افت 8 درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار

به گزارش کتاب ارزان، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه از افت 8 درصدی قیمت جوجه نسبت به هفته گذشته اطلاع داد.

افت 8 درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار

غلامعلی فارغی دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یک روزه ددر گفت و گو با خبرنگار ، از کاهش 8 درصدی قیمت جوجه نسبت به هفته گذشته اطلاع داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 400 تومان است که با قیمت منطقی خود فاصله دارد.

او اضافه کرد: با توجه به روند کاهشی قیمت مرغ، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحد های خود ندارند که با استمرار این روند فراورینمایندگان ناچار به جمع آوری تخم مرغ هستند.

اظهار داشت و گفت: این امر نشان می دهد که مسئولان تمایل چندانی به بحث صادرات ندارند از این رو انتظار می رود به منظور حمایت از فراوری داخل رویکرد خود را اصلاح نمایند.

دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یک روزه قیمت منطقی هر قطعه جوجه را 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 تومان اظهار داشت و اضافه کرد: فروش با نرخ های فعلی مورد قبول فراورینمایندگان نیست که با توسعه صادرات و منطقی شدن قیمت مرغ پیش بینی می گردد که قیمت جوجه به نرخ متعادل خود در بازار برسد.

او ادامه داد: هم اکنون مرغداران گوشتی در فروش مرغ فراوریی جهت زیان را طی می نمایند که به همین خاطر مسئولان امر باید توجه بیشتری به صنعت مرغداری داشته باشند و در طول سال فراورینمایندگان به سبب افت و خیز قیمت متحمل زیان نشوند.

فارغی با بیان اینکه فراورینمایندگان جوجه یک روزه طی ماه های اخیر 700 میلیارد تومان از ناحیه فروش جوجه متحمل زیان شده اند بیان نمود: با احتساب سال گذشته زیان فراورینمایندگان به یک هزار و 500 میلیارد تومان می رسد این در حالی است که دولت بر خلاف قانون بهره وری هیچگاه به دنبال جبران خسارت فراورینمایندگان نبوده و امیدی به جبران آن در ماه های آینده نیست.

دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یک روزه فراوری جوجه یک روزه در مهر ماه را 110 میلیون قطعه اظهار داشت و گفت: با توجه به فراوری 7 الی 8 میلیون قطعه جوجه از گردونه فراوری و احتیاج ماهانه مرغداران مازادی در عرضه نداریم.

او در خاتمه درباره آخرین وضعیت صادرات توضیح داد: بنابر آمار حدود 3 میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه به بازار های هدف صادر شده است که امیدواریم این روند استمرار یابد تا فراورینمایندگان از انباشتگی فراوری داخل متحمل زیان نشوند.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 482

به "افت 8 درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 8 درصدی قیمت جوجه یک روزه در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید