ایجاد پیغام مشاور برای دانش آموزان در ایام تعطیلات

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد صدای مشاور و پیغام مشاور برای کاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش آموزان و اولیا در ایام تعطیلات اطلاع داد.

ایجاد پیغام مشاور برای دانش آموزان در ایام تعطیلات

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی پیغام مشاور، اظهار کرد: این اداره کل در ایامی که به دلیل کنترل بیماری کرونا منجر به تعطیلی مدارس شده است برای پاسخگویی به سؤالات اولیا و دانش آموزان در حوزه مشاوره تحصیلی و تربیتی و همچنین پیشگیری از مسائل روانی و اجتماعی به راه اندازی پیغام مشاور با حضور مشاور در سطح واحد آموزشی و صدای مشاور با حضور اعضای تخصصی در سطح مراکز و هسته های مشاوره استان ها و مناطق اقدام نموده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مسائل روانی و اجتماعی (اضطراب، استرس) در دانش آموزان، کانال اطلاع رسانی با عنوان پیغام مشاور با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش آموزان آکادمی مربوطه تشکیل شده است.

شکوهی با اشاره به فعال کردن مراکز مشاوره در قالب صدای مشاور، گفت: صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی و کاهش استرس های اجتماعی دانش آموزان و خانواده ها در طول شبانه روز به وسیله تلفن مرکز مشاوره و اطلاع رسانی شماره های مراکز مشاوره به تمام دانش آموزان مناطق فعال خواهد بود.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: توانمندسازی و آموزش مهارت های خود مراقبتی دانش آموزان دوره ابتدایی دوم (توانمندسازی همزمان دانش آموزان، والدین و کارکنان مدرسه) ویژه استان قم به تعداد 321 مدرسه در استان قم را از دیگر فعالیت ها و برنامه های این اداره کل است.

وی تأکید کرد: گروه های مختلف و سلسله مراتبی در فضای مجازی به منظور ارتباط مؤثر با اولویت اشتراک گذاری محتوای پرورشی و فرهنگی در کل استان ها ایجاد شده است و همچنین اولیای گرامی می توانند برای اطلاع از شماره های تماس اعضای تخصصی به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 888

به "ایجاد پیغام مشاور برای دانش آموزان در ایام تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پیغام مشاور برای دانش آموزان در ایام تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید