هیولای غول پیکر دریای خزر را بشناسید

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران : هیولای دریای خزر نامی بود که مأموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست بزرگ الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند.

هیولای غول پیکر دریای خزر را بشناسید

هواپیمای غول پیکر در انواع مختلف وجود دارد. یک هواپیمای غول پیکر در دریای خزر مشاهده شد. در امسال مسئولان روسی پس از یک عملیات طولانی این هواپیمای غول پیکر را از دریا بیرون کشیده اند. قرار است در موزه جنگی در شهر دربند روسیه این هواپیمای غول پیکر به نمایش گذاشته گردد. در ادامه فیلم و عکس های این هواپیمای غول پیکر را در دریای خزر مشاهده خواهید کرد.

هیولای خزر چیست؟

یک هواپیمای غول پیکر در دریای خزر ماجرای جالبی دارد. این هواپیما در ساحل جمهوری داغستان حاصل یک پروژه مخفی شوروی سابق است که تا به امروز به جا مانده است.

هیولای دریای خزر نامی بود که مأموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست بزرگ الجثه ساخت روسیه گذاشته بودند که چند ماه پیش بعد از سالها از قعر دریا بیرون کشیده شد.

مشخصات هیولای دریای خزر

ایمنا نوشت: این هواپیما سال 1960 در بحبوحه جنگ سرد به دستور دبیر اول حزب کمونیست ساخته شد. این هواپیمای دو زیست که بعد ها تحت عنوان ائروپلن به خدمت نیروی دریایی ارتش سرخ عایدی عملاً پاسخی بود به زیردریایی موشک انداز پولاریس ناتو.

ائروپلن ویژگی های زیادی داشت که از مهم ترین آن ها می توان به قابلیت تیک آف عمودی، توانایی پرواز در ارتفاع 5 متری سطح آب، مصرف بهینه سوخت در ارتفاع کم و رادار گریزی اشاره نمود. اما مشهورترین ائروپلن، هیولای دریای خزر است که غول پیکرترین هواپیمای ساخته شده به دست بشر تا سال 1988 نیز به شمار می آید.

طراحان اتحاد جماهیر شوروی سابق سال 1964 طراحی و ساخت این پرنده آبی را در ابعادی شروع کردند که تا آن موقع سابقه و نمونه نداشت: حدود 100 متر طول، 40 متر عرض با وزن 550 تن. برای مقایسه باید در نظر گرفت که یک ایرباس 318 با ظرفیت بار و مسافر کامل 68 تن وزن دارد.

این غول بزرگ الجثه 10 موتور توربو فن داشته که بتواند وزن 550 تنی این هواپیما را به حرکت درآورد. این ائروپلن در سال 1980 در دریای خزر سقوط کرد. به گفته بعضی این حادثه به خاطر خطای خلبان در کنترل صحیح هر 10 موتور این ائروپلن رخ داد و این هیولا برای بیش از 30 سال در قعر دریا ماند.

در نهایت در امسال، مسئولان روسی پس از یک عملیات طولانی این هیولای پرنده را از دریا بیرون کشیده اند و قرار است در موزه جنگی در شهر دربند روسیه به نمایش گذاشته گردد.

منبع : تابناک با تو

منبع: رکنا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2016

به "هیولای غول پیکر دریای خزر را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیولای غول پیکر دریای خزر را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید