ایران منبع مهم تامین نفت مورد احتیاج هند باقی می ماند

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: رئیس جمهور هند خواهان گسترش مبادلات تجاری و مالی کشورش با ایران شد و گفت ایران همچنان یک منبع مهم تامین نفت مورد احتیاج هند باقی می ماند.

ایران منبع مهم تامین نفت مورد احتیاج هند باقی می ماند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، ایران بیان کرد به دنبال همکاری های استراتژیک و دراز مدت با هند است و گفت وگوها با دهلی نو در مورد پرداخت پول نفت نتایج خوبی را در پی داشته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در جریان دیدارش با پراناب موخرجه، رئیس جمهور هند در دهلی نو گفت، کشورش به دنبال یک همکاری استراتژیک و دراز مدت با هند است. هند و ایران از ریشه های یکسانی برخوردارند و سرنوشتشان نیز یکی است. وی اضافه نمود: امکان گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف وجود دارد.

در این دیدار موخرجه ضمن خوش آمدگویی به هیئت ایرانی گفت: هند و ایران از روابط مالی دو جانبه مستحکمی برخوردارند و این روابط باید به نفع مردم دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی اضافه نمود: ما باید برای گسترش مبادلات تجاری و مالی و افزایش ارتباطات شهروندان دو کشور و همچنین کشورهای منطقه کوشش کنیم.

رئیس جمهور هند اضافه نمود، روابط ممتار دو جانبه بین دو کشور به وسیله آمد و شد هیئت های عالی رتبه دو کشور و گسترش ساز و کارهای مختلف گفت وگو تقویت شده است.

موخرجه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت، ایران یکی از مهمترین تامین کنندگان نفت مورد احتیاج ما باقی می ماند و هند بازار مناسبی برای انواع مختلف کالاهای فراوری ایران محسوب می گردد. هند همچنین امیدوار است که ایران کالاهای بیشتری را از هند تامین کند.

در جریان کنفرانس خبری ای که بعد از این دیدار برگزار گردید، لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد موضوع پرداخت پول نفت ایران و مسائل ناشی از تحریم های غرب گفت: افرادی در هیئت ایرانی حضور دارند که با دوستان هندی شان در این مورد مذاکره نموده اند و این گفت وگوها نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

وی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این گفت وگوها خودداری کرد. بر اساس توافقات دو کشور از سال 2011 حدود 55 درصد پول نفت صادراتی ایران به هند به وسیله هالک بانک ترکیه پرداخت شده است. تحریم های جدید آمریکا که از 18 بهمن به اجرا گذاشته شده مانع این سازوکار شده است.

لاریجانی به خبرنگاران گفت: ایران از بابت تحریم ها نگرانی ای ندارد. وی اضافه نمود، ایران ظرفیت خوبی برای ایستادگی دارد...ایران از نیروی انسانی ماهر برخوردار است. از متخصصان در زمینه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و آی تی گرفته تا دانشمندانی در زمینه سلولهای بنیادی... کشوری با هزار میلیارد دلار قدرت مالی، قادر است راه های حل خود را بیابد. ما می خواهیم روی پای خودمان بایستیم...ما از این مرحله عبور خواهیم کرد.

103

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 497

به "ایران منبع مهم تامین نفت مورد احتیاج هند باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران منبع مهم تامین نفت مورد احتیاج هند باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید