سفر به مشهد ، اطلاعات مختصری از سفر به شهر بهشت

به گزارش کتاب ارزان، مشهد مقدس یکی از شلوغ ترین شهرهای گردشگری ایران و خاورمیانه ست که اکثرا برای زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر می کنن، اما وجود مساجد و قبرهای تاریخی همینطور بافت سنتی در کنار بازارهای خوش رنگ و لعاب این شهر، مشهد رو به یکی از مراکز دیدنی و تاریخی ایران تبدیل نموده. آتشکده بازه هور که از کهن ترین نمونه های آتشکده گنبد داره، مجموعه سنگ بست که کهن ترین اثر معماری اسلامی برجای مانده در خراسانه، بنای هارونیه که تنها بنای باقیمونده از شهر ویران شده توس هست، مدرسه دودر که از زیباترین و اصیل ترین نمونه های معماری عصر تیموریه، میل اخنگان، آرامگاه نادرشاه ، حمام مهدی قلی بیک و موزه مردم شناسی، مقبره پیرپالان دوز، مسجد گوهرشاد، مدرسه پریزاد ، مسجد 72 تن، آبشار آبگرم از جاذبه های این شهر به حساب میان که حتما باید در سفر به مشهد مقدس ازشون بازدید کرد.

سفر به مشهد ، اطلاعات مختصری از سفر به شهر بهشت

چه جوری بریم مشهد؟

برترین راه برای سفر به مشهد مقدس، سفر با هواپیماست که حدودا 1ساعت و 50 دقیقه زمان می بره، اما اگه از تو جاده بودن لذت می برین، سفر با ماشین شخصی می تونه واستون هیجان انگیز باشه که بین 10 تا 12 ساعت بسته به سرعت و توقفتون در مسیر طول می کشه. سفر با قطار راه دیگه سفر به این شهر هست که از لحاظ زمانی تفاوت زیادی با ماشین شخصی نداره.

در سفر به مشهد کجا اقامت کنیم؟

از اونجایی که مشهد یکی از شلوغترین شهرهای ایرانه و از تمام نقاط ایران گردشگران زیادی برای زیارت حرم امام رضا میان، این شهر هتل های خیلی زیادی داره که از بینشون هتل مجلل درویشی، هتل بین المللی هما و هتل قصر طلایی برترین های مشهد مقدس هستن که با توجه به 5 ستاره بودنشون سطح قیمتی بالا دارن. هتل سینور با این که هتلی چهار ستاره ست اما سطح قیمتش متوسطه و هتل فرهنگ و هنر سطح قیمت مناسبی داره. اگه هم اقامت توی هتل آپارتمان رو ترجیح می دین، مجتمع اقامتی اسپینو، هتل آپارتمان درسا و متل پارسیان جهانگرد توس پیشنهادهای خیلی خوبی هستن، البته خوبه که بدونین قیمتاشون با هتل های 3 ستاره تفاوت چندانی نداره.

در سفر به مشهد چه غذایی رو کجا بخوریم؟

وقتی نام غذای محلی توی مشهد میاد، بی شک شیشلیک حرف اول رو میزنه که غذای گرون قیمتی هم هست. شله، دیگچه وچنگال، اشکنه آلو، آش شلغم، کوکوشیرین و رشته پلو از غذاهای محلی این شهر به حساب میان که برخلاف شهرهای دیگه ایران، پیدا کردن این غذاهای محلی در مشهد کارسختیه، چون بیشتر رستوران ها انتخاب مشتریان رو به چلوکباب و جوجه کباب محدود می کنن.

اما اگه دلتون غذاهای با کیفیت و خوشمزه می خواد رستوران های رضایی، پسران کریم، تعیین درباری، باغ سالار، ارم شاندیز، حسین شیشلیکی انتخاب خیلی خوبی هستن. اگه از اون دسته از افرادی هستین که محیط و زیبایی رستوران براتون مهمه، موزه حوضخانه هزاردستان و مجتمع گردشگری باباقدرت پیشنهادهای بی نظیری هستن، اگه هم هوس خوردن دیزی کردین، حتما به دیزی سنگی طرقبه سری بزنین.

سوغاتی مشهد رو از کجا بخریم؟

همه ما سوغاتی های این شهر رو خوب می شناسیم، سوغاتی هایی مثل نخودچی کشمش، زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، زیورآلات عقیق و ... که همه شون رو می شه از قدیمی ترین بازار مشهد یعنی بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار داره، یا بازار گوهرشاد و بازار مرکزی تهیه کرد. اگه دلتون خواست علاوه بر بازار، سری به مراکز خرید مدرن این شهر بزنین کافیه به خیابان سجاد سری بزنین و از مراکز خرید زیادی که در دو طرف خیابان قرار دارن، تماشا کنین. مراکز خریدی مثل مجتمع تجاری خورشید، برج تجاری آلتون، برج تجاری - اداری سلمان، مجتمع تجاری - تفریحی پروما، مجتمع تجاری الماس شرق و مجتمع تجاری و تفریحی آسمان هم از برترین مراکز خرید مشهد هستن که می تونین ساعات خوبی رو توشون بگذرونین.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2220

به "سفر به مشهد ، اطلاعات مختصری از سفر به شهر بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مشهد ، اطلاعات مختصری از سفر به شهر بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید