کارهایی که به توصیه پزشک اطفال همین حالا باید از آن ها دست بردارید

به گزارش کتاب ارزان، فرزندپروری با کتاب راهنما همراه نیست. بنابراین مادران و پدران در برابر بسیاری از مسائل ناآگاه هستند. طول می کشد تا به تنهایی خیلی چیزها را بفهمند و در مسیر یاد بگیرند. منابع مشاوره ما، دوستان، اینترنت، والدین خودمان، ممکن است معتبرترین و به روزترین اطلاعات را نداشته باشند. وقتی به مطب پزشک اطفال هم می رسیم، یا خیلی استرس داریم، یا عجله داریم، یا خجالت می کشیم که سؤالاتمان را بپرسیم. پزشکان در گفتن این که چه کاری باید انجام دهید عالی هستند، اما حتی ممکن است درباره اینکه چه کارهایی را نباید انجام دهید، با والدین صحبت نمایند. در این نوشته شما با گفته های دکتر بیل بوش (Bill Bush, M.D) متخصص اطفال در بیمارستان بچه ها هلن دیووس در گرند راپیدز، میشیگان آشنا می شوید تا درباره کارهایی که والدین نباید انجام دهند، حقیقت را فرا بگیرید.

کارهایی که به توصیه پزشک اطفال همین حالا باید از آن ها دست بردارید

1. از جست وجوی اینترنت برای مشاوره پزشکی خودداری کنید

هنگامی که از علائم بیماری کودک خود وحشت نموده اید اولین جایی که قاعدتا مراجعه می کنید معمولاً دکتر گوگل است. در حالی که سایت های مورد اعتماد مانند آموزشگاه اطفال آمریکا می توانند اطلاعات مفیدی داشته باشند، هنوز تشخیص بیماری کودک شما به وسیله اینترنت غیرممکن است. در عوض باید نگرانی های خود را نزد پزشک خود ببرید. دکتر بوش می گوید: بارها من را مجبور نموده اند که وب سایت هایی را جست وجو کنم، زیرا والدین کاملاً مطمئن بوده اند که طبق آن ها فرزندشان بیماری X، Y یا Z دارد. من همیشه خشنود می شوم که به آن وبسایت ها نگاه کنم، اما والدین باید بدانند که تشخیص بر اساس ارزیابی پزشکی ما است.

2. رفتن به اورژانس برای هر چیزی را متوقف کنید

شاید شما هم به عنوان والد چنین خاطره را به یاد بیاورید که مثلاً کودک سه ساله تان با سر به داخل یخچال دویده و پس از اینکه خون از بینی و دهانش جاری شده، بدون اینکه منتظر تماس با پزشکش بمانید، او را سریع به اورژانس برده اید. با صرف چند ساعت وقت و روی دست ماندن مقداری هزینه، حال کودک کاملاً خوب اعلام شده. دکتر بوش می گوید: به جز موارد اضطراری شدید، تماس تلفنی با مطب پزشک به کودک زمان می دهد تا آرام گردد و خانواده ارزیابی نمایند. پزشک باید تعیین کند که آیا جای دیگری وجود دارد که بتوانید در آن خدمات پزشکی دیگری دریافت کنید یا خیر. یک مرکز مراقبت پزشکی یا مطب پزشک اطفال در روز بعد ممکن است گزینه های بهتری نسبت به اورژانس باشد.

3. درخواست آنتی بیوتیک از پزشک اطفال را متوقف کنید

طبیعی است که بخواهیم بچه هایمان هر چه زودتر خوب شوند، اما دکتر بوش می گوید آنتی بیوتیک ها همیشه راه چاره نیستند. او می گوید: مواقعی وجود دارد که دادن آنتی بیوتیک کاملاً مناسب است، مانند زمانی که آن ها عفونت باکتریایی دارند، اما برای بیشتر بیمارانی که با بیماری های ویروسی می بینیم، اینطور نیست. سرماخوردگی و سرفه احتیاجی به آنتی بیوتیک ندارند، فقط به زمان احتیاج دارند تا بهبود پیدا نمایند. به علاوه، دادن آنتی بیوتیک ها به دفعات می تواند منجر به ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک گردد که پس از آن مبارزه با آن ها سخت تر است.

4. امتناع از واکسیناسیون و درخواست برنامه واکسن جایگزین را متوقف کنید

از قضا، همانطور که بعضی از والدین به سرعت به سمت دارو می روند، بعضی دیگر از واکسن ها می ترسند. حتی اگر والدین موافق باشند که واکسن ها چیز خوبی است، نگران تزریق همزمان واکسن ها هستند. دکتر بوش می گوید: شواهد بسیار محکمی وجود دارد که نشان می دهد واکسیناسیون از بسیاری از بیماری های کشنده و ناتوان نماینده دوران کودکی جلوگیری می نماید. سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام نموده که تزریق هر ترکیب جدیدی از واکسن ها اثربخشی یکسانی با واکسن هایی دارند که در تاریخ های جداگانه تزریق شده اند. بنابراین سیستم ایمنی تحت تأثیر قرار نمی گیرد. مشکل تأخیر در واکسن، به ویژه درباره نوزادان، این است که بچه ها برای مدت طولانی تری بدون محافظت می مانند. وقتی بچه های واکسن نزده و ناایمن در برابر بیماری ها بین بچه های دیگر رفت و آمد می نمایند، بچه های بیشتری را در معرض خطر قرار می دهند.

5. زمان نامحدود اجازه دادن تماشای صفحه های نمایش را متوقف کنید

بیایید با این واقعیت روبه رو شویم: اکنون صفحه های نمایش بخشی از زندگی ما هستند. AAP زمانی که قوانین خود را درباره زمان استاندارد تماشای صفحه نمایش راحت تر کرد، آن را تشخیص داد. اما با این وجود، دکتر بوش می گوید مطمئن شوید که بچه هایتان برای ورزش و بازی در فضای باز قرار گیرند و برای رشد اجتماعی تعامل چهره به چهره داشته باشند. او می گوید: زندگی در ارتباط با افراد دیگر است، بنابراین بچه ها را تشویق کنید که به جای ارسال پیامک یا بازی های ویدیویی آنلاین، حضوری با دوستان خود بازی نمایند.

6. از سرزنش فرزندتان به خاطر سرماخوردگی در اثر بیرون رفتن خودداری کنید

این افسانه ای است که نمی میرد. فرزند شما قرار نیست با رفتن بدون ژاکت به مدت 10 ثانیه تا ماشین سرما بخورد. بنابراین احتمالاً این جنگ ارزش جنگیدن را ندارد. دکتر بوش می گوید: بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی از انتشار ویروس ها ناشی می شوند. بچه ها همه چیز را لمس می نمایند و سپس چشم ها، بینی و دهان خود را لمس می نمایند. ما شاهد شیوع بیشتر بیماری ها در فصل زمستان هستیم، زمانی که بچه ها همه در یک منطقه کوچک به نام مدرسه برای کل روز متراکم می شوند. بنابراین گریزی از بیماری فصلی نیست و این ارتباطی به بیرون و فضای باز ندارد.

7. حذف ویزیت های به ظاهر غیرضروری پزشک اطفال را متوقف کنید

همه ما زندگی پرمشغله ای داریم و زمانی که زمان چک آپ و ویزیت های غیر ضروری پزشک اطفال فرا می رسد، به راحتی می توانیم از آن ها عبور کنیم. اما دکتر بوش می گوید که این یک اشتباه است. او می گوید: اگر از ارائه صرف مراقبت های بیمار به مراقبت خوب و کامل روی بیاوریم، می توانیم کار بهتری در پیشگیری و مدیریت بعضی بیماری ها انجام دهیم. این مراقبت ها می تواند شامل مسائل شنوایی و بینایی، مسائل قلبی، افزایش فشار خون، رسیدگی به نقص رشد و ستون فقرات که ممکن است به اسکولیوز مبتلا شوند، باشد. به علاوه، این ویزیت ها به شما و فرزندتان فرصتی می دهد که با پزشک خود احساس راحتی بیشتری کنید، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که درباره هر گونه نگرانی در آینده صحبت کنید.

8. استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش های فرزندتان را متوقف کنید

ممکن است فکر کنید که به بهداشت فرزندتان یاری می کنید، اما در واقع فقط جرم و موم گوش را بیشتر به داخل گوش فشار می دهید. دکتر بوش می گوید: بچه ها گاهی اوقات با گوش درد یا کاهش شنوایی مراجعه می نمایند، زیرا گوش های آن ها بسیار مملو از جرم جمع شده ناشی از استفاده از گوش پاک کن است که آن را بیرون نمی آورد، بلکه آن را به عقب می برد. در عوض، اجازه دهید در زمان حمام مقداری آب وارد گوش فرزندتان گردد، زیرا رطوبت باید به عملکرد طبیعی موم یاری کند.

9. درباره دمای بدن کودک خود بیش از حد استرس نداشته باشید

هنگامی که کودک شما تب می نماید ممکن است شرایط هشدار دهنده باشد، اما هنگامی که فرزند شما از مرحله نوزادی خارج شده تنها زمانی تب ممکن است خطرناک باشد که با چیز دیگری همراه است و باید آن را به پزشک خود گزارش دهید. دکتر بوش می گوید: این علامت مانند آبریزش بینی، سرفه یا درد، بخشی از مجموعه اطلاعاتی است که به ما یاری می نماید تا درباره تشخیص و درمان مناسب تصمیم گیری کنیم. بسیار نادر است که تب ما را نگران کند.

البته، استثنائاتی نیز هستند. تب های بالای 104 درجه فارنهایت یا 40 درجه سانتی گراد باید به اورژانس گزارش شوند و ممکن است احتیاج به مراقبت فوری پزشکی داشته باشند. تب هایی که بیش از پنج روز طول بکشد نیز ممکن است باعث نگرانی باشد. با این حال، این ها استثنا هستند، نه هنجار.

10. استفاده از داروهای بدون نسخه را متوقف کنید

از تجویز داروهای بدون نسخه برای بچه ها خود خودداری کنید. هر دارویی نمی تواند برای هر کودک مناسب باشد و تجویز غیرمنطقی داروها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد.

11. تست های تشخیصی بدون دستور پزشک انجام ندهید

انجام تست های تشخیصی بدون دستور پزشک ممکن است به تشخیص نادرست منجر گردد. همیشه با توجه به هدایت پزشک تصمیم بگیرید و تست ها را تحت نظر متخصص انجام دهید.

12. نادیده گرفتن هدایت های تغذیه را متوقف کنید

هدایت های پزشک در زمینه تغذیه بچه ها مهم هستند. نادیده گرفتن این هدایت ها ممکن است به مسائل سلامتی بچه ها منجر گردد. به بهبود تغذیه و سبک زندگی بچه ها توجه کنید.

13. عدم مراجعه به پزشک در موارد ضروری

عدم مراجعه به پزشک در مواقع ضروری و تاخیر در درمان ممکن است به تشخیص و درمان مسائل سلامتی بچه ها آسیب برساند. در صورت احتیاج، به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

14. واگذاری تصمیمات پزشکی به شبه پزشکان غیرمتخصص را متوقف کنید

تصمیمات پزشکی مربوط به سلامت بچه ها را به شبه پزشکان یا منابع غیرمعتبر واگذار نکنید. همیشه از نظر پزشک متخصص بهره ببرید و اطمینان حاصل کنید که منابع مشاوره معتبر هستند.

سخن آخر

همیشه به عنوان والدان، به هدایت و نصیحت های پزشک اطفال اهمیت بدهید و در مواقع اضطراری یا شک در سلامت بچه ها، به پزشک معتمد خود مراجعه کنید.

در مسیر پرورش بچه ها، اجتناب از تصمیم های نادرست امری حیاتی است. والدین باید از جست وجوی اینترنتی برای تشخیص بیماری ها پرهیز نموده و به جای آن، به پزشک مراجعه و نگرانی ها را با او به اشتراک بگذارند. از حضور بی جهت در اورژانس برای مواردی که احتیاج به آن ندارند، خودداری نمایند و آنتی بیوتیک ها را تنها در موارد لازم و با دستور پزشک مصرف نمایند. واکسیناسیون را جدی بگیرند و به توصیه های پزشک در مورد زمان تعیین شده تماشای صفحه های نمایش برای بچه ها پایبند باشند. با توجه به هدایت های پزشک، والدین قادرند به بچه ها خود زندگی سالم و موفقیت آمیزی را ارائه دهند.

منبع: Parents

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آذر 1402 بروزرسانی: 20 آذر 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2331

به "کارهایی که به توصیه پزشک اطفال همین حالا باید از آن ها دست بردارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که به توصیه پزشک اطفال همین حالا باید از آن ها دست بردارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید