کپنهاگ؛ شادترین شهر دانشجویی

به گزارش کتاب ارزان، زندگی در کپنهاگ، زندگی راحتی است و شاید برای همین هم هست که این شهر مرتبا در لیست بهترین جاها برای زندگی قرار می گیرد. در سال 2016 دانمارک رتبه نخست را در گزارش سازمان ملل از شادترین کشورها از آن خود کرد و این بدین معنی است که شهرها و جاهای کمتری هستند که مانند کپنهاگ زندگی را شیرین سازند. همه اینها دلایل خوبی برای مهاجرت به دانمارک و یا تحصیل در آن هستند.

کپنهاگ؛ شادترین شهر دانشجویی

همه ساله دانشگاه کپنهاگ بیش از 5000 دانشجو را از سراسر دنیا جذب می کند. این تعداد از دانشجویان بیشتر به خاطر اعتبار علمی دانشگاه کپنهاگ و سبک زندگی متفاوت پایتخت دانمارک به این نقطه از دنیا سفر می کنند. اما کپنهاگ واقعا چه جور جایی است؟ در ادامه می خواهیم به این پرسش نگاه دقیق تری بیندازیم.

کپنهاگ؛ پلی میان مدرنیته و سنت

یکی از دانشجویان که از آمریکا به کپنهاگ آمده تا در مقطع فوق لیسانس معماری تحصیل کند اعلام می کند که به محض ورود به این شهر عاشقش شده است، آنهم به این دلیل که دوچرخه سوار در آن زیاد دیده می شود. همه جور فرد در کپنهاگ دوچرخه سواری می کنند. از پیر گرفته تا جوان، استاد دانشگاه تا سیاستمدار، صاحب کسب و کار و دانشجو. او در ادامه بیان می کند که همه چیز در کپنهاگ قدیمی، با کلاس و زیبا است. انگار شهری از سرزمین های پریان است. دانمارک یکی از قدیمی ترین دموکراسی های دنیا و تاریخی طولانی دارد. اما در عین حال یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا هم هست. همه چیز از معماری و شهرسازی گرفته تا ذهنیت و قلب آدم ها بسیار مدرن است. یکی از نقاط قوت کپنهاگ در ایجاد یک جامعه، اندازه آن است. با اینکه شهری دنیای است و همه جور گالری، کافه و رستوران در آن به چشم می خورد می توانید با پای پیاده یا دوچرخه روی بسیاری از سنگفرش های قرون وسطایی اش راه بروید.

شهری جمع و جور و راحت برای دانشجویان

تعداد زیاد دوچرخه سواران در دانمارک کار را برای گردش در شهر برای دانشجویان راحت می کند و بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند تا مسافت خانه تا پردیس را با دوچرخه طی کنند. دانشگاه کپنهاگ چهار پردیس دارد که رسیدن به همه آنها فارغ از اینکه کجای شهر زندگی می کنید بین 10 تا 30 دقیقه طول می کشد. زندگی در کپنهاگ ریتم آهسته ای دارد. عجله ای در کار نیست. کپنهاگ شهری امن با خطوط حمل و نقل عالی است.

دانمارکی های تا می توانند از فضای بیرون خانه استفاده می کنند. پارک ها، نقاط تفریحی و بندری دانمارک این امکان را برای دانمارکی ها و دانشجویان فراهم می کند تا در خانه نمانند و از بیرون لذت ببرند. پیست اسکی Copenhill هم که در سال 2018 افتتاح شده یکی دیگر از جذابیت های تفریحی دانمارک است.

در سال های اخیر فستیوال های زیادی در سراسر دانمارک به وجود آمده اند؛ از فستیوال های غذا و مد گرفته تا ادبیات و موسیقی. همانطور که بیان شد، دانمارکی ها سعی می کنند زیاد بیرون بروند، فارغ از دما. حتی در سرمای زمستان هم که بیرون بروید، چند نفری را خواهید دید که پتو به خود پیچیده و بیرون کافه مشغول صحبت و نوشیدن قهوه هستند.

فرصت های شغلی برای دانشجویان خارجی

از هر دانشجو که در دانمارک تحصیل کرده سوال کنید خواهد گفت که تحصیل در این کشور زندگی اش را عوض کرده است.فرصت ها برابر هستند. فرق چندانی بین دانشجو و استاد نیست. جامعه دانمارک جامعه برابری است. همجنین فرصت های شغلی زیادی در دانمارک وجود دارد؛ به ویژه در خدمات درمانی و سلامت، فناوری اطلاعات و علوم زیستی - چرا که دانمارک در این صنایع در حال حاضر با کمبود نیرو روبرو است. دانشگاه کپنهاگ یک بان آگاهی شغلی برای دانشجویان بومی و خارجی دارد و در آن شغل های تمام وقت، نیمه وقت، کارآموزی و پروژه های تحصیلی را اعلام می کند.

برترین شهرهای دانشجویی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1060

به "کپنهاگ؛ شادترین شهر دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپنهاگ؛ شادترین شهر دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید