ادعای جدید چینی ها: استرالیا منشا ویروس کرونا در دنیا است ، طرح کنایه آمیز روزنامه گلوبال تایمز (عکس)

به گزارش کتاب ارزان، سرمنشا ویروس کرونا کجاست؟ هر چند وقت یکبار احتمالات جدیدی مطرح می گردد و اینبار چینی ها یک احتمال جدی را مورد آنالیز قرار داده اند.

ادعای جدید چینی ها: استرالیا منشا ویروس کرونا در دنیا است ، طرح کنایه آمیز روزنامه گلوبال تایمز (عکس)

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، پکن ادعا نموده است که ویروس کرونا ممکن است در خارج از به وجود آمده باشد و به وسیله صادرات مواد غذایی منجمد از کشورهایی از جمله استرالیا به یک بازار در ووهان چین رسیده باشد.

روز یکشنبه در مقاله ای در روزنامه گلوبال تایمز که تحت کنترل دولت چین است ادعا شد این ایده که ویروس سال گذشته به بازار ووهان وارد شده قابل رد نیست اگرچه نویسنده در همین مقابله اعتراف کرد هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

از ماه اکتبر ، هنگامی که کارشناسان در حال آنالیز شیوع بیماری در شهر چینگدائو بودند نمونه های زنده ویروس کرونا را در بسته های ماهی منجمد وارداتی پکن کشف کردند.

دانشمندان غربی می گویند این نظریه بسیار حدس و گمان است و معتقدند احتمال انتقال بیماری از خفاش به گونه جانوری دیگر و سپس به انسان در ووهان بسیار بیشتر است.

موارد ویروس کووید 19 برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته در شهر چین گزارش شده بود یعنی قبل از اینکه بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یابد و منجر به یک و نیم میلیون مرگ و زلزله شدید در اقتصاد جهان گردد.

گزارش گلوبال تایمز در حالی منتشر شده است که تنش سیاسی و مالی بین استرالیا و چین بالا گرفته است.

در یک مقاله جداگانه در روز یکشنبه همان روزنامه ادعا کرد که استرالیا - متحد نزدیک ایالات متحده - پیاده روی استراتژی منطقه ای ایالات متحده در سال های اخیر بوده است و تصویر کارتونی از کانگورو را نشان می دهد که سایه عقاب ، نشان ملی را نشان می دهد.

گلوبال تایمز در کوشش برای تردید در خصوص این ایده که کووید 19 از ووهان نشات گرفته است گفت محصولات زنجیره ای سرد از چندین کشور به چین وارد می شوند از جمله محصولات گوشتی از برزیل و آلمان ، استیک استرالیایی ، گیلاس شیلی و غذاهای دریایی اکوادوری.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین پیش از این در ماه اکتبر گفت که آزمایشات آزمایشگاهی تایید کرد ویروس کرونا می تواند برای مدت طولانی در بسته بندی مواد غذایی منجمد زنده بماند.

یانگ ژانکیو ، متخصص آسیب شناسی در دانشگاه ووهان ، به گلوبال تایمز گفت: این کشف امکان وارد شدن ویروس در ابتدا به چین را فراهم نموده است.

. وی گفت: اکنون قابل قبول به نظر می رسد که ممکن است ویروس به وسیله محصولات زنجیره سرد وارد شده به ووهان وارد شده باشد.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که این ویروس می تواند در مدت زمان طولانی تحت شرایط نگهداری از سرما زنده بماند اما نمونه های آن نادر است.

گلوبال تایمز گفت که از ماه ژوئیه 40 مورد ویروس کرونا در واردات زنجیره سرد از جمله گوشت گاو وارداتی مشاهده شده است.

این مقاله به نقل از یک فروشنده محلی گفته است که بیشتر غذاهای منجمد فروخته شده در بازار غذاهای دریایی هئونان از خارج از کشور وارد می گردد.

این فروشنده گفت: من در خصوص کالاهای وارداتی مطمئن نیستم.

در این مقاله همچنین داده های گمرکی ذکر شده است که نشان می دهد هوبئی ، استانی که در ووهان است ، در مقایسه با سال قبل 174 درصد در واردات محصولات منجمد افزایش داشته است.

با این حال ، نویسندگان اعتراف کردند هیچ مدرکی برای حمایت از این تئوری مبنی بر آغاز ویروس در خارج از چین وجود ندارد.

این روزنامه به نقل از یک متخصص ناشناس نوشت: از نظر تئوریک ممکن است ویروس کرونا از سایر کشورها باعث شیوع زودهنگام ووهان شده باشد ، اما ما فاقد مدارک و شواهد هستیم.

چین بسته بندی مواد غذایی منجمد را به عنوان یک خطر کووید 19 ذکر می نماید؛ حتی اگر سازمان بهداشت جهانی مدام بگوید نه غذا و نه بسته بندی به عنوان جهت انتقال ویروس شناخته شده است.

این اولین بار نیست که پکن این تئوری را مطرح می نماید که این بیماری به وسیله بسته های غذایی منجمد به چین وارد شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1412

به "ادعای جدید چینی ها: استرالیا منشا ویروس کرونا در دنیا است ، طرح کنایه آمیز روزنامه گلوبال تایمز (عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید چینی ها: استرالیا منشا ویروس کرونا در دنیا است ، طرح کنایه آمیز روزنامه گلوبال تایمز (عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید