احتمال بروز تنش آبی در 100 روستای خرم آباد

به گزارش کتاب ارزان، فرماندار مرکز لرستان گفت: احتمال بروز تنش آبی برای 100 روستای خرم آباد وجود دارد و در حال حاضر بعضی روستاها از طریق تانکر آب رسانی می شوند.

احتمال بروز تنش آبی در 100 روستای خرم آباد

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران؛ جعفر طولابی در جلسه شورای اداری خرم آباد که 23 شهریورماه برگزار گردید، اظهار کرد: بعضی روستاهای حوزه شهرستان خرم آباد از طریق تانکر آبرسانی می شوند و با توجه به استمرار خشکسالی باید تمهیدات لازم جهت مقابله و به حداقل رساندن مسائل خشکسالی پیش بینی گردد.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی حوزه شهرستان اسم کرد: کل اعتبارات مصوب شهرستان از محل همه منابع مختلف بودجه ای در امسال بالغ بر 275 میلیارد تومان است.

فرماندار خرم آباد اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته همه موافقت نامه ها مبادله شده و تخصیص شش ماهه اول سال اعلام شده است و انتظار می رود همه مدیران دستگاه های اجرایی هر چه زودتر پیمانکاران پروژه ها را انتخاب و عملیات اجرایی آن ها آغاز گردد.

طولابی بر نظارت مستمر کمیت و کیفیت کار پیمانکاران تأکید کرد و اضافه نمود: ازاین رو باید گزارش ها مستمر به معاونت عمرانی فرمانداری خرم آباد ارائه گردد.

وی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی در خرم آباد، توضیح داد: پدیده خشکسالی، خسارت های زیادی در حوزه های مالی و اجتماعی وارد نموده است که احتیاج است در زمینه مدیریت دستگاه های متولی این موضوع به خوبی آنالیز و در قالب کارگروه های تخصصی پیگیری گردد.

فرماندار خرم آباد تأکید کرد: شرکت آب منطقه ای باید با برداشت های غیرمجاز آب برخورد نماید و از کشت محصولات آبدوست در اراضی شهرستان خرم آباد جلوگیری گردد.

طولابی ادامه داد: دستگاه های خدماتی و واحدهای تولیدی بایستی پیش بینی لازم را برای جایگزینی سوخت گاز در فصل سرما داشته باشند و مدیران استان لرستان باید برای مقابله با حوادث احتمالی همانند آتش سوزی، سیلاب، آب گرفتگی معابر و بحران های فصل سرما آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1827

به "احتمال بروز تنش آبی در 100 روستای خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بروز تنش آبی در 100 روستای خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید