کاخ بزرگ تایلند، جاذبه ای شگفت انگیز

به گزارش کتاب ارزان، بانکوک، پایتخت تایلند شهری است که جاذبه ها و دیدنی های فراوان دارد و همین جاذبه ها گردشگران زیادی را از سراسر جهان از جمله ایران به خود جلب می نمایند. کاخ بزرگ بانکوک، کاخی است که در قلب این شهر واقع شده است و یکی از جاذبه های مهم این شهر به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با این کاخ با خبرنگاران همراه شوید.

کاخ بزرگ تایلند، جاذبه ای شگفت انگیز

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

قصر بزرگ تایلند که در قلب شهر بانکوک واقع شده است، کاخی متشکل از چند ساختمان است که محل زندگی خاندان سیام بوده است. همچنین تا سال 1925 میلادی این قصر محل اصلی مراودات سیاسی محسوب می شده است.

تاریخچه

پادشاه راما اول با مستقر شدن در شهر بانکوک، در سال 1782 دستور ساخت این قصر را داد. ساختمان اصلی قصر ساخته شد و در دوران پادشاه های بعدی دیگر ساختمان ها نیز به آن اضافه شدند. در سال 1952 شاه و خانواده اش دیگر به طور دائم در این قصر ساکن نبودند و به دیگر مکان های دیگر برای زندگی رفتند. به تدریج مقام های سیاسی دیگر نیز این قصر را ترک کردند و آن خالی از سکنه باقی ماند.

در حالت کلی این قصر مستطیل شکل است و از مساحتی نزدیک به 218,400 متر مربع برخوردار است و علاوه بر ساختمان اصلی از قسمت های مختلف مثل ساختمان های متعدد، هال ها، پاویون ها، باغ ها و چمن ها و همچنین حیاط خلوت تشکیل شده است. ساختمان اصلی به چهار قسمت یعنی بارگاه بیرونی، بارگاه میانی، بارگاه درونی و معبد بودای زمردین تقسیم شده است که این قسمت ها از طریق دیوار ها و در های آهنی از یکدیگر جدا شده اند. هرکدام از این بارگاه ها استفاده و جهت دسترسی خاص خودشان را داشته اند که همه آن ها طبق قوانین و ضوابط تعیین بوده است. قصر بزرگ دارای دوازده در ورودی است که روی هر دیوار سه در وجود دارد.

دیدنی های کاخ

بارگاه بیرونی

این بارگاه در شمال غربی کاخ واقع شده است. از در اصلی ویستچایسری (Visetchaisri) می توانید به آن وارد شوید. معبد بودای زرین در سمت چپ این بارگاه واقع شده است و بسیاری از ساختمان های عمومی کاخ سمت راست این بارگاه به چشم می خورند. این بارگاه به عنوان ساختمان اصلی و مرکز اطلاعات کاخ بوده است. درون این بارگاه ساختمان های دیگری نیز وجود دارند که مخصوص مناسبات و دیدار های مهم بوده اند. همچنین در این بارگاه موزه کوچکی نیز به چشم می خورد.

معبد بودای زرین

این معبد محل عبادت اشرافیان بوده است. این محل به اشتباه به عنوان معبد شناخته می گردد اما در حقیقت محل عبادتی است که میان دیوار های قلعه قرار داشته است. این محل تمام ویژگی های یک معبد را دارد به جز این که در آن جایی برای بت ها نیست. چهار طرف آن را دیوار های متعدد احاطه نموده اند و هفت در برای ورود به آن وجود دارد.

بارگاه میانی

بزرگ ترین و مهم ترین ساختمان در کاخ بزرگ، بارگاه میانی است. این بارگاه وسط مجموعه کاخ واقع شده است و محل قرار دریافت اکثر ساختمان های مهم است. سری ساختمان های ماها مونتین (Maha Monthien) در این بارگاه وجود دارند. در ساخت این ساختمان ها از معماری تایلندی قدیمی بهره گرفته شده است.

فارا تینانگ (Phra Thinang) ساختمانی است که جزو سری ساختمان های ماها مونتین محسوب می گردد و تقریبا اصلی ترین این ساختمان ها است. دیگر ساختمان موجود در این قسمت فازیان تاکسین (Phaisan Thaksin) است که از نظر مذهبی و انجام اعمال مختلف مذهبی مورد توجه بوده است. چاکرافات فیمان (Chakraphat Phiman) دیگر ساختمان از این سری است که در مرکز ماها مونتین قرار گرفته و به عنوان آپارتمان اصلی و محل استراحت شاه در نظر گرفته می شده است. در این قسمت ساختمان های متعدد دیگر با کاربرد های مختلف وجود دارند.

بارگاه درونی

بارگاه درونی در جنوبی ترین بخش کاخ بزرگ قرار گرفته است. این محل منحصرا برای استفاده شاه و اندرونی او یعنی ملکه ها و دیگر همسران پادشاه بوده است. از این زنان عموما به عنوان زنان ممنوعه نام برده می شد. دیگر افراد این بارگاه فرزندان شاه و خدمتکاران بوده اند. در این بارگاه قوانینی موسوم به قوانین قصر اجرا می شده است. اکثر این قوانین درباره رده و درجه زنان بوده است و دیگر قوانین به نوع رفتار آن ها اشاره داشته است. همچنین نگهبانی و برقراری نظم در این بارگاه به عهده زنان نگهبان بوده است.

موزه معبد بودای زرین

این موزه بر خلاف نامش نه تنها از معبد نشان ندارد بلکه در آن از کاخ اصلی نیز دیدنی هایی به چشم می خورد. این موزه میان بارگا های بیرونی و میانی قرار گرفته است. این ساختمان در سال 1857 در محل کنونی ساخته شده است. این موزه از دو ساختمان تشکیل شده است.

آدرس و جهت دسترسی

در صورت سفر با تور می توانید به راحتی با یکی از تور های به مقصد تایلند-بانکوک همراه شوید و از این کاخ زیبا نیز در کنار دیگر دیدنی ها، دیدن کنید. اگر خود به تنهایی و بدون تور قصد سفر دارید، پس از پرواز به سمت بانکوک و استقرار در هتل می توانید به راحتی و با یک تاکسی خود را به این کاخ باشکوه برسانید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 424

به "کاخ بزرگ تایلند، جاذبه ای شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ بزرگ تایلند، جاذبه ای شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید