کرمانشاه رتبه پنجم فراوری گندم کشور را دارد

به گزارش کتاب ارزان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 572 هزار تن محصول از گندمکاران استان خریداری شده است.

کرمانشاه رتبه پنجم فراوری گندم کشور را دارد

نوربخش حاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: تا خاتمه فصل برداشت احتمالا 10 هزار تن دیگر به میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان کرمانشاه اضافه و نهایتا میزان گندم خریداری شده از کشاورزان با احتساب گندم بذری به بیش از580 هزار تن خواهد رسید.

حاتمی ادامه داد: سال گذشته 630 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه همیشه 25 درصد گندم فراوریی در استان برای خودمصرفی و تامین بذر سال آینده نزد کشاورزان باقی می ماند، میزان فراوری گندم استان کرمانشاه در امسال را حدود 720 هزار تن مطرح کرد.

وی گفت: امسال بر اساس برآوردهای اولیه پیش بینی می شد امسال میزان فراوری گندم استان حدود 800 تا 850 هزار تن باشد، اما به دلیل عواملی مثل بارندگیهای شدید فروردین و خشکی و کاهش دمای سه روزه در اردیبهشت ماه شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی فراوری گندم نسبت به این میزان برآورد اولیه بودیم.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی بلند مدت استان کرمانشاه در اردیبهشت ماه 70 میلیمتر است، اضافه نمود: سال گذشته در اردیبهشت ماه 170 میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که این میزان در اردیبهشت امسال 24 میلی متر بود و این موضوع عملکرد مزارع گندم استان را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش میزان فراوری گندم استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال علاوه بر شرایط اقلیمی که منجر به کاهش عملکرد مزارع گندم در استان شد، به دلیل عوامل دیگری مثل پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم و نگهداری گندم فراوریی به عنوان گندم بذری برای سال آینده و گاها استفاده از گندم به عنوان خوراک دام به دلیل بالا بودن قیمت جو، میزان گندم خریداری شده ازسوی مراکز خرید تحت تاثیر نهاده شد.

حاتمی در ادامه اشاره ای هم به میزان پرداختی مطالبات گندمکاران داشت و اضافه نمود: تاکنون 88 درصد مطالبات گندمکاران که معادل بیش از 852 میلیارد تومان است، پرداخت شده و مابقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم ظرف 10 تا 15 روز آینده در استان به اتمام خواهد رسید، گفت: برداشت گندم در بعضی مناطق سردسیر استان کرمانشاه باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه در سنوات گذشته همیشه رتبه پنجم فراوری گندم کشور را در اختیار داشته است، گفت: امسال هم رتبه پنجم فراوری گندم کشور را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 281

به "کرمانشاه رتبه پنجم فراوری گندم کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه رتبه پنجم فراوری گندم کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید