نگرانی برای تیم ملی فوتسال ایران، حریفان در حال آماده سازی هستند!

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، لیگ برتر فوتسال ایران قرار بود اول آبان شروع گردد، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا این رقابت ها هنوز مجوز برگزاری نگرفته است. از سوی دیگر تیم ملی فوتسال ایران که در ماه های گذشته فقط دو بازی تدارکاتی با ازبکستان انجام داده بود، فعلاً برنامه دیگری ندارد و مسئولان این تیم در انتظار شروع لیگ برتر و ارزیابی میزان آمادگی ملی پوشان شاغل در باشگاه ها هستند.

نگرانی برای تیم ملی فوتسال ایران، حریفان در حال آماده سازی هستند!

این در حالی است که نگاهی به برنامه های فوتسالی سایر کشورها نشان می دهد آنها چند قدمی از فوتسال ایران پیش هستند.

کشور ژاپن رقیب دیرینه و سنتی فوتسال ایران در آسیا علاوه بر برگزاری مسابقات لیگ، برنامه های تیم ملی خود را هم به صورت آهسته و پیوسته پیش می برد. ژاپنی ها در ماه های اخیر دو بازی تدارکاتی با باشگاه های خود برگزار کردند و فرایند آماده سازی تیم ملی این کشور همچنان ادامه دارد.

ازبکستان که چندی پیش میزبان تیم ملی فوتسال ایران بود، دو بازی تدارکاتی دیگر با کشور مراکش برگزار کرد.

هرچند زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هنوز به صورت دقیق معین نشده است اما پیش بینی می گردد این رقابت ها در ماه اسفند یا فروردین برگزار گردد. شاید به همین خاطر است که کشورهای عربستان و کویت هم اردوهای داخلی خود را تعطیل نکردند و ملی پوشان خود را همچنان زیر نظر دارند.

امارات از دیگر کشورهای آسیایی است که اخیراً دیداری با کشور مصر برگزار کرد و همچنین در یک مسابقه تدارکاتی به مصاف تیم باشگاهی النصر رفت.

در سطح بین المللی هم برزیل و اسپانیا دو تیمی بودند که هفته گذشته با شرایط خاص به مصاف هم رفتند و بزرگترین بازی تدارکاتی چند وقت اخیر را رقم زدند که این مسابقه با برد اسپانیا به خاتمه رسید.

علاوه بر این مسابقات سال انتخابی قهرمانی اروپا (2022- هلند) در حال برگزاری است و کشورهای مختلف این قاره در مرحله دوم انتخابی این رقابت ها به میدان رفتند.

مقایسه این شرایط با شرایط فوتسال ایران آن هم در سال سرنوشت ساز جام ملت ها و جام جهانی کمی نگران کننده به نظر می رسد. ایران مدافع عنوان قهرمانی فوتسال آسیا است و همچنین تیم سوم جام جهانی دوره گذشته در حال حاضر نه مسابقات لیگ برتر دارد و نه اردوهای ملی.

هرچند نامعین بودن زمان مسابقات قهرمانی آسیا برنامه ریزی را برای تیم ملی سخت نموده است اما سخت گیری ستاد مبارزه با کرونا برای آغاز مسابقات لیگ برتر هم می تواند چالش هایی را برای فوتسال کشورمان به همراه داشته باشد. آثار این چالش ها در دو رقابت حساس پیش رو برای تیم ملی خودش را نمایان کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1342

به "نگرانی برای تیم ملی فوتسال ایران، حریفان در حال آماده سازی هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی برای تیم ملی فوتسال ایران، حریفان در حال آماده سازی هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید