چرا تحصیل در آلمان یکی از محبوب ترین راههای مهاجرتی به خارج است؟

به گزارش کتاب ارزان، این روزها بسیاری از جوانان ایرانی در تب و تاب رفتن به آن سوی آب ها برای تحصیل و کار و زندگی هستند. در این میان کشور آلمان به یکی از برترین مقاصد مهاجرت تحصیلی این جوانان تبدیل شده است. بر این اساس مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله سعی نموده اند تا دلایل این گرایش روزافزون متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشور آلمان را به تفضیل توضیح و بسط دهند. با ما همراه باشید.

چرا تحصیل در آلمان یکی از محبوب ترین راههای مهاجرتی به خارج است؟

چرا این روزها متقاضیان ایرانی به کشور آلمان مهاجرت می نمایند؟

کشور آلمان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای تحصیل و زندگی و کار می باشد. بر این اساس بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور و برای کار و اشتغال راهی کشور آلمان می شوند. از جمله دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی به آلمان موارد زیر را می توان نام برد:

· تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان برای همه متقاضیان واجد شرایط رایگان می باشد.

· تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان چه به زبان انگلیسی و چه به زبان آلمانی برای همه متقاضیان رایگان است.

· تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان چه برای متقاضیان بین المللی و چه برای شهروندان آلمانی رایگان می باشد.

· بسیاری از دانشگاه های آلمان دارای بالاترین رنکینگ ها و رتبه های دنیای می باشند و بعضی از آن ها در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

· تحصیل در دانشگاه های آلمان برای همه متقاضیان فارغ از نژاد و رنگ و ملیت بدون مانع است.

جهت مشاوره مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل لینک زیر را مشاهده نمایید.

https://www.estahbanaty.org/study/germany/

مقایسه تحصیل در آلمان و تحصیل در ایران

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ایران باید از مانع بزرگی چون کنکور سراسری گذر نمایند. در واقع شرایط ورود به رشته های برتر دانشگاه های ایران بسیار سخت و سخت و تا حدودی غیرممکن است اما شرایط ورود متقاضیان به دانشگاه های آلمان در مقایسه با کشور ایران بسیار راحت است.

· اگر متقاضی دارای مدرک مهارت زبان آلمانی و معدل مناسب در مقطع تحصیلی قبل باشد، می تواند در بهترین رشته های دانشگاه های آلمان تحصیل کند.

· اگر متقاضی دارای مدرک مهارت زبان آلمانی مورد احتیاج دانشگاه باشد، می تواند در دانشگاه های دولتی به رایگان در رشته های علوم پزشکی و مهندسی و علوم انسانی و هنر تحصیل کند.

مقایسه تحصیل در آلمان و تحصیل در فرانسه

دانشگاه های کشورهای فرانسه و آلمان از جمله برترین دانشگاه های دنیا از لحاظ کیفیت آموزشی می باشد. تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی، اعتبار مدرک تحصیلی و کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی از مهم ترین شباهت های تحصیل در دو کشور آلمان و فرانسه است.

· دانشگاه های علوم پزشکی فرانسه در اروپا از جمله برترین دانشگاه ها محسوب می شوند، در حالی که دانشگاه های فنی مهندسی آلمان از دانشگاه های فنی مهندسی فرانسه برتر و بهتر می باشند.

· متقاضیان برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی بهتر است کشور فرانسه و برای تحصیل در رشته های فنی مهندسی کشور آلمان را انتخاب نمایند.

مقایسه تحصیل در آلمان و تحصیل در کانادا

از لحاظ هزینه های زندگی و تحصیلی کشور آلمان در مقایسه با کانادا بسیار مقرون به صرفه است. متقاضیان با تحصیل در کشور آلمان می توانند از بورسیه های تحصیلی و یاری هزینه ها و تخفیف در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و بیمه دانشجویی برخوردار شوند. در حالی که برای تحصیل در دانشگاه های کانادا متقاضیان باید هزینه تحصیلی را پرداخت نمایند.

· در بحث تفاوت تحصیل در کانادا و آلمان زبان تحصیل اهمیت فراوانی دارد.

· زبان تحصیل در کانادا زبان انگلیسی است که متقاضیان ایرانی آشنایی بیشتری با آن دارند و یادگیری آن نیز از زبان آلمانی راحت تر است.

· اعتبار و رتبه دنیای دانشگاه های آلمان و کانادا بالا می باشد و دانشگاه های هر دو کشور در بالاترین رنکینگ های دنیای قرار دارند.

مقایسه تحصیل در آلمان و تحصیل در اتریش

به طور کلی شرایط تحصیل در کشور آلمان و اتریش شباهت های بسیاری دارند. دانشگاه های هر دو کشور شرایط تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم نموده اند. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان باید دارای مدرک مهارت زبان حداقل در سطح b2 باشند اما متقاضیان برای تحصیل در اتریش الزام به داشتن مدرک مهارت زبان نمی باشند و می توانند پس از اخذ پذیرش در دوره های زبان آلمانی این کشور شرکت نمایند و مهارت زبانی لازم را اخذ نمایند.

اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های زبان انگلیسی اتریش را داشته باشد نیز الزامی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد و متقاضی می تواند در دوره های زبان انگلیسی در اتریش شرکت کند و با اخذ مدرک لازم تحصیل در دانشگاه های این کشور را آغاز کند.

شرایط لازم برای تحصیل در آلمان چیست؟

تحصیل در دانشگاه های آلمان برای متقاضیانی که واجد شرایط باشند، بسیار راحت و بدون مانع می باشد. متقاضیان می توانند با دارا بودن شرایط زیر در برترین رشته ها و در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند:

· یکی از شرایط مهم در تحصیل در دانشگاه های آلمان دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی می باشد. دارا بودن مدرک مهارت زبان آلمانی بالاتر از سطح b2 برای تحصیل در این دانشگاه ها الزامی است.

· تحصیل در کالج های تخصصی برای کسب آمادگی درسی و ورود به دانشگاه های آلمان لازم است.

· اخذ نمره لازم در آزمون پایانی کالج های تخصصی برای پذیرش تحصیلی دانشگاه های آلمان الزامی است.

هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در آلمان

به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان و فقط با پرداخت هزینه جزئی ثبت نام و خدمات اداری همراه است. هزینه های زندگی در این کشور نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر و مقرون به صرفه است. به طور متوسط هر دانشجو برای تامین هزینه های زندگی خود در کشور آلمان ماهانه به 650 تا 800 یورو احتیاج دارد.

· دانشجویان با 20 ساعت کار هفتگی و کسب درآمد ساعتی 10 تا 12 یورو از محل کار دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی در آلمان را تامین نمایند.

· گواهی تمکن اقتصادی با دارا بودن 10300 یورو برای هزینه های زندگی یک سال در آلمان برای ارائه به سفارت آلمان الزامی است.

· البته متقاضیان احتیاج به ارائه اسناد اقتصادی و یا گردش اقتصادی نمی باشند و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی سخت گیری های اقتصادی وجود ندارد.

سخن آخر

در این مقاله تحصیل در آلمان از نگاهی دیگر مورد آنالیز نهاده شد. اگر در این مورد احتیاجمند کسب اطلاعات بیشتر می باشید، مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین در خدمت شما می باشند.

منبع: https://www.estahbanaty.org/

منبع: همگردی
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1567

به "چرا تحصیل در آلمان یکی از محبوب ترین راههای مهاجرتی به خارج است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تحصیل در آلمان یکی از محبوب ترین راههای مهاجرتی به خارج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید