اتهام جدید علیه کره شمالی: سوء استفاده از کرونا برای نقض حقوق بشر

به گزارش کتاب ارزان، دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره منابع خود را از مردم دور و به سمت برنامه های هسته ای و موشکی معطوف می کند.

اتهام جدید علیه کره شمالی: سوء استفاده از کرونا برای نقض حقوق بشر

7 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه روز گذشته خود در مورد سوء استفاده کره شمالی از بیماری کرونا برای نقض حقوق بشر بحث کردند. آنها پیونگ یانگ را به سرکوب بیشتر حقوق بشر در شرایط کرونایی در دوران کرونایی متهم کردند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آلمان، بریتانیا، فرانسه، بلژیک، استونی، آمریکا و جمهوری دومینیکن پس از اعتراض دیپلمات های روسیه و چین در مورد مسئله کره شمالی، این موضوع را در یک جلسه مجازی و در فضای اختصاصی پیگیری کردند.

این 7 کشور در بیانیه ای که توسط کریستوف هویزگن سفیر آلمان در سازمان ملل متحد بیان شد، گفتند: نقض حقوق بشر در جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) تهدیدی قریب الوقوع برای صلح و امنیت درسطح بین المللی است. دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره منابع خود را از مردم دور و به سمت برنامه های هسته ای و موشکی معطوف می کند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال صحبت یک جلسه سیاسی در کره شمالی - آبان 96/ عکس: رویترز

نام رسمی کره جنوبی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) است.

کره شمالی بارها اتهام نقض حقوق بشر را رد و تحریم ها را به عنوان عامل وخامت اوضاع بشری در این کشور سرزنش کرده است. پیونگ یانگ به دلیل موشک های بالستیک و برنامه های اتمی در سال 2006 تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار گرفت.

هویزگن گفت: تصمیمات دولت کره شمالی با اولویت قرار دادن برنامه های تسلیحاتی بر نیازهای مردم این کشور و انزوای آنها از جامعه بین الملل اثرات بیماری همه گیر کرونا را بشتر و شرایط مردم را وخیم تر میکند.

بین سال های 2014 تا 2017 شورای امنیت جلسات عمومی سالانه ای را درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی برگزار کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در سال 2018 و در میان تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خلع هسته ای پیونگ یانگ این موضوع را مورد بحث قرار نداد. این تلاش ها در سال گذشته با شکست روبرو شد.

در سال گذشته حداقل 8 عضو شورا برای برای روبرو با سوء استفاده از نقض حقوق بشر به کره شمالی فشار آوردند. پیونگ یانگ نیز این اقدامات را تحریک جدی خواند و گفت که واکنش شدید نشان می دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1421

به "اتهام جدید علیه کره شمالی: سوء استفاده از کرونا برای نقض حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام جدید علیه کره شمالی: سوء استفاده از کرونا برای نقض حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید