صدا و سیمایی که بدهی اش را نمی دهد و پول هم می گیرد!

به گزارش کتاب ارزان، حق پخش تلویزیونی در فوتبال جهان، عظیم ترین راه عایدیی باشگاه ها محسوب می گردد و بیش از 50 درصد از عایدی آن ها از این طریق است. این که باشگاه های انگلیسی به راحتی برای خرید بازیکن پول خرج می نمایند یا 24 باشگاه چمپیونشیپ در سنگین ترین لیگ جهان شرکت می نمایند تا به لیگ برتر انگلیس صعود نمایند، همه اش به خاطر حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ برتر است که شرایط اقتصادی باشگاه ها را از این رو به آن رو می نماید. شاید باید بدانید که هر شبکه تلویزیونی خواستار حق پخش لیگ برتر انگلیس باید حدودا سالی 350 میلیون پوند هزینه نمایند. این ها را گفتیم تا پیش زمینه ای راجع به اتفاقی که در ایران رخ می دهد، داشته باشد.

صدا و سیمایی که بدهی اش را نمی دهد و پول هم می گیرد!

در ایران اما ماجرا فرق می نماید و نه تنها صدا و سیما برای پخش رقابت های فوتبال داخلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پولی پرداخت نمی نماید بلکه در برخی مواقع از باشگاه ها پول می گیرد تا بازی های شان را پخش کند. البته نه این که برای پخش فوتبال فقط پول ایرانی ها را ندهد بلکه برای پخش رقابت های بین المللی هم پولی پرداخت نمی نماید و به صورت غیرمجاز تصاویر بازی ها را پخش می نماید.

حالا اما صدا و سیما پا را فراتر گذاشته و در برنامه ریزی رقابت های لیگ برتر هم دست می برد. ماجرا از جایی آغاز می گردد که سازمان لیگ روز دوشنبه در خبری خاطرنشان کرد که به خاطر این که شبکه سه می خواهد بازی های نیمه نهایی یورو 2020 را پخش کند از سازمان لیگ خواسته تا ساعت بازی های استقلال - تراکتور و فولاد - پرسپولیس تغییر کند که با موافقت سازمان لیگ زمان این دو ملاقات تغییر نموده است. درست تر این است که بگوییم صدا و سیما به خاطر پخش بازی نیمه نهایی یورو خواهان تغییر زمان مسابقاتی شده که حق پخش آن را هم نداده و در عین ناباوری با این درخواست هم موافقت شده است.

البته از صدا و سیمایی که به خاطر هیچ کدام از اشتباهات ریز و درشتش عذرخواهی نمی نماید، توقعی نیست. در این ماجرا باید بیش تر از فدراسیونی ایراد گرفت که ریاست آن در هر فرصتی از رییس سازمان صدا و سیما تشکر می نماید. هنوز یادمان نرفته که عزیزی خادم و اعضای کادرفنی تیم ملی چهار روز قبل از سفر به بحرین به ملاقات علی عسگری رفتند و با دادن پیراهن شماره 12 تیم ملی به او و سازمانش لقب یار دوازدهم دادند. از شما می پرسیم، آیا شما از عظیم ترین بدهکارتان تقدیر می کنید و به او لقب یار دوازدهم و حامی تان را می دهید؟

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1741

به "صدا و سیمایی که بدهی اش را نمی دهد و پول هم می گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدا و سیمایی که بدهی اش را نمی دهد و پول هم می گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید