6 اپلیکیشن اندروید که واقعا گوشی موبایل شما را تمیز و پاک سازی می نمایند

به گزارش کتاب ارزان، غالب مردم زمانی به فکر تمیزکاری نرم افزاری گوشی خود می افتند که یک مشکل آغاز شده باشد. دستگاه های اندرویدی به میزان ای هوشمند که نیازی به دستکاری و نگهداری نرم افزاری منظم ندارند اما باز هم ایده خوبی است هر چند وقت یک بار، یک تمیزکاری و پاک سازی دیجیتالی انجام دهیم. تاثیر این تمیزکاری و پاک سازی دیجیتالی را دست کم نگیرید و باعث می گردد گوشی شما مدت طولانی تری عمر کند.

6 اپلیکیشن اندروید که واقعا گوشی موبایل شما را تمیز و پاک سازی می نمایند

یکی از ترفندهای تمیزکاری و پاک سازی دستگاه اندرویدی، یافتن اپلیکیشن های پاک نماینده گوشی هستند ولی اگر یک اپلیکیشن واقعا خوب و مفید برای این کار پیدا نکنید؛ در برترین حالت این برنامه تمیزکاری، فضای گوشی شما را اشغال نموده است و در بدترین حالت می تواند به بدافزار و کدهای مخربی آلوده باشد و با تبلیغات زیاد، شما را آزار دهد.

با این حال، همه اپلیکیشن های پاک سازی اندروید، مضر و بی فایده نیستند و ما در این مطلب می خواهیم 6 اپلیکیشن اندروید واقعا سودمند برای تمیزکاری و پاک سازی گوشی و تبلت اندروید معرفی کنیم:

Files by Google

برنامه مدیریت فایل رسمی گوگل را می توان برترین ابزار پاک سازی دستگاه های اندرویدی دانست که باید هر فردی آن را آزمایش کند. اپلیکیشن Files گوگل دارای ابزارهای آسانی برای دور ریختن اشغال های جمع شده روی گوشی و تبلت اندرویدی شما است. این نرم افزار را نصب و فعال کنید و بعد برای دسترسی به این ابزارها سراغ برگه Clean در پایین صفحه برنامه بروید.

در اینجا چندین بخش می بینید که برنامه Files آن ها را به عنوان فضاهای اشغال شده غیرضروری تشخیص داده است. این بخش ها عبارتند از Junk files و Duplicates و Backed up photos و Unused apps. هر بخش را کلیک کنید تا ببینید چقدر فضا از گوشی شما را اشغال نموده است و بعد آنالیز کنید می خواهید چه چیزی را حذف کنید و آن را تایید کنید تا برنامه مراقب دیگر اطلاعات و فایل ها و برنامه ها باشد.

در حالی که می توانید از برگه Browse برای کاوش دستی فضاهای ذخیره سازی گوشی خود نیز بهره ببرید؛ اجازه دادن به خود برنامه برای حذف بزرگ ترین فضاهای اشغال شده غیرضروری و بی فایده، روشی کارآمدتر است.

همان طور که در ادامه خواهیم دید؛ بسیاری از اپلیکیشن ها دارای ویژگی های تمیزنماینده مفید هستند ولی گزینه هایی برای بهینه سازی رم یا پردازنده و نظایر این ها نیز ارائه می دهند که غالبا کاربران به آن احتیاج ندارند. اما برنامه Files دقیقا ابزارهایی ارائه می دهد که یک کاربر اندرویدی روی دستگاه خود احتیاج دارد و یکی از برترین روش های پاک سازی سیستم عامل اندروید با یک برنامه ساده و رایگان را فراهم می نماید. این برنامه اصلا با ابزارهای غیرضروری شلوغ نشده است (لینک دانلود رایگان اپلیکیشن Files).

Droid Optimizer

Droid Optimizer یکی از شناخته شده ترین ابزارهای پاک نماینده اندروید است که بیش از یک میلیون بار از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده است. استفاده از آن، به ویژه برای تازه کارها ساده است؛ چون صفحه به صفحه خودش را معرفی نموده و شما را برای دسترسی به ابزارهای مختلف و دادن مجوزها، هدایت می نماید.

این برنامه یک سیستم رتبه بندی ارائه می دهد که باعث افزایش انگیزه شما شده تا دستگاه خود را به برترین شکل ممکن همواره تمیز نگه دارید. اگر مسئله ای ندارید که بعضی عادت های نو برای بهتر شدن دستگاه را به کار بگیرید؛ ابزار Droid Optimizer برترین پاک نماینده اندروید برای شما است.

تمام آن چیزی که برای آغاز یک تمیزکاری در گوشی احتیاج دارید؛ زدن یک ضربه است. شما آمار و شرایط گوشی را در بالای صفحه مشاهده می کنید. فضای خالی به همراه مقدار رم استفاده شده و امتیاز کسب شده به شما نشان داده می شود.

اگر می ترسید فراموش کنید؛ Droid Optimizer به شما این امکان را می دهد که یک تمیزکاری منظم و اتوماتیک را تنظیم کنید. این پاک سازی اتوماتیک، ابتدا کش حافظه را پاک می نماید و بعد اپ های پس زمینه را متوقف خواهد نمود و هر گونه فایل غیرضروری را حذف می نماید. یک ابزار good night scheduler ارائه می دهد که برای صرفه جویی در مصرف انرژی است و بعضی ویژگی های گوشی مانند وای فای را به طور اتوماتیک فعال می نماید.

بعلاوه برنامه Droid Optimizer می تواند به طور دسته جمعی، یک سری برنامه را حذف کند تا سریع تر به یک فضای خالی روی گوشی دسترسی پیدا کنید (لینک دانلود رایگان و پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن Droid Optimizer).

CCleaner

همان اپلیکیشن معروف دسکتاپ برای پاک سازی هارددیسک و ویندوز، برای دستگاه های اندرویدی نیز عرضه شده است. اگرچه این روزها و با تصاحب CCleaner به وسیله شرکت آواست، تا حدودی افت نموده است و دارای معایبی است ولی هنوز یکی از برترین نرم افزارهای تمیزکاری و پاک سازی فضای دستگاه های دسکتاپ و موبایل محسوب می شود و از بسیاری برنامه های دیگر، بهتر عمل می نماید.

در واقع، CCleaner یک برنامه چندمنظوره است که تمام کوشش خود را برای تجزیه و تحلیل و پاک سازی فایل های سرگردانی که فضای ارزشمندی از دستگاه شما را اشغال کردند؛ انجام می دهد. عملکرد اصلی این برنامه، پاک کردن کش از برنامه ها و یافتن پوشه های خالی و حذف آن ها یا تاریخچه های مختلف ذخیره شده روی گوشی است.

این ابزار دارای یک App Manager با رابط کاربری ساده است تا بتوانید چندین برنامه را برای حذف انتخاب کنید. اطلاعاتی از منابع گوشی شما مانند رم و پردازنده و جزئیات دیگر نمایش می دهد و با یک نگاه سریع می توانید ببینید روی گوشی شما چه خبر است.

این اپلیکیشن رایگان است ولی اگر نسخه پرو آن را تهیه کنید؛ می توانید از چندین قابلیت ارزشمند دیگر نیز برخوردار شوید. شاید از نظر امکانات جانبی در مقایسه با اپ های تمیزکاری دیگر، سبک تر و ساده تر باشد ولی اگر تنها چیزی که احتیاج دارید؛ تمیز کردن گوشی و آزاد کردن فضای ذخیره سازی است؛ CCleaner به خوبی این کار را انجام می دهد (لینک دانلود اپلیکیشن CCleaner).

All-in-One Toolbox

پاک سازی گوشی از فایل های غیرضروری تنها بخشی از کار است و شما باید روی مصرف باتری یا دمای پردازنده یا تبلیغات مزاحم نیز نظارت داشته باشید. برای چنین رویکردی، ابزاری مانند All-In-One Toolbox احتیاج دارید.

این ابزار می تواند فایل های موقت روی دستگاه اندرویدی شما را پاک کند؛ کش شما را پاک کند و سراغ حذف پوشه های خالی و فایل های زائد برود. با یک ضربه می توانید کل دستگاه خود را تجزیه و تحلیل کنید و با ضربه دیگری، موارد غیرضروری را حذف کنید.

با عملیات Boost می توانید کش سیستم را پاک نموده و به اجرای برنامه های در پس زمینه انتها دهید. با عملکرد Battery Saver می توانید بعضی تسک های پس زمینه را هم برای کاهش مصرف انرژی باتری، ببندید و با +Boost در صورت احتیاج و خرید درون برنامه ای، عملیات های پاک سازی ها و بهبود عملکرد دستگاه را اتوماتیکسازی کنید.

این برنامه هنوز ابزارهای مفیدی مانند تحلیل گر وای فای یا یک پاک نماینده انبوه اپ ها و ابزارهای پیشرفته پاک سازی سیستم دارد. همین طور که از نامش پیدا است؛ برنامه All-In-One Toolbox یک جعبه ابزار کامل برای دستگاه اندرویدی شما است. همچون برنامه Droid Optimizer دارای یک سیستم رتبه بندی و امتیازدهی هم هست تا انگیزه بیشتری داشته باشید (لینک دانلود اپلیکیشن All-In-One Toolbox).

SD Maid

برنامه SD Maid مدعی است یک تمیزنماینده واقعی و ساده برای دستگاه اندرویدی شما است. هنگامی که این اپ را باز کنید؛ چهار گام یا اقدام سریع در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با استفاده از آن ها، کل دستگاه را پاک سازی و مرتب کنید.

اولین ابزار، CorpseFinder است که فایل ها و پوشه های به جای مانده از یک جست وجو یا پاک سازی را یافته و حذف می نماید. ابزار دیگر، SystemCleaner برای حذف فایل های و پوشه های غیرضروری روی سیستم است.

AppCleaner برای پاک سازی اپلیکیشن ها یا حذف چندین اپلیکیشن با هم است و یک ابزار دیگر هم برای بهینه سازی پایگاه داده اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در برنامه SD Maid ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل فضای ذخیره سازی، یافتن فایل های بزرگ و حذف آن ها در صورت احتیاج دارد (لینک دانلود اپلیکیشن SD Maid).

Norton Clean

به جز CCleaner که به وسیله آواست ارائه می شود؛ هیچ یک از شرکت های امنیتی رده بالا یک برنامه پاک سازی نداده اند. اما می توان به برنامه تمیزکاری Norton Clean که برادر کوچک تر آنتی ویروس نورتن از سیمانتک است؛ اشاره داشته باشیم.

نورتن ادعا می نماید این برنامه می تواند به هم ریختگی های گوشی شما را مرتب و موارد واقعا اشغال و زائد را دور بریزد. مانند سایر اپ ها، ابتدا کش سیستم را پاک می نماید و دنبال فایل های ناخواسته می شود تا حذف شوند. اگر برنامه نصب شده ای داشته باشید که استفاده نمی شود؛ آن را یافته و به سرعت حذف می نماید.

بخش Manage Apps این برنامه، می تواند همه اپلیکیشن های شما را لیست نموده و براساس آخرین زمان استفاده، تاریخ نصب یا مقدار فضای ذخیره سازی استفاده شده؛ مرتب سازی کنید.

برنامه Norton Clean یکی از تمیزترین، مدرن ترین و ساده ترین رابط های کاربری را دارد و هر تسک یا کاری را می توانید با یکی یا دو ضربه به سرانجام برسانید. اصلا احتیاجی نیست یک کاربر حرفه ای اندروید باشید تا از این برنامه بهره ببرید.

ویژگی های Norton Clean کم است و فقط یک پاک نماینده فایل و حذف نماینده برنامه است و البته تبلیغاتی برای سایر محصولات نورتن دارد. اگر نگران فضای اشغال شده گوشی خود هستید؛ این برنامه ساده می تواند مشکل شما را برطرف کند و کاملا رایگان است و هیچ خرید درون برنامه ای ندارد (لینک دانلود اپلیکیشن Norton Clean).

هشدار درباره Task Killers- کشنده های تسک

بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی، گزینه های برای پاک سازی فایل و برنامه های ارائه می دهند و می توانند کش حافظه یا تاریخچه ها را پاک نمایند ولی باید درباره Task Killers کمی حساس باشد؛ چون حذف بعضی تسک ها می تواند منجر به آسیب تماشا دستگاه شود و نتیجه معکوسی دهد.

در اندروید، استفاده کامل از حافظه رم لزوما یک مشکل نیست. در واقع، اندروید بعضی اوقات عمدا مصرف رم خود را بالا نگه می دارد تا حداکثر کارایی را ارائه دهد. سیستم عامل اندروید به میزان ای هوشمند است که بداند چگونه برنامه های باز خود را برای کارایی بهینه مدیریت کند. ایجاد تداخل در این فرآیند می تواند باعث شود فشار بیشتری بر اندروید وارد آید و در نهایت سرعت دستگاه شما کند شود؛ به ویژه اگر یک تسک یا برنامه پس زمینه مهم و ضروری را ببندید.

اپلیکیشن های اندرویدی مدرن امروزی نباید روی کارایی باتری تاثیرگذاری زیادی داشته باشند. در غیر این صورت، اندروید در باره وجود یک مشکل به شما هشدار می دهد تا نحوه افزایش عمر باتری اندرویدی خود را آنالیز کنید. می توانید این کار را با محدود کردن استفاده از پس زمینه با یاری خود اندروید یا اپلیکیشن های task killer انجام دهید.

این برنامه های معرفی شده در بالا، برای حذف فایل های قدیمی یا پاک کردن داده های حافظه پنهان و مفید اندروید مناسب هستند اما باید مراقب باشید کنترل برنامه ها و سرویس های در حال انجام روی دستگاه ها از دست نرود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1961

به "6 اپلیکیشن اندروید که واقعا گوشی موبایل شما را تمیز و پاک سازی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اپلیکیشن اندروید که واقعا گوشی موبایل شما را تمیز و پاک سازی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید