مجازی سازی سرور به چه صورت می باشد؟

به گزارش کتاب ارزان، مجازی سازی سرور چیست؟

مجازی سازی سرور فرآیند بازسازی یک سرور واحد به چندین سرور مجازی کوچک و ایزوله است. این فرآیند به سرورهای تازه یا اضافی احتیاج ندارد. در عوض، نرم افزار یا سخت افزار مجازی سازی سرور موجود را می گیرد و آن را به چندین سرور مجازی مجزا تقسیم می نماید. هر کدام از این سرورها قادر به اجرای مستقل هستند.

مجازی سازی سرور به چه صورت می باشد؟

سرورها فناوری هایی هستند که فایل ها و برنامه ها را میزبانی می نمایند و قابلیت هایی را برای سایر برنامه ها فراهم می نمایند. این دستگاه درخواست ها را پردازش می نماید و داده ها را به رایانه های دیگر در یک شبکه محلی (LAN) یا شبکه گسترده (WAN) تحویل می دهد. سرورها اغلب بسیار قدرتمند هستند و وظایف پیچیده را به راحتی انجام می دهند.

به طور میانه در حالت عادی سرور ها معمولا تنها از 15% منابع خود (رم و cpu و ..) استفاده می نمایند. اگر چه نصب سیستم عامل بر روی یک سرور مزایای خود را دارد ولی در بیشتر مواقع منابع موجود را تلف می نماید.

مجازی سازی سرور ها برای حل این مشکل ارائه شدند به این شکل که شما می توانید سخت افزار روی سرور خود را به صورت مجازی تکه تکه کنید و به سرور های متعدد مجازی با مقدار ظرفیت رم ، core ، ظرفیت و … تبدیل کنید و حدبیشتر مقدار استفاده از سرور خود را داشته باشید.

یک سرور تنها می تواند از یک سیستم عامل (OS) استفاده کند و معمولاً به یک برنامه یا وظیفه اختصاص داده می گردد. این به این علت است که بیشتر برنامه ها به طور موثر با هم روی یک سرور واحد کار نمی نمایند. به همین علت، بسیاری از قابلیت های پردازش سرور بلااستفاده می ماند. با این حال، هنگامی که یک سرور مجازی سازی می گردد، به چندین سرور مجازی تبدیل می گردد که هر کدام می توانند سیستم عامل ها و برنامه های مختلف را در یک محیط ایزوله اجرا نمایند. این به معنای هدر رفتن قدرت پردازش کمتر است.

سرورها فضا را اشغال می نمایند و احتیاج به تعمیر و نگهداری دارند و بعلاوه باید در محیطی خنک و عاری از گرد و غبار قرار گیرند. بین هزینه های سخت افزار، هزینه های نگهداری و هزینه های خنک نماینده، این اغلب می تواند به هزینه های قابل توجهی برای سازمان ها تبدیل گردد.

در بیشتر موارد، مجازی سازی سرور برترین راه برای مدیریت احتیاجهای سرور مرکز داده است.

چرا مجازی سازی سرور مهم است؟

مجازی سازی سرور بسیار مهم است زیرا به طور قابل توجهی کارآمدتر از استفاده از سرورهای جداگانه برای هر برنامه یا کار است. مجازی سازی سرور نه تنها تعداد سرورهای فیزیکی مورد احتیاج را کاهش می دهد، بلکه مدیریت آن سرورها را ساده می نماید، هزینه های مربوط به فضا و نگهداری سرورها را کاهش می دهد و منجر به هدر رفتن منابع به مقدار قابل توجهی می گردد.

به حداقل رساندن هزینه ها

مجازی سازی سرور با افزایش استفاده از منابع موجود، هزینه ها را به حداقل می رساند. این امر تعداد سرورهای فیزیکی مورد احتیاج را کاهش می دهد، هزینه های مدیریتی را برای آن سرورها به حداقل می رساند و بعلاوه انرژی مورد احتیاج برای اجرای سرورها را کاهش می دهد.

یک راه برای اطمینان از رشد قابل توجه در شغل و حرفه مورد نظر خود داشتن یک سرور استاندارد است که استاندارد طراحی شده باشد. می توان گفت سرور hp یکی از سرورهایی است که با طراحی های متنوع خود برای انواع سازمان ها و کاربران عادی قابل استفاده است.

یکی از محبوب ترین سرورهای امروزی سرور HP است. یکی از دلایل موفقیت این سرور در نظر گرفتن احتیاجهای کاربران است. در زیر بعضی از ویژگی های منحصر به فرد این سرور آورده شده است.

  • دارای مدیریت آسان از راه دور
  • قابلیت ذخیره اطلاعات با امنیت بالا
  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری
  • دارای فناوری ILO برای پیکربندی و راه اندازی سرور

با وجود ویژگی های فوق رعایت نکات زیر در هنگام خرید سرور الزامی است.

احتیاجهای شرکت را در نظر بگیرید

ابتدا سعی کنید قبل از خرید سرور احتیاجهای خود یا سازمان مربوطه را درک کنید. در واقع سرور انتخابی شما باید بتواند احتیاجهای آینده شما را نیز برآورده کند.

هزینه کردن جهت سرور

در مرحله بعد پس از شناخت احتیاجهای سازمان، برای خرید سرور مورد نظر خود هزینه کنید.

به خاطر داشته باشید که عملکرد بالا و تجهیزات سرور خوب احتیاج به هزینه بالاتری دارد.

مکان مناسب سرور را در نظر بگیرید

از آنجایی که سرورهای hp در سه نوع عمودی، افقی و عمودی موجود هستند، قبل از خرید سرور از داشتن فضای مناسب اطمینان حاصل کنید.

سرور hp جزو برترین سرورهای موجود در جهان هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و خرید سرور اچ پی و منابع آن ها از لینک زیر اقدام کنید

https://avafanavari.com/p-c/server-hp/

شرکت آوا فناوری ماندگار، عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای، اتحادیه صنف فناوران رایانه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن استان تهران و انجمن انفورماتیک ایران با اتکا به تجارب و پشتوانه قوی فنی و تخصصی در صنعت انفورماتیک کشور با هدف ارائه، پشتیبانی، پیاده سازی و آموزش تخصصی در زمینه های IT، تجهیزات هوشمند سازی و رایانش ابری می باشد جهت اطلاعات بیشتر می توانید از سایت شرکت به آدرس avafanavari.com مراجعه و یا با شماره زیر در تماس باشید.

اطلاعات تماس : تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 1 تلفن تماس: 42452000

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2065

به "مجازی سازی سرور به چه صورت می باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازی سازی سرور به چه صورت می باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید