آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی حداقل 9 کشته برجا گذاشت

به گزارش کتاب ارزان، در پی وقوع آتش سوزی در یک بیمارستان در شهر کنستانتا در رومانی حداقل 9 نفر کشته شدند.

آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی حداقل 9 کشته برجا گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات رومانیایی از کشته شدن حداقل 9 نفر در حادثه آتش سوزی در یک بیمارستان در این کشور خبر دادند.

براساس گزارش ایندیپندنت، این آتش سوزی که بامداد روز آدینه به وقت محلی در بیمارستان بیماریهای واگیردار در شهر بندری کنستانتا اتفاق افتاده است در صبح روز آدینه مهار شده است و تمامی بیماران دیگر از این اتاقهای آن تخلیه شده اند.

به گفته وزارت بهداشت رومانی، در زمان آتش سوزی 113 بیمار در بخشهای مختلف بستری بودند که 10 نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویزژه بوده اند.

براساس این گزارش، کشور رومانی با 19 میلیون جمعیت طی یک سال گذشته دو آتش سوزی مرگبار دیگر در بیمارستانها داشته که نگرانیها در زمینه زیرساختهای فرسوده بهداشتی این کشور را افزایش داده است.

در ماه نوامبر براثر وقوع آتش سوزی در یک بیمارستان بیماران کرونایی در شهر پیاترا نمت حداقل 10 نفر کشته شدند و 5 نفر دیگر هم در یک آتش سوزی مشابه در یک بیمارستان در ماه ژانویه کشته شده بودند.

کالوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی پس از آتش سوزی اخیر خواهان اصلاحات فوری و عمیق در بخش بهداشتی این کشور شده و تاکید نموده است که چنین حوادثی دیگر نباید رخ دهد.

ایندیپندنت اضافه کرد: سیستم خدمات درمانی رومانی به دلیل فساد زیاد و ناکارآمدی بسیار تحت فشار قرار گرفته است و در میان کشورهای اتحادیه اروپا کمتریم بودجه از نظر سرانه بهداشت و هزینه های درمانی در اختیار دارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1854

به "آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی حداقل 9 کشته برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در بیمارستانی در رومانی حداقل 9 کشته برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید