آنکارا بازیگری نوظهور

به گزارش کتاب ارزان، تغییرات تدریجی در سیاست های خارجی ترکیه و جهش های داخلی و خارجی در منطقه باعث شد تا موقعیت تاثیر گذار ژئو پلتیکی ترکیه در خاورمیانه غیر قابل انکار شود.

آنکارا بازیگری نوظهور

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، وب سایت تحلیلی لوبلاگ در مقاله ای با عنوان ترکیه در دو راهی خلیج فارس، جاه طلبی یا عقب نشینی به سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خلیج فارس و خارومیانه و رابطه مخصوص این کشور با ایران و قطر پرداخته است. در این تحلیل آمده است: درگیری های فزاینده میان کشورهای خلیج فارس به یک قدرت خارجی این فرصت را می دهد تا با گردنی کشیده و سینه ای فراخ در منطقه عرض اندام کند ؛ بله! ترکیه.در حقیقت می توانیم آنکارا را به عنوان بازیگری نوظهور در نقشی تاثیر گذار و حساس در شبه جزیره عربستان و خلیج فارس ارزیابی کنیم. از زمانی که قطر تحت سلطه عربستان چنان نازپرورده شده بودکه حتی نمی توانست سیاست خارجی مستقلی پیش بگیرد چه رسد به رابطه ای پویا با یک قدرت خارجی مانند ترکیه ،فقط 25سال می گذرد.

تحلیل می افزاید: ترکیه اقتدار خود را در تاثیر گذاری بر نتایج تصمیمات کشورهای حاشیه خلیج فارس چنان ثابت نموده است که کارشناسان تاثیر گذاری این کشور را در بحران میان شورای همکاری خلیج فارس در سال 2017 دور از انتظار ارزیابی کردند.در طی این سالها رابطه خوب میان ترکیه و قطر آنها را به بلوکی تاثیر گذار بر اقدامات اخوان المسلمین،احزاب و برخی از دولت های منطقه تبدیل نموده است .همچنین ترکیه نقش بسزایی در تضعیف کوشش های منطقه بر ای منزوی ساختن جمهوری اسلامی بازی نموده است.

مشروح این تحلیل را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 582

به "آنکارا بازیگری نوظهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا بازیگری نوظهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید