اتحاد شرق علیه آمریکا

به گزارش کتاب ارزان، ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه، در سفر شی جینگ پینگ به سنت پترزبورگ، همچون یک راهنمای شکیبا او را در شهر چرخاند و تصاویری که از این همراهی پرمعنا منتشر شده، نشان دهنده نزدیکی دو رهبر قدرتمند شرقی است.

اتحاد شرق علیه آمریکا

این تصاویر، به خوبی نشان دهنده صمیمیت بین این دو رهبر به شمار می رود. به صورت سنتی، چین و روسیه کوشش زیادی می نمایند روابط شان را محبت آمیز نشان بدهند اما سخنرانی های آنها در مجمع مالی سنت پترزبورگ نشان داد که این دو رهبر، در هدف مشترک مقابله با آمریکا، با هم متحد هستند.

به گزارش سی ان ان، در آستانه برگزاری نشست مجمع مالی سنت پترزبورگ، هواوی شرکت سرشناس فناوری چین قراردادی برای توسعه زیرساخت های اینترنتی روسیه با ام تی اس امضا کرد. همین قرارداد، در شرایطی که آمریکا هواوی را تحریم نموده است، نشانه ای از نزدیکی مواضع چین و روسیه در جنگ تجاری پکن و واشنگتن به شمار می رود.

پوتین در مجمع مالی سنت پترزبورگ، آشکارا از هواوی حمایت کرد و گفت که تحریم این شرکت از سوی آمریکا، می تواوند خطر آغاز یک جنگ تکنولوژیک را به همراه داشته باشد. پوتین، در ادامه، به صورت گسترده تری به جهت گیری های آمریکا حمله کرد و این کشور را به خاطر یکجانبه گرایی سرزنش کرد. پوتین گفت: کاری که آمریکا امروز انجام می دهد این است که می خواهد سیستم قضایی خود را بر تمام جهان تحمیل کند.

رئیس جمهور چین هم در این شست، باو جود اتخاذ لحنی محبت آمیز تر در قبال آمریکا، کوشش کرد وظایف آمریکا در حفظ سیستم تجاری چندجانبه گرایانه را به واشنگتن یادآوری کند.

او البته کوشش کرد با خطاب قرار دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به بهبود روابط تجاری بین دو کشور یاری کند. به گزارش رویترز، شی جینگ پینگ در این اجلاس گفت که تصور قطع کامل ارتباط تجاری بین دو کشور غیر قابل تصور است؛ این چیزی نیست که ما به آن علاقه مند باشیم. شرکای آمریکایی ما هم به آن علاقه ندارند. رئیس جمهور ترامپ دوست من است و من مطمئنم که او هم علاقه مند نیست این گونه گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 217

به "اتحاد شرق علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد شرق علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید