اردوغان: ترکیه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند نمی رود

به گزارش کتاب ارزان، رئیس جمهور ترکیه روز آدینه در سخنانی گفت تا زمانی که دیگر کشورها خاک سوریه را ترک نکنند این کشور نیز از سوریه نخواهد رفت.

اردوغان: ترکیه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند نمی رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز آدینه در سخنانی از ادامه عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه اطلاع داد.

به گزارش پایگاخ خبری EHA نیوز ترکیه، اردوغان در ادامه سخنان خود افزود: عملیات چشمه صلح قطعا ادامه خواهد یافت و این عملیات تا زمانی که آخرین تروریست منطقه را ترک نکند خاتمه نمی یابد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: به علاوه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک ننمایند ما نیز این کشور را ترک نخواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه نیز گفته بود که آمریکا و روسیه همچنان به تعهدات خود برای خارج کردن تروریست ها از مناطق مرزی سوریه با ترکیه عمل نکرده اند. (جزئیات بیشتر)

ارتش ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد سوریه از هفده مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه نظامیان کرد سوریه شروع کردند.

هشت روز پس از این عملیات (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان یگان های مدافع خلق کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه 30 مهر ماه جلسه ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتند که طبق آن یگان های کُرد در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 551

به "اردوغان: ترکیه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ترکیه تا زمانی که دیگر کشورها سوریه را ترک نکنند نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید