اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در اپیدمی کووید 19 ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است.

اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا

ایرج بیگلری در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص اهمیت فعالیت بدنی در اپیدمی بیماری کووید 19 گفت: اپیدمی کووید 19 بیش از پیش نشان داد که فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری های عفونی نیز تاثیرگذار است.

وی بیان نمود: فعالیت بدنی از طریق تاثیر بر اضافه وزن و چاقی به عنوان یکی از عوامل وخامت کووید 19 و افزایش توان قلبی تنفسی بر کنترل کووید 19 موثر است.

بیگلری بیان کرد: در اپیدمی کووید 19 ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است چرا که فرد تا چند ساعت پس از انجام ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا، دچار افت ایمنی می شود.

وی بهترین مکان برای انجام فعالیت بدنی را منزل خواند و افزود: ترجیحا این فعالیت در یک اتاق با تهویه مناسب باشد و با توجه به احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 در مکان های عمومی و پر تردد انجام فعالیت بدنی در محیط های عمومی مانند باشگاه ها و پارک ها مگر با رعایت ضوابط خاص توصیه نمی شود.

بیگلری گفت: فعالیت بدنی باید دور از جمعیت با اجتناب از تماس با سطوح وسایل ورزشی بوستان ها، صندلی پارک ها و ... انجام شود همچنین فاصله ایمن در هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در شرایط شیوع بیماری کووید 19 ، یک تا دو متر بین افراد در شرایط ثابت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1601

به "اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید