چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم؟

به گزارش کتاب ارزان، مدتی است که با دقت کردن به هزینه های بالا کولرهای گازی در بازار و نمایندگی ها، کولرهای گازی تقلبی به علت هزینه بهتری که دارند از نمونه های اصلی هواداران بیشتری پیدا نموده اند. در این بین با دقت به هزینه ای که برای کولرهای گازی می پردازیم، باید نسبت به نحوه و روش های تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی آگاهی کامل به دست آوریم.اما چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم؟!

چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم؟

در ادامه این مقاله از سایت سمساری صابری همراه ما باشید.

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

ممکن است از خود بپرسید که چرا می بایست نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساس باشید. علت آن واضح است، چرا که کولرهای گازی تقلبی که اغلب به کولرهای بانه ای معروف می باشند، کیفیت کولرهای اصلی را نداشته ولی سودجویان بعضا این دستگاه ها را با قیمتی گزاف و هم سطح با قیمت های اصلی به شما می فروشند. مسلما هیچ کس دوست ندارد هزینه ای بابت جنس های بیکیفیت بپردازد.

  • کیفیت محصولات متفرقه به ویژه کولرهای گازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی و اوریجینال نیست. یعنی مطمئنا شما محصولاتی با طول عمر بالا و به صرفه ای را خریداری نخواهید کرد.
  • یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این می باشد که این دستگاه ها فاقد گارانتی واقعی و معتبر می باشند. از آن جایی که ممکن است برای هر وسیله ای مسائلی به وجود آید، نداشتن گارانتی معتبر و کاربردی می تواند برای خریداران دردسر ساز گردد.
  • کولرهای متفرقه، فاقد خدمات پس از فروش هستند، یعنی اغلب بعد از تحویل دادن یا حتی نصب این کولرها و دریافت وجه؛ دیگر کسی به درستی جوابگوی مسائل فنی احتمالی کولر شما نخواهد بود.
  • گاها در کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی، به جای استفاده از کمپرسورهای 24 هزار از کمپرسورهای 18 هزار استفاده می گردد. حتی ضخامت لوله مسی مورد استفاده در این کولرها، کم می باشد. البته گفتنی است که این موارد از سمت شما قابل تشخیص نخواهد بود و در طول زمان متوجه این تفاوت خواهید شد. به همین علت می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری نمایید.
  • روش دیگر متصل کردن آمپرمتر به دستگاه میباشد. در کولر گازی های معمولی، با اتصال آمپر متر به دستگاه، عدد ثابتی نمایش داده می گردد که با نوسانات اندکی همراه خواهد بود. ولی در کولر گازی های اینورتر اصل، آمپرمتر به طور مرتب عددهای مختلفی را نشان می دهد و این عدد در رنج ثابتی باقی نمی ماند.
  • در ضمن خرید از فروشندگان نامعتبر امکان بهره گیری از اطلاعات غلط را به حداکثر می رساند و اطلاعات غلط نمی توانند راهنمای مناسبی برای انتخاب درست یک دستگاه کولر گازی باشند.

این علل کافیست که بدانید، باید نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساسیت به خرج بدهید.

موارد مهم در تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی چیست؟

برای تشخیص کولر گازی اصلی، باید مواردی که در ادامه به اختصار ذکر شده اند را مدنظر قرار بدهید.

  • برای این که بتوانید به اسانی کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، می بایست از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی پنل خارجی را به شما نشان دهد. این برد در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته است. ضروری است بدانید که کولر گازی های معمولی دارای بردهای ساده هستند، در حالی که کولر گازی های اصلی، دارای بردهای بزرگ و با کیفیتی میباشند.
  • حتما دقت کنید که گاز دستگاه باید R410 باشد که در کولرهای تقلبی از این گاز استفاده نمی گردد. غالبا در کولر گازی های کم مصرف از گاز R410a استفاده می نمایند ولی گاز مورد استفاده در کولر گازی های معمولی گاز R22 می باشد. بعلاوه ضروری است تا از اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • جهت تشخیص کولر گازی و اسپلیت تقلبی از اصل، باید افزون بر دارا بودن شناسه کالا در سامانه ایران تجارت، از فروشنده کالا بخواهید شرکتی معتبر را جهت ارائه خدمات پس از فروش قابل اطمینان معرفی نماید. در صورتی که فروشنده از این کار سر باز زند و یا مراکز خدمات معتبری را معرفی نکند، می بایست به تقلبی بودن کولر گازی یا اسپلیت که قصد خرید آن را دارید، تردید نمایید.

    گذشته از این باید حتما نام شرکت گارانتی دهنده در سامانه جامع گارانتی، ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

  • بعضا بعضی از فروشندگان با عنوان اینورتر بودن یک کولر گازی، اقدام به فروش نمونه های معمولی می نمایند؛ اول از همه باید بدانید کولر گازی های اینورتر دارای بسته بندی های شیک و شکیلی هستند و هرگز بسته بندی های ضعیف و غیر قابل قبولی ندارند. بعلاوه خوب است به جای گوش دادن به صحبت های فروشنده، برچسب فنی موجود روی کولر گازی را چک کنید. این برچسب دارای اطلاعات فنی است که می تواند مشخصه های دستگاه را به شما معرفی نماید. مثلا چنانچه عدد جریان آمپر کولر در حال کار 24000 کم باشد (4 آمپر)، دستگاه اینورترخواهد بود این در حالیست که جریان آمپر کولر گازی های معمولی 12 آمپر است.
  • توجه کنید که کولرهای گازی جنرال اینورتر نیستند، اما بعضی از فروشندگان آن ها را با عنوان کولر گازی های اینورتر به فروش می رسانند. اغلب کولرهای گازی جنرال تقلبی با نام های جنرال KIT یا Zh به فروش می رسند.

تست کولر گازی های سرمایشی گرمایشی تقلبی

کولرهای گازی سرمایشی گرمایشی یکی از دستگاه های مورد علاقه کاربرانی می باشد که قصد ندارند با تغییر فصول سال دستگاه خود را به انباری انتقال دهند و از گرما و سرمای ایجاد شده در فصول سرد و گرم سال بهره می برند. معمولا این دستگاه ها نسبت به کولرهای گازی که فقط عملکرد سرمایشی را ارائه می دهند گران تر هستند به همین دلیل کلاهبرداران کولرهای گازی سرمایشی را به جای دستگاه های سرمایسی گرمایشی به مشتریان قالب مینمایند.

یکی از مواردی که برای مقابله با سوء استفاده قرار گرفتن می توانید انجام دهید این می باشد که کولر گازی را نصب کنید و عملکرد سرمایشی و گرمایشی را تست کنید. در صورت دریافت یک کولر گازی تقلبی می توانید سریعا اقدامات لازم را انجام بدهید.

عوض کردن موتور در کولرگازی تقلبی

یکی دیگر از مواردی که کلاهبرداران در هنگام ساخت کولرهای گازی تقلبی انجام می دهند تعویض قطعات آن می باشد. یکی از این قطعات موتور کولر گازی می باشد. به طور کلی به علت مقرون به صرفه بودن موتورهای روتاری؛ آنها به جای موتورهای پیستونی که از قدرت و عملکرد قوی تری بهره می برند، از موتورهای روتاری استفاده می نمایند. اگر کلاهبرداران حدس بزنند که شما در یک منطقه گرم و خشک زندگی میکنید کوشش مینمایند موتورهای روتاری را به جای پیستونی به شما قالب نمایند. برای تشخیص کولر گازی تقلبی شما باید اطلاعاتی در خصوص موتور کولر گازی یاد بگیرید.

تغییر دادن ظرفیت کولرگازی تقلبی

مورد دیگری که ممکن است در کولرگازی های تقلبی با آن روبرو شوید ظرفیت های کاذب می باشد. معمولا کولرگازی هایی که دارای ظرفیت بالایی هستند از قیمت بیشتری برخوردار هستند و این یک نکته مجذوب کننده برای کلاهبردان می باشد. خیلی ساده ظرفیت کولرگازی تقلبی را بالاتر از آنچه که واقعا هست معرفی می نمایند و شما به جای خرید کولر گازی 24000 هزار با یک کولرگازی تقلبی 18000 روبرو خواهید شد که هزینه بالایی را هم برای آن پرداخت نموده اید.

سمساری خریدار کولر گازی دست دوم تهران

سمساری خریدار کولر گازی سوخته ، نو ، ال جی سامسونگ الجی دوو، جنرال الکتریک دست دوم سالم و سوخته خریدار پنل کولر گازی کمپرسور کولر گازی خراب و سوخته از لحاظ بردی یا گیربکس ، تسمه ، هر قسمت از مواردی که در اینجا اشاره کردیم دچار مشکل باشد را ما خریدار هستیم.

جهت فروش انواع کولر گازی به سمساری تهران اینجا کلیک کنید.

چگونه ظرفیت کولر گازی را بفهمیم؟

اصلی ترین راه برای تشخیص ظرفیت کولر گازی توجه به ابعاد و وزن دستگاه است. در جدول زیر ابعاد و وزن رایج را مشاهده می کنید. پیشنهاد می کنم از چند فروشگاه درخواست کنید ابعاد و وزن کولر گازی مورد نظر را برای تان بفرستند سپس گزینه ها را با هم مقایسه کنید. موردی که تفاوت فاحشی دارد، داد می زند که جنس تقلبی است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2237

به "چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کولر گازی اصل را تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید