با مدیریت مصرف بدون خاموشی از پیک تابستان عبور می کنیم

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان با اشاره به پیک مصرف 1093 مگاواتی اصفهان در روز 13 خرداد ماه، گفت: اگر شرایط نرمال همیشگی باشد و تغییری در حوزه فراوری و میزان مصرف ایجاد نشود با مدیریت مصرف می توان از پیک تابستان بدون خاموشی عبور کرد.

با مدیریت مصرف بدون خاموشی از پیک تابستان عبور می کنیم

محمدعلی علی اکبری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف برق اصفهان طی هفته گذشته، اظهار کرد: ساعت 13 بعدازظهر 13 خرداد پیک مصرف برق اصفهان به 1093 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 882 مگاوات بود، 23.8 درصد رشد مصرف داشته ایم.

وی با اشاره به دلایل رشد مصرف، گفت: در روز 13 خرداد ماه، کمینه دمای هوای اصفهان با افزایش 8 درجه اختلاف از 11 درجه سال گذشته، سال جاری به 19 درجه رسید، همچنین بیشینه دمای هوای اصفهان با 6 درجه اختلاف از 30 درجه سال گذشته، سال جاری به 36 درجه افزایش یافت.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان تاکید نمود: این افزایش دما و به دنبال آن استفاده از وسایل سرمایشی و رعایت نکردن نکات مدیریت مصرف موجب پیک زودهنگام مصرف برق در این برهه از زمان شد.

وی همچنین یادآور شد: در ساعت 15 بعدازظهر 13 خرداد ماه، بیشترین رشد بار لحظه ای با 26.7 درصد رشد از 840 مگاوات، سال جاری به 1065 مگاوات رسید.

علی اکبری با بیان اینکه با وجود رشد بار برق، اصفهان در این تاریخ خاموشی نداشت، اظهار کرد: در این تاریخ پیک مصرف برق کشور به 53 هزار مگاوات رسید که این رکورد به طور معمول در تیرماه اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه سال جاری در صورت همراهی مردم بعید است خاموشی داشته باشیم، گفت: این میزان مصرف بدون اجرای طرح های پیک سایی شرکت برق ثبت شد، البته از روز گذشته طرح های پیک سایی تابستان در اصفهان شروع شد.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان توضیح داد: با اجرای طرح های پیک سایی و همکاری کشاورزان، صنعت، ادارات دولتی، مجموعه های تجاری و ... تا حدودی می توان میزان افزایش برق را مدیریت و کنترل کرد.

وی اضافه نمود: اگر شرایط نرمال همیشگی باشد و اتفاق خاصی در حوزه فراوری و میزان مصرف برق ایجاد نشود با مدیریت مصرف می توان از پیک تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

علی اکبری درباره تاثیر کاهش بارش ها و کم آبی در فراوری نیروگاه های برق آبی، شرح داد: نیروگاه های برق آبی بیشتر در مواقع بحرانی پیک وارد مدار می شوند، چراکه توان فراوری آنها محدود و کم است مگر نیروگاه های برق آبی سد دز و کرخه که میزان فراوری برق آن قابل توجه و تنها برای تامین برق خوزستان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نیروگاه های برق آبی از نظر میزان فراوری برق سهم کمتری در کشور دارند، اظهار کرد: از ظرفیت فراوری 85 هزار مگاواتی نیروگاه های کشور، حدود 12 هزار مگاوات و کمتر از 20 درصد مربوط به نیروگاه های برق آبی و بقیه مربوط به نیروگاه های سیکل ترکیبی، حرارتی و ... است.

سخنگوی شرکت برق توزیع شهرستان اصفهان با اشاره به میزان پایین نزولات آسمانی در اصفهان و ذخیره کم سد زاینده رود، گفت: اصفهان در عمل به دلیل ذخیره پایین سد نمی تواند از نیروگاه زاینده رود استفاده کند، البته فراوری نیروگاه زاینده رود حدود 36 تا 40 مگاوات است و سهم ناچیزی در توزیع برق اصفهان دارد.

وی یادآور شد: پیشتر در زمان پیک از ظرفیت سد زاینده رود استفاده می شد که اکنون نمی توان در زمان پیک از آن بهره برد.

علی اکبری با بیان اینکه در حال حاضر توان فراوری نیروگاه های کشور جوابگوی 60 هزار مگاوات مصرف برق کشور است، مگر اینکه میزان مصرف برق کشور از فراوری آن پیشی بگیرد، گفت: مطابق پیش بینی ها این اتفاق نخواهد افتاد و در صورت مدیریت مصرف در عمل سال جاری با مشکل خاموشی برق روبرو نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1082

به "با مدیریت مصرف بدون خاموشی از پیک تابستان عبور می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مدیریت مصرف بدون خاموشی از پیک تابستان عبور می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید