امکان توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با تعامل های اجرا شده، هم اکنون درخواست توسعه تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت عملیاتی شده و مجوز تغییر کاربری زون ها نیز با رعایت همجواری ها صادر می گردد.

امکان توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت

به گزارش خبرنگاران، حمید جلالوندی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از سال 1396 تا به امروز با تفویض اختیار اجرا شده به ادارات کل حفاظت محیط زیست، با 59 درخواست ارزیابی زیست محیطی برای شهرک ها و نواحی صنعتی زیر 350 هکتار عرصه در استان ها و 21 مورد هم با مساحت بالای 350 هکتار در کمیته کشوری ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست موافقت شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از موافقت با 80 درخواست ارزیابی زیست محیطی با موضوع شهرک ها و نواحی صنعتی در چهار سال گذشته اطلاع داد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست سعی نموده با اتخاذ تمهیدات لازم و ارتقاء همکاری ها با شرکت شهرک های صنعتی استان ها و مدیریت HSE سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تمامی رده های ضوابط استقرار تا رده 7 را بر اساس زون بندی شهرک ها و نواحی صنعتی صادر کند.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست بعلاوه افزود: با تعامل های صورت گرفته، هم اکنون درخواست توسعه تمامی شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت عملیاتی شده و مجوز تغییر کاربری زون ها نیز با رعایت همجواری ها صادر می گردد.

بعلاوه به گفته جلالوندی در پنج سال گذشته، 167 هزار استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده که پاسخ 94 درصد استعلام ها از این سازمان مثبت بوده و چند درصد به جای مانده نیز به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی بوده که جزو چالش های پیش روی بخش صنعت است.

وی با بیان این که قوانین و ضوابط استقرار صنایع در سال های 1396 و 1397 بازنگری شده، اظهار کرد: هم اکنون نیز این ضوابط با هدف بهبود فضای کسب و کار درحال بازنگری است.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست بعلاوه به موضوع عدم ضرورت ارزیابی زیست محیطی برای شهرک ها و نواحی صنعتی زیر 100 هکتار و شهرک های تخصصی نیروگاهی خورشیدی اشاره نمود و گفت: مساعی لازم برای تحقق موارد فوق از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد گرفت.

عدم پیش بینی حریم در ضوابط استقرار برای شهرک ها و نواحی صنعتی و توسعه شهرها و روستاها و نهاده شدن شهرک ها و نواحی صنعتی موجود در داخل حریم آن ها و چالش های مترتب برای توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی، امکان کاربری شرکت شهرک های صنعتی استان ها در استعلام الکترونیکی جواز تأسیس و پروانه بهره برداری، انتزاع بعضی از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی از منطقه ها حفاظت شده، مصوبه هیأت مقررات زدایی درخصوص اصلاح ماده (3) ضوابط استقرار و تهیه شیوه نامه مربوطه، امکان توسعه شهرک های صنعتی موجود مستقر در محدوده 50 کیلومتری اصفهان و 30 کیلومتری کلانشهرهای موضوع مصوبه هیأت وزیران و انعقاد تفاهم نامه همکاری تسهیل استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2081

به "امکان توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید