قرارگاه احمدی روشن همدان خواهان انتشار قرارداد های پروژه اسکای مال شد

به گزارش کتاب ارزان، قرارگاه احمدی روشن استان همدان در نامه ای به دبیرکل مخابرات استان همدان، مخاطرات پروژه اسکای مال در همدان را یادآوری کرد و خواهان رسیدگی به جزئیات این پرونده شد.

قرارگاه احمدی روشن همدان خواهان انتشار قرارداد های پروژه اسکای مال شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، قرارگاه احمدی روشن استان همدان در نامه ای به دبیرکل مخابرات استان همدان، مخاطرات پروژه اسکای مال در همدان را یادآوری کرد و خواهان رسیدگی به جزئیات این پرونده شد.

متن کامل این نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای مهندس گرزین، دبیر کل مخابرات استان همدان؛ سلام علیکم. با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام طی چند ماه گذشته شاهد آغاز به کار پروژه ای به نام اسکای مال واقع در خیابان میرزاده عشقی در زمین مخابرات هستیم. سوالات مهمی در مورد بعضی ابعاد پروژه به وجود آمده است، از آنجا که زمین مذکور متعلق به شرکت مخابرات است، بطبع حضرتعالی از جزئیات بعضی مسائل از جمله نحوه واگذاری، درصد مشارکت مطلعید؛ لذا خواهشمندیم نسبت به پاسخ سوالات که در ادامه مطرح می گردد، اهتمام لازم را مبذول فرمایید. مسأله اول: بحث واگذاری زمین مخابرات توسط شرکت سازمان سازه غدیر از شرکت های زیر مجموعه مخابرات به سرمایه گذار می باشد. بر اساس مدارک موجود چند فراخوان برای مشارکت جهت ساخت زمین مذکور اجرا شده که به توضیح ذیل می باشد:

-اولین فراخوان در تاریخ 1392/12/02 - متراژ زمین 8500 متر مربع اعلام شده

-دومین فراخوان در تاریخ 1392/03/16 -متراژ زمین 8500 متر مربع اعلام شده

-سومین فراخوان در تاریخ 1392/05/14 -متراژ زمین 8500 متر مربع اعلام شده

-چهارمین فراخوان در تاریخ 1392/12/15 -متراژ زمین 9000 متر مربع اعلام شده

در فراخوان بعدی به تاریخ 1393/03/17، اسمی از زمین پیچ زندان نیست که نهایتا در 1396/07/29 قرارداد سرمایه گذاری بین سازمان سازه غدیر (نماینده شرکت مخابرات) و (سرمایه گذار بخش خصوصی) منعقد می گردد. سئوالاتی که در این قسمت مطرح است عبارتند از:

الف) آیا در سال 1396 نیز از طرف شرکت سازمان سازه غدیر فراخوانی جهت مشارکت جهت ساخت زمین انجام گرفته است؟ در صورت پاسخ مثبت سوال اول، چه افرادی اعم از حقیقی یا حقوقی در فراخوان سال 1396 شرکت نموده اند و با چه شرایطی؟ و در صورت پاسخ منفی سوال دوم، چرا و به چه دلیلی ترک تشریفات انجام شده است؟

ب) آیا درصد سود طرفین در قرارداد سرمایه گذاری که بین سازمان سازه غدیر (نماینده مخابرات) و بخش خصوصی در سال 1396 منعقد شده، معین شده است؟ سهم مخابرات و بخش خصوصی هر کدام چقدر است؟ چه شرایط و تضمین های در متن قرارداد برای طرفین معین شده است.

ت) علت تاخیر بین سال های 1393 تا 1396 جهت واگذاری و انعقاد قرار داد بین بخش خصوصی و شرکت سازمان سازه غدیر چه بوده است؟

ج) با توجه به مجاورت زمین مذکور با 2 مرکز درمانی فرشچیان (سینا)، آیا دانشگاه علوم پزشکی نیز متقاضی زمین مذکور بوده است؟

چ) آیا امکان واگذاری زمین به شرکت مخابرات همدان جهت ساخت مسکن کارکنان مخابرات وجود نداشت؟ و شرکت مخابرات همدان در این خصوص اقدامی صورت داده است؟

ه) مدت زمان قرارداد مذکور به چه میزان بوده است؟ آیا امکان تمدید زمان قرارداد وجود دارد؟

د) آیا در طی سال 96 تا به امروز نسخه های جدیدی از قرارداد مبتنی بر تغییر درصد سود مشارکت طرفین تنظیم شده است؟

مسأله دوم: همانگونه که مطلعید مالکیت 20% از سهام شرکت مخابرات متعلق به دولت است، حدود 50% نیز متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین (از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)) بنابراین قرارداد سرمایه گذاری باید بنا به قانون شفافیت و دسترسی به اطلاعات آزاد در اختیار عامه قرار گیرد، چرا تا به امروز قرارداد این پروژه منتشر نشده است؟ با توجه به سهیم بودن دولت در سهام شرکت مخابرات، در تنظیم قرارداد ها باید تمهیداتی اندیشیده گردد که بیت المال دچار ضرر و زیان نگردد، آیا عقد قرارداد مذکور نسبت به سایر مقولات سود بیشتری نصیب شرکت می کند؟ آیا مطالعاتی در این خصوص اجرا شده است؟ در انتها از شما استدعا داریم به منظور تنویر افکار عمومی در اسرع وقت پاسخ سئوالات فوق را به صورت مبسوط و مستند برای ما ارسال نمایید. در صورت صلاحدید در یک نشست مطبوعاتی با دانشجویی پرسش ها مطرح و حضرتعالی در صورت تمایل جوابگوی سئوالات مذکور باشید.

با تشکر.

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی استان همدان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1441

به "قرارگاه احمدی روشن همدان خواهان انتشار قرارداد های پروژه اسکای مال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگاه احمدی روشن همدان خواهان انتشار قرارداد های پروژه اسکای مال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید