استفاده از مطالب کپی در مقاله نویسی ممنوع است

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: استاد دانشگاه واترلو کانادا گفت: در کنار رعایت نکات دیگر در امر مقاله نویسی آموزش و آموختن مهمترین نکته ای است که باید رعایت و به آن توجه گردد و باید به این مهم نیز توجه کرد که استفاده از مطالب کپی در مقاله نویسی ممنوع است.

استفاده از مطالب کپی در مقاله نویسی ممنوع است

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، سعید پیراسته در کارگاه آموزشی مقاله نویسی که در پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه دانشگاه اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: روش هایی برای نگارش مقاله و پذیرش آن در ژورنال های سراسر جهان وجود دارد که لازمه آن آموزش و استفاده از تجربه دیگران در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش های مفید برای مقاله نویسی مشورت با افراد فعال در این زمینه است، توضیح داد: جمع آوری اطلاعات و داده ها در خصوص موضوع مقاله قبل از نگارش را باید در راس امور قرار داد و با این باور که هیچگاه این اطلاعات نابود نمی شوند، آنها را ذخیره کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه ادامه داد: در هنگام نگارش مقاله همواره جواب پنج سوال چرا، چگونه، چطور، کجا و کی را در نظر گرفته و با تحقیق و برخورداری از اطلاعات کافی نگارش مقاله را شروع کنید.

کپی کردن مقاله ممنوع؛ حتی 5 کلمه

وی قوانین کپی کردن در مقاله نویسی را یادآور شد و بیان نمود: چنانچه پنج کلمه در مقاله ای پشت سر هم از سایت یا مطلبی ولو با ذکر منبع آورده گردد، این مقاله کپی محسوب می گردد.

پیراسته با اشاره به نکاتی در خصوص نشریه و مجله ای که قصد چاپ مقاله خود در آن را دارید، تاکید نمود: نگاهی به مقاله هایی که در گذشته در این ژورنال به چاپ رسیده و سنجشی در خصوص داوران و مصححان جایی که قصد ارسال مقاله های خود را دارید، یکی از نکات لازم است که باید رعایت گردد.

وی اضافه نمود: یک مقاله از شش بخش تشکیل شده که عنوان(Title)، چکیده (Abstract)، مقدمه (Introduction)، نتایج (Results)، منابع (References) و خلاصه انگلیسی (Abstract) اجزای تشکیل دهنده یک مقاله به حساب می آیند.

استاد مدعو دانشگاه واترلو کانادا و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه اضافه نمود: در ارسال مقاله ها به ژورنال ها رفتار گفتمان را در نظر داشته و با رعایت یک دیپلماسی زبانی طرف مقابل را مجذوب و با شناخت کامل از فرهنگ جایی که مقاله را ارسال می کنید به خوبی آشنا شوید.

وی مختصر و مفید بودن مقاله ها را یادآور و تاکید نمود: مقاله ای که کوتاه و کامل و در حد 10 تا 12 صفحه باشند احتمال پذیرش بیشتری را پیدا می نمایند، هر چند هیچ زمانی برگشت یک مقاله دلیلی بر بی کیفیتی مقاله به شمار نمی آید.

پیراسته ادامه داد: از مزایای برگشت یک مقاله این است که مقاله یک بار توسط مصححان خوانده و اشکالات آن معین گشته و نویسنده با استفاده از این فرصت و تصحیح آن بار دیگر و در مدت زمان کمتر از یک ماه مجدد می تواند مقاله را برای ژورنال های دیگری ارسال کند.

وی انتخاب ژورنال های مختلف و تعداد بسیار را پیشنهاد و اظهار کرد: چنانچه چندین مقاله همزمان برای چندین ژورنال فرستاده گردد، به این ترتیب شانس پذیرش مقاله ها بالاتر می رود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه توضیح داد: در هنگام نگارش مقاله به بخش بخش کردن مطالب توجه کنید و تمامی دیدگاه ها در خصوص یک موضوع را به یکباره در یک مقاله نگنجانده و هر دیدگاهی را به یک مقاله مجزا تبدیل کنید.

وی اضافه نمود: با پذیرش این مقوله که مهارت نوشتن هر فردی نسبت به دیگران متفاوت است همواره خود را باور داشته و بدانید که شما بهتر از دیگران می نویسید.

الف

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 277

به "استفاده از مطالب کپی در مقاله نویسی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مطالب کپی در مقاله نویسی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید