کریمی: ضرورت تسریع در ارائه اساسنامه نو پیشنهادی صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهان ارائه هرچه سریع تر اساسنامه نو پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برای صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس شد تا به آن رسیدگی گردد.

کریمی: ضرورت تسریع در ارائه اساسنامه نو پیشنهادی صندوق ذخیره فرهنگیان

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بر اساس بند (ک) تبصره 12 قانون بودجه سال 1400، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد طی 3 ماه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با تأکید بر چند محور به مجلس ارائه کند، گفت: از جمله این محورها، تقویت بنیه اقتصادی فرهنگیان، برطرف مسائل معیشتی آنها، نقش پذیری بیشتر فرهنگیان در ارکان صندوق همانند هیأت امنا و مدیریت، ایجاد شفافیت اقتصادی و محاسباتی صندوق، برطرف تعارض منافع و مشخص شرایط حقوقی صندوق ذخیره فرهنگیان است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساسنامه نو پیشنهادی باید بر اساس محورهای ذکرشده تهیه و به مجلس ارائه گردد تا پس از آنالیز به تصویب برسد، گفت: متأسفانه با توجه به جابجایی دولت در امسال، تأخیر در کسب رأی اعتماد وزیر آموزش و پرورش و مشخص چند نوبت سرپرست برای وزارتخانه، این موضوع به تعویق افتاد.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادی که در جریان آنالیز لایحه بودجه 1401 در این خصوص بیان کرد، ابراز داشت: پیشنهاد به این گونه بود که مجدد این بند عینا در بودجه 1401 هم تکرار گردد که با توجه به شرح رئیس جلسه که این موضوع را حکم قانونی خوانده و معتقد بود با اتمام سال بودجه ای از بین نرفته و این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش است، از پیشنهاد صرف نظر شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سرانجام اظهار داشت: از این رو وزارت آموزش و پرورش موظف است سال آینده در اسرع وقت اساسنامه نو پیشنهادی صندوق ذخیره فرهنگیان را برای تصویب به مجلس ارائه کند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2121

به "کریمی: ضرورت تسریع در ارائه اساسنامه نو پیشنهادی صندوق ذخیره فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: ضرورت تسریع در ارائه اساسنامه نو پیشنهادی صندوق ذخیره فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید