افتتاح 1303 میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرستان رشت

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر 252 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 1303 میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که برای 2283 نفر فرصت شغلی ایجاد می نماید.

افتتاح 1303 میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرستان رشت

میرشمس مومنی زاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار گردید، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: ایام دهه فجر بخشی از تاریخ ملت ایران است که اسلام و آموزه های اسلامی و مذهبی تولدی دوباره یافت.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برنامه های چهل و یکمین سالگشت پیروزی انقلاب در سه محور برنامه های فرهنگی و هنری، عمرانی، مسابقات بین المللی دنبال می گردد، گفت: بالغ بر 2000 برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ایام دهه فجر برگزار می گردد، همچنین افتتاح پروژه های خدمات رسان با حضور معاونان رییس جمهور و میزبانی از مسابقات بین المللی وزنه برداری از دیگر برنامه های محوری ایام دهه فجر است.

مومنی زاده با بیان اینکه 252 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 1303 میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که برای 2283 نفر فرصت شغلی ایجاد می نماید، توضیح داد: از این تعداد طرح های عمرانی 204 پروژه دولتی با سرمایه گذاری 257 میلیارد تومان، 36 پروژه هم در بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 1046 میلیارد تومان است و همچنین عملیات اجرایی 12 پروژه به ارزش 610 میلیارد تومان در ایام پیشرو کلنگ زنی خواهد شد.

مومنی زاده ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته پروژه های عمرانی با اعتبار 854 میلیارد تومانی به بهره برداری رسیدند که امسال علی رغم فشارهای مالی حجم سرمایه گذاری پروژه های دهه مبارک فجر به 1303 میلیارد تومان افزایش یافت که نشان دهنده رشد مالی پروژه های عمرانی در امسال است.

وی ظرفیت های گردشگری را فرصت خوبی برای توسعه مالی شهرستان دانست و اضافه کرد: با افزایش ظرفیت های گردشگری ماندگاری مسافران در شهرستان افزایش می یابد، با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز اماکن اقامتی و گردشگری برای میزبانی از مسافران آماده می شوند.

فرماندار رشت بیان نمود: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و بارش شدید برف و باران دور از انتظار نیست لذا دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش قرار گیرند.

وی اردوهای راهیان نور را فرصتی برای تقویت باور ایثار و شهادت عنوان و توضیح داد: از اردوهای راهیان نور حمایت کنیم زیرا این اردوها سرمایه گذاری معنوی و فرهنگی محسوب می شوند.

مومنی زاده با اشاره به درپیش بودن روز درختکاری، اضافه کرد: درختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ایرانی دارد که بهانه ای برای توسعه، حفظ و احیای محیط زیست است. به توسعه فضای سبز در شهر و حاشیه راهها تاکید می گردد و ظرفیت کاشت 100 هزار اصله نهال هم در سطح شهرستان وجود دارد.

وی انتخابات را نماد مشارکت سیاسی مردم و مشخص سرنوشت کشور دانست و اضافه کرد: تا به امروز فرآیند انتخابات به خوبی پیش رفته، براساس ماده 11 قانون انتخابات در این ماموریت ملی همه دستگاه ها موظف به همکاری ملی با فرمانداری هستند.

فرماندار رشت تاکید نمود: مدیران دستگاه های دولتی از فعالیت له یا علیه کاندیدا اجتناب نمایند، اما کارکنان در ساعات غیراداری می توانند فعالیت داشته باشند.

وی مشارکت حداکثری، امنیت و رقابت را از ارکان انتخابات دانست و گفت: وقتی در انتخابات همه نوع سلیقه ای حضور یابد، مشارکت و رقابت هم افزایش می یابد که امیدواریم میدان انتخابات برای مردم وسیع باشد زیرا مشارکت حداکثری موجب عزت و اقتدار ملت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 752

به "افتتاح 1303 میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرستان رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 1303 میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرستان رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید