کشف عجیب یک گوشواره

به گزارش کتاب ارزان، موزه ملی کپنهاگ اخیرا از کشف یک گوشواره نادر تاریخی اطلاع داد که گمان می رود هدیه ای از یک امپراتور به فرمانده وایکینگ باشد.

کشف عجیب یک گوشواره

ایسنا: انشنت اوریجینز، مسوولان موزه ملی کپنهاگ اخیرا کشف یک گوشواره طلای نادر تاریخی به وسیله یک مرد 54 ساله را اعلام کردند. این گوشواره که به قرن یازدهم میلادی تعلق دارد و گمان می رود هدیه امپراتور بیزانس به یک فرمانده وایکینگ باشد به وسیله مردی که با دستگاه فلزیاب در دانمارک مشغول جست وجو بود کشف شده است.

این گوشواره با استفاده از یک صفحه هلالی شکل از جنس طلا ساخته شده و برای تزئین آن از قاب طلا استفاده شده است. برای طراحی بخش میانی گوشواره نیز از طرح دو پرنده و درخت زندگی استفاده شده است.

هنوز کارشناسان نمی توانند درک نمایند این گوشواره طلا چطور از محل کشف سردرآورده است. به احتمال زیاد این گوشواره هزارساله در خاورمیانه ساخته شده است، بنابراین این اکتشاف می تواند نخستین اکتشاف در نوع خود در اسکاندیناوی محسوب گردد.

محققان موزه ملی کپنهاگ بعلاوه معتقدند کشف این گوشواره می تواند اطلاعات مهمی را برای درک بهتر وایکینگ ها و خاورمیانه ارائه دهد.

این گوشواره به حدی نادر محسوب می گردد که تا به امروز فقط 12 مورد مشابه آن در سراسر دنیا کشف شده است.

یکی از کارشناسان موزه ملی کپنهاگ معتقد است این امکان وجود دارد که امپراتور بیزانس این گوشواره را به یک وایکینگ دانمارکی که به عنوان محافظ شخصی خدمت می نموده اهدا نموده باشد.

با این که منشا دقیق این گوشواره هنوز تعیین نیست، محققان بعلاوه نمی توانند ارتباط این گوشواره و محل کشف آن را نیز متوجه شوند چراکه تا به امروز در اطراف و نزدیکی محل کشف این گوشواره هیچ شواهدی از سکونتگاه های وایکینگ ها کشف نشده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1960

به "کشف عجیب یک گوشواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف عجیب یک گوشواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید