اوجاقی: ووشو در بازی های آسیایی 2018 به دنبال شگفتی سازی است، وجود سیفی برای تیم ما نعمت است

به گزارش کتاب ارزان، سرمربی تیم ملی ووشو گفت که این تیم در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به دنبال خلق شگفتی است.

اوجاقی: ووشو در بازی های آسیایی 2018 به دنبال شگفتی سازی است، وجود سیفی برای تیم ما نعمت است

حسین اوجاقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط تیم ملی ووشو گفت: 4 بازیکن اعزامی تیم ملی به اندونزی از مدت ها قبل تعیین شدند. در وزن 56 کیلوگرم رضا سبحانی، 60 کیلوگرم عرفان آهنگریان، 65 کیلوگرم فرود ظفری و 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی نمایندگان ما در اندونزی خواهند بود. تا بازی های آسیایی 8 مرحله اردو را پیش بینی نموده بودیم که تا امروز 7 مرحله را پشت سر گذاشتیم و از روز گذشته (پنجشنبه) نیز آخرین مرحله اردو خود را شروع کردیم که تا روز 22 مردادماه و زمان اعزام ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در 7 مرحله گذشته اردوها ابتدا تا مرحله سوم درگیر مسابقات انتخابی بودیم و در مراحل بعد نیز برنامه های خود را در فازهای مختلف پیگیری کردیم. اردوی مشترکی را با تیم اندونزی برگزار کردیم و دو ملاقات محبت آمیز نیز با آنها داشتیم. با حضور در جام پارس نیز به عنوان یک ملاقات تدارکاتی به آن نگاه کردیم. همچنین اردوی 10 روز ه ای را به خاطر تنوع آب و هوایی در شهرکرد برگزار کردیم.

سرمربی تیم ملی ووشو در مورد شانس کسب مدال عنوان نمود: از سال 1998 که ووشو وارد بازی های آسیایی شد تا دوره گذشته و بازی های آسیایی اینچئون همواره کم و بیش پیروز به کسب مدال شدیم اما واقعیت این است در بازی های آسیایی 2010 و 2014 به دلیل حضور وزن 75 کیلوگرم ما همواره فینالیست بودیم. در 2010 توسط قلی پور به مدال طلا و در 2014 توسط حمیدرضا لادور به مدال نقره رسیدیم و در مسابقات دنیای نیز همواره در این وزن پیروز به کسب مدال شدیم که آخرین آن توسط یوسف صبری در مسابقات 2017 روسیه بود.

اوجاقی اظهار داشت: متاسفانه در بازی های آسیایی اندونزی وزن 75 کیلوگرم حذف شده و ووشو در 4 وزن برگزار خواهد شد. در گذشته مسابقات در 5 وزن برگزار می شد و هر کشور مجاز به حضور در 4 وزن بود اما این بار مسابقات در 4 وزن و همه کشورها به اجبار باید در این چهار وزن شرکت نمایند. در دو دوره گذشته با مطالعه اوزان مختلف و رقبای خود کوشش می کردیم، چهار وزن را به گونه ای انتخاب کنیم که با چینی ها کمتر برخورد داشته باشند اما در این دوره دیگر چاره ای نیست و در هر 4 وزن باید با چینی ها، ویتنامی ها، کره ای ها و اندونزی های برخورد کنیم و شاهد یک جنگ تمام عیار باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش یک وزن و حضور کشورهای قدرتمند در هر 4 وزن امکان تکرار نتایج دوره گذشته بازی های آسیایی وجود خواهد داشت، به خبرنگاران گفت: تمام کوشش خود را انجام می دهیم که این اتفاق به وقوع بپیوندد. اصلا به دنبال محافظه کاری و توجیه چیزی نیستیم و تمام کوشش خود را انجام می دهیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم. هر 4 ملی پوش ما استحقاق کسب مدال طلا را دارند اما واقعیت این است که این دوره با دوره های گذشته تفاوت هایی دارد که موظف به شرح آنها بودم.

سرمربی تیم ملی ووشو تاکید نمود: اگر مسابقات دنیای را آنالیز کنیم همواره از اوزان میان وزن به بالا پیروز به کسب مدال طلا شدیم اما در حال حاضر بازی های آسیایی تنها در اوزان سبک وزن برگزار می گردد. در دنیای 2017 روسیه در اوزان 70، 75، 85 و 90 پیروز به کسب مدال طلا شدیم و در وزن 90+ به مدال نقره رسیدیم اما بازی های آسیایی اندونزی در اوزان زیر 70 کیلوگرم برگزار خواهد شد.

اوجاقی اضافه نمود: در مسابقات دنیای 2015 نیز در وزن 65 کیلوگرم برنز کسب کردیم و در اوزان 70 ، 85 و 90 به مدال طلا رسیدیم. در کنار این شرحات اگر به رنکینگ کشورها در اوزان مختلف توجه کنیم، متوجه می شویم از 10 نفر برتر 9 نفر آسیایی هستند. این نشان می دهد بازی های آسیایی با حضور بهترین های دنیا از مسابقات دنیای سخت تر است اما باز هم تکرار می کنم تمام کوشش خود را انجام می دهیم و هدف ما شگفتی سازی در اندونزی است.

وی در پاسخ به این سوال که عدم تجربه سه ملی پوش ووشو باعث نخواهد شد آنها تحت تاثیر جو بازی های آسیایی قرار بگیرند، گفت: غیر از محسن محمدسیفی که 10 سال است سابقه حضور در تیم ملی را دارد و یکی از بهترین بازیکنان دنیا است، سایر بازیکنان ما بی تجربه هستند. رضا سبحانی تنها یک نقره جوانان آسیا را کسب نموده، فرود ظفری تنها طلای مسابقات کشورهای اسلامی را در کارنامه خود دارد و عرفان آهنگریان نیز با وجود کسب چند مدال قهرمانی آسیا، دانشجویان دنیا، کشورهای اسلامی و جوانان دنیا اما تنها دو سال است به تیم ملی اضافه شده است.

سرمربی تیم ملی ووشو یادآور شد: با همه این تفاسیر همه این بازیکنان از فرآیند و فرمول انتخابی تیم ملی عبور کردند. فرود ظفری با حذف قهرمانان دنیا و آسیا ملی پوش شده و رضا سبحانی نیز با حذف علی بختیاری و مهدی محمدی که قهرمان آسیا هستند به تیم ملی رسیده است. ملاک ما برخلاف بعضی رشته های دیگر که به عملکرد برون مرزی نیز نگاه می نمایند تنها مسابقات انتخابی است و اعتقاد داریم کسی که در ایران پیروز به پیروزی نگردد در مسابقات برون مرزی نیز کاری از پیش نخواهد برد. این درست که تجربه سه بازیکن ما کم است اما جوان ها همواره از انگیزه بیشتری برای مطرح کردن خود برخوردار بودند.

اوجاقی در انتها با نقش مهم سیفی در ترکیب تیم ملی اظهار داشت: وجود سیفی در ترکیب تیم ملی برای ما یک نعمت است. تجربیات سیفی شخصی و منحصر به خود او است اما حضور او باعث شده بچه ها حس خوبی از او گرفته و از تجربیاتش استفاده نمایند. هدف ما این است در اندونزی تمام قدرت به نمایش بگذاریم و اینگونه نیست که چون بچه ها بی تجربه هستند بگویم حالا ببینم چه اتفاقی می افتد. نتیجه با خدا است اما به دنبال شگفتی آفرینی هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 566

به "اوجاقی: ووشو در بازی های آسیایی 2018 به دنبال شگفتی سازی است، وجود سیفی برای تیم ما نعمت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: ووشو در بازی های آسیایی 2018 به دنبال شگفتی سازی است، وجود سیفی برای تیم ما نعمت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید