پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری برای تعطیلات خرداد

به گزارش کتاب ارزان، مسافرانی که قصد خرید بلیت قطار برای روزهای 11 خرداد به بعد را دارند از ساعت 10 صبح روز شنبه (28 اردیبهشت) به صورت اینترنتی و به وسیله مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری اقدام نمایند.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری برای تعطیلات خرداد

پس از مباحث مطرح شده در رابطه با معین تکلیف پیش فروش قطارهای مسافری برای ایام 11 خرداد ماه امسال به بعد، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از انجام پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام بعد از 11 خرداد 98 در موعد مقرر اطلاع داد و بیان نمود که پیش فروش ها از ساعت 10 صبح روز شنبه (28 اردیبهشت ماه امسال) به صورت اینترنتی و به وسیله مراکز مجاز فروش بلیت قطارهای مسافری انجام می گردد.

پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری در دست آنالیز

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، از ارائه پیشنهاد افزایش میانه 25 درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست)، حومه ای و بین شهری (واگن های خواب و اتوبوسی) از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی اطلاع داد و بیان نمود که شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری در انتظار تصمیم شورای عالی ترابری در این رابطه هستند.

وی با اشاره به اینکه میانه افزایش قیمت ها از 10 تا 60 درصد است، بیان نمود که در صورت موافقت با این پیشنهاد به طور میانه قیمت ها حدود 25 درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل 50 درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای در امسال وجود دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، قیمت تمام شده بلیت قطارهای حومه ای 38 هزار تومان و قیمت فروش آن حدود 3000 تومان است.

در همین رابطه میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن بیان نمود که موضوع افزایش بلیت که مدت هاست به وسیله شرکت های حمل و نقل ریلی درخواست شده، در حال آنالیز و طی مراحل قانونی خود است و تا به امروز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نشده است.

لازم به ذکر است که از سال 1394 تا تیرماه 1397 قیمت بلیت قطار فقط 10 درصد با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش داشته و در ایام پیک نوروز 98 نیز هیچ گونه افزایشی قیمتی صورت نگرفته، این در حالی است که هزینه های شرکت های مزبور افزایش یافته و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت های حمل و نقل ریلی با هدف کاهش فشار مالی به مردم از افزایش قیمت بلیت ها در نوروز امسال پرهیز کردند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2229

به "پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری برای تعطیلات خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش بلیت قطارهای مسافربری برای تعطیلات خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید