استارتاپ نو ایلان ماسک چاقی و سوت کشیدن گوش را درمان می نماید!

به گزارش کتاب ارزان، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد تاریخ به تازگی ادعا نموده که فناوری تراشه مغزی او می تواند چاقی و سوت کشیدن گوش را درمان کند. مخترع و رئیس تسلا می گوید استارتاپ جدیدش که Neuralink نام دارد، سبب ارتباط مستقیم رایانه با مغز انسان شده و حتی می تواند فعالیت مغزی افراد را تقویت کند.

استارتاپ نو ایلان ماسک چاقی و سوت کشیدن گوش را درمان می نماید!

به گزارش خبرنگاران، این ایده بسیار دور از فکر به نظر می رسد؛ اما ماسک به اجرایی کردن برنامه های بلند پروازانه معروف است و کارمندان او می گویند که این ایده ممکن است اجرایی گردد.

توانایی Neuralink برای هدف قرار دادن منطقه ها خاصی از مغز می تواند برای کنترل ناحیه هیپوتالاموس که مسئول اشتها است، استفاده گردد. شرکت تازه ماسک، می تواند به افرادی که دچار آسیب مغزی شده اند نیز یاری کند. ماسک می گوید: بعضی از ایمیل هایی که به شرکت تازهمان Neuralink ارسال می گردد، بسیار دلخراش هستند. مردم داستان های غم انگیزی را از زندگی خود برای ما تعریف می نمایند. یکی از این ایمیل ها در مورد یک فرد پیروز بود که پس از تصادف با موتور سیکلت خانه نشین شد و حتی توانایی سیر کردن خود را نداشت. این چیزی است که ما می توانیم آن را حل کنیم.

Neuralink هنوز در مرحله توسعه فراوری است و آزمایش های انسانی آن هنوز شروع نشده است. اگرچه این شرکت قبلاً روی میمون ها بعضی آزمایش ها را انجام داده است. به گفته ماسک این فناوری می تواند نزدیک تراز آن چیزی باشد که تصور می کنیم و ممکن است در کمتر از پنج سال دیگر اجرایی گردد. ماسک می گوید: نسخه فعلی Neuralinks به 1000 الکترود برای خواننده و نویسنده عصبی نیمه تعمیم یافته و احتمالا بیش از 1000 الکترود برای سوت کشیدن گوش احتیاج دارد. نسل تازه Neuralinks تعداد الکترود ها را به ترتیب افزایش می دهد.

استفاده از ریزتراشه و الکترود هایی که به جمجمه و مغز افراد نفوذ می نمایند، به میزان روش هایی که در حال حاضر استفاده می گردد، مانند اصلاح فیزیکی سیستم گوارش، آسیب زا نخواهد بود. Neuralink فقط کاربرد پزشکی ندارد؛ ماه گذشته ادعا شد که این فناوری می تواند حتی در صورت احتیاج کاربران را به ارگاسم برساند.

منبع: theautimes

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2098

به "استارتاپ نو ایلان ماسک چاقی و سوت کشیدن گوش را درمان می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپ نو ایلان ماسک چاقی و سوت کشیدن گوش را درمان می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید