اولویت دسترسی به واکسن کرونا در آمریکا اعلام شد

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران : رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن شهروندان آمریکایی اولویت نخست دستیابی به واکسن کرونا را خواهند داشت.

اولویت دسترسی به واکسن کرونا در آمریکا اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در کاخ سفید دستور اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن شهروندان آمریکایی اولویت نخست دستیابی به واکسن کرونا را خواهند داشت.

وی که پیش از امضای این دستور اجرایی در کنفرانس خبری درباره همه گیری ویروس کرونا صحبت می کرد، اضافه نمود که طی ماه های آینده و با توجه به شروع واکسیناسیون در این کشور تعداد مبتلایان به کرونا به شدت کاهش خواهد یافت.

ترامپ گفت که همه گیری کرونا انتها خواهد یافت و ایالت ها بیش از 50 هزار مکان برای دریافت واکسن کرونا ایجاد نموده اند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود در صورتی که مجوز صادر گردد، طی ماه جاری ده ها میلیون دوز از واکسن فراهم خواهد شد.

وی اضافه نمود: ما فکر می کنیم در بهار در موقعیتی قرار بگیریم که هیچ کسی در چند ماه گذشته فکر نمی کند که امکان پذیر باشد.

آمریکا در حال حاضر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد و پس از آن هند و برزیل در رده های دوم و سوم کشورهای دنیا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا اخیرا هشدار داده است در صورتی که شمار مبتلایان و تلفات کرونا در آمریکا به طور اساسی کاهش نیابد، اواسط ماه ژانویه 2021 زمان تاریکی برای این کشور خواهد بود.

فائوچی در صحبت های خود همچنین از مردم کشورش به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی انتقاد کرد و گفت: ما به ضوابط بهداشت عمومی که باید از آنها پیروی کنیم گوش نمی دهیم. بنابراین ما می توانیم ببینیم که شرایط در اواسط ماه ژانویه (2021) بدتر خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1405

به "اولویت دسترسی به واکسن کرونا در آمریکا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت دسترسی به واکسن کرونا در آمریکا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید