ویندوز 11 منتشر شد

به گزارش کتاب ارزان، ساعات گذشته طبق وعده شرکت مایکروسافت ویندوز 11 منتشر شد و کاربران دستگاه های واجد شرایط می توانند این سیستم عامل را تجربه نمایند.

ویندوز 11 منتشر شد

به گزارش تسنیم، پاسخ انتظار ها سر رسید تا مایکروسافت تازهترین دستاورد نرم افزاری خود را در اختیار کاربران قرار بدهد. انتظار می رود از 5 اکتبر (13 مهر) سخت افزار سازگار با ویندوز 11 روانه بازار گردد؛ اما گزارشات به این صورت است که اگر افرادی اخیرا دستگاهی مبتنی بر ویندوز 10 خریده اند، هم اکنون می توانند ویندوز 11 را کاملا رایگان و به صورت آپدیت نرم افزاری دریافت و سپس آن را نصب نمایند.

البته باید در نظر داشت که انتشار ویندوز 11 روی دستگاه های مختلف به صورت تدریجی صورت می گیرد. به گفته سران مایکروسافت، انتشار ویندوز 11 به صورت آپدیت نرم افزاری روی تمامی دستگاه های سازگار با تازهترین سیستم عامل ردموندی ها تا اواسط سال 2022 طول خواهد کشید؛ بنابراین اگر هنوز آپدیت را دریافت ننموده اید، باید تا زمان انتشار آن برای دستگاهتان صبر کنید.

چندین ماه پیش ویندوز 11 رسما معرفی گردید و تقریبا دو ماه پس از رونمایی، ردموندی ها رسما تاریخ انتشار آن را اعلام کردند. حالا این سیستم عامل در اختیار کاربران واقع شده است، اما مسلما تمام کاربران ویندوز 10 هم اکنون نمی توانند به آن دسترسی پیدا نمایند و همانطور که مایکروسافت اعلام نموده، تا اواسط 2022 تمام این محصولات به ویندوز 11 بروزرسانی می شوند.

اگر از کاربران ویندوز 10 هستید، از بخش به روزرسانی ویندوز (Windows Update) می توانید امکان دانلود و نصب ویندوز 11 را آنالیز کنید. بعلاوه امکان نصب آپدیت به وسیله ابزار Installation Assistant مایکروسافت وجود دارد. در کنار انتشار ویندوز 11 برای کاربران دستگاه های مجهز به ویندوز 10 و البته عرضه محصولات تازه با این سیستم عامل، مایکروسافت امکان دانلود فایل ISO را هم برای کاربران فراهم نموده است.

در کنار انتشار ویندوز 11، از امروز محصولات تازه با این سیستم عامل روانه بازار می شوند که برای مثال می توان به تازهترین دستگاه های سرفیس مانند سرفیس پرو 8 و سرفیس لپ تاپ استودیو اشاره نمود. در کنار سرفیس های تازه، شرکت هایی مانند ایسوس، لنوو و اچ پی هم در آینده نزدیک دستگاه های مجهز به این سیستم عامل را معرفی و روانه بازار خواهند کرد تا سهم تازهترین سیستم عامل مایکروسافت افزایش پیدا کند. در این میان، ایسر، دل و سامسونگ هم اعلام نموده اند که به زودی محصولاتی مبتنی بر تازهترین سیستم عامل مایکروسافت را روانه بازار خواهند کرد.

مایکروسافت امکانات گسترده ای به ویندوز 11 آورده است که شاید از مهم ترین آن ها را بتوان امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید و پشتیبانی از اپ های اندرویدی دانست، اما بصورتی که هم اکنون در اختیار کاربران قرار نمی گیرد و باید منتظر آپدیت های بعدی باشیم. از نظر طراحی ظاهری رابط کاربری هم تغییرات بسیاری در ویندوز 11 مشاهده می گردد؛ برای مثال می توان به بازطراحی منوی استارت، بخش مایکروسافت استور، ویجت ها و موارد دیگر اشاره نمود.

در نهایت مایکروسافت نسخه پایدار ویندوز 11 را منتشر نموده است و علاقه مندان می توانند آن را هم اکنون دانلود و نصب نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1864

به "ویندوز 11 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید