با پهناورترین بازی های ویدئویی دنیا باز در تاریخ آشنا شوید

به گزارش کتاب ارزان، عناوین دنیا باز با محیط نقشه گسترده خود و آزادی عملی که به گیمر می دهند یکی از محبوب ترین سبک های بازی به شمار می آیند.

با پهناورترین بازی های ویدئویی دنیا باز در تاریخ آشنا شوید

به گزارش خبرنگار ، در جهانی بازی های رایانه ای، عناوین جهان باز یا Open World به دلیل ساخت تمام فضای نقشه و دادن قابلیت ماجراجویی در تمام نقاط بازی به گیمر، یکی از سخت ترین و قابل احترام ترین سبک های بازی هستند. به جرات می توان گفت هر شرکت و یا هر استودیو بازی سازی از پس فراوری بازی جهان باز بر نمی آید و این کار به گروه های توسعه دهنده بزرگ و حرفه ای احتیاج دارد، در بسیاری از بازی ها، با انجام ماموریت های مختلف بخشی از فضا ساخته شده در اختیار بازیکنان داده می گردد تا تنها راستا ماموریت را طی نمایند یا آن که بعضی بازی ها مانند عناوین شبیه ساز ورزشی اصلا نقشه ای برای اجرای بازی ندارند، اما ساخت یک نقشه بزرگ، با تمام جزئیات مانند یک شهر با ساختمان های بزرگ، اتوبان ها، کوچه ها و حتی ریل راه آهن یا یک منطقه طبیعی با تمام پوشش گیاهی، کوه ها، درختان و عناصر موجود در محیط، کاری بسیار سخت است، در بازی های جهان باز گیمر می تواند در هر نقطه ای از نقشه راه برود، مناطق جدید را کشف کند و جدا از روند بازی، صرفا به انجام ماموریت های فرعی بپردازد. در این نوع بازی ها پرداخت دقیق به تمامی جزئیات و ساخت محیط با بالاترین کیفیت، یکی از مهم ترین رموز موفقیت آن عنوان خواهد بود.

طی سال های طولانی صنعت بازی، عناوین جهان باز بزرگ و پهناوری را به خود دیده که به طبع بعضی بازی ها دارای نقشه بزرگ تری بودند و فضای گسترده تری را برای بازیکنان خود فراهم آوردند، در این گزارش قصد داریم به 20 بازی جهان باز، با بزرگ ترین نقشه و پهناورترین محیط بازی بپردازیم. بازی هایی که به دلیل همین مشخصه جزو، عناوین مشهور و پرطرفدار به حساب می آیند و ساخت شرکت های بزرگ بازی سازی هستند، با ما همراه باشید:

نکته: در این فهرست نام بازی های ریسینگ یا مسابقه ای خودرو، موتور، قایقی و یا هواپیما آورده نشده است.

عنوان بازی: فارکرای 3 و 4

فارکرای به عنوان یکی از محبوب ترین فرانچایز های تاریخ در سبک جهان باز، با داستان جذاب و درام و نقشه های طبیعی پررنگ و لعاب، هواداران بسیاری دارد، شرکت یوبی سافت در فارکرای 3 با ساخت یک محیط بزرگ و داستان پرتنش، یکی از محبوب ترین عناوین این سری را منتشر کرد، اما دو سال بعد با وجود بهبود های داستانی در فارکرای 4، نقشه به همان اندازه باقی ماند و به همین جهت هر دو عنوان را در صندلی بیستمین بازی جهان باز وسیع قرار می دهیم.

عنوان بازی: فارکرای 2

این بسیار جالب است که نسخه دوم فارکرای، نسبت به نسخه های سوم و چهارم این بازی، نقشه بزرگ تری دارد، این بازی برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شد و با تفاوت زیاد نسبت به فارکرای 1، محیط جنگلی آفریقای جنوبی را به نمایش گذاشت، فارکرای 2 تا قبل از عرضه فارکرای 5، بزرگ ترین نقشه را در سری فارکرای داشت.

عنوان بازی: فارکرای 5

عناوین سری فارکرای از نظر وسعت نقشه آن قدر نزدیک به یکدیگر هستند که در فهرست ما، به صورت پیاپی باید به آن ها اشاره کنیم، فارکرای 5 با توجه به ارتقاء داستانی فوق العاده نسبت به نسخه های پیشین این سری، نقشه ای بزرگتر را نیز در بر داشت که با گرافیک خیره نماینده این بازی، ماجراجویی در آن یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی بود.

عنوان بازی: پابجی

پابجی یک بازی آنلاین در سبک بقاء است که در ابتدای آن تعداد زیادی از بازیکنان آنلاین در یک نقشه بزرگ رها می شوند و هر کدام باید کوشش نمایند تا با حذف یکدیگر، به عنوان آخرین نفر زنده در بازی باقی بمانند. پابجی دارای چندین نقشه است، اما نقشه اصلی آن با نام ERANGEL و نقشه جدید این بازی با محیط زمستانی و با نام VIKENDI، با محیط 64 کیلومتر مربعی، بزرگ ترین نقشه های بازی و یکی از بزرگ ترین نقشه ها در میان تمام بازی های ویدئویی هستند.

عنوان بازی: اساسینز کرید: روگ (سرکش)

اساسینز کرید روگ به عنوان هشتمین نسخه از سری اساسینز کرید و آخرین نسخه بازی برای کنسول های نسل هفتم در سال 2014 منتشر شد، در این بازی بخشی از نقشه به دریاها اختصاص داده شده که همین موضوع وسعت آن را تا 70 کیلومتر مربع افزایش می دهد. از این رو نسخه روگ، یکی از بزرگ ترین نقشه ها را در سری اساسینز کرید دارد.

عنوان بازی: افسانه زلدا: نفس وحشی

نوزدهمین نسخه از سری بازی افسانه زلدا در سال 2017 منتشر شد و درواقع به عنوان اولین بازی جهان باز اختصاصی نینتندو شناخته می گردد، از این رو هرچند در ابتدا نگرانی هایی از ساخت این بازی وجود داشت، اما ظرافت به کار رفته در جهانی جذاب این بازی با عناصر افسانه ای، یک محیط فوق العاده زیبا را رقم زده و نشان دهنده آن است که نینتندو باید بازی های جهان باز بیشتری به صورت اختصاصی فراوری کند.

عنوان بازی: رد دد ردمپشن 2

عنوان رد دد ردمپشن یا رستگاری سرخ پوست مرده، یک ادای دین واقعی شرکت های بازی سازی آمریکایی به عصر وسترن و غرب وحشی است، بزرگ ترین دستاورد این بازی جهان بزرگ و دسترسی های گسترده به تمام عناصربازی است که اجازه انجام هر نوع فعالیتی را به طبیعی ترین شکل ممکن به بازیکن می دهد. راک استار واقعا در رد دد ردمپشن سنگ تمام گذاشته و یکی از بهترین های تاریخ را برای هواداران بازی های ویدئویی فراوری نموده است.

عنوان بازی: اساسینز کرید: اوریجینز (ریشه ها)

در فرانچایز بزرگی مانند اساسینز به تمامی نقاط بزرگ تاریخ سفر خواهید کرد، در این نسخه یوبی سافت ما را به سرزمین مصر و اهرام جادوییش برد تا در جهانی بزرگ و عمیق بازی غرق شویم و از تمامی لحظات آن لذت ببریم. یوبی سافت در این بازی هم از معماری مصر و هم از معماری رم باستان استفاده کرد، بخش هایی از نقشه در صحرا های سوزان شنی و بخشی دارای مناطق جنگلی و دریا ها است تا اوریجینز به یکی از کامل ترین بازی های یوبی سافت تبدیل گردد.

عنوان بازی: دراگون ایج: تفتیش عقاید

سازندگان عصر اژد ها در زمان عرضه این بازی اعلام کردند که در نسخه جدید این عنوان به دنبال الگو برداری از موفقیت بزرگ بازی اسکایریم و رفع نمودن نقدها نسخه قبلی این عنوان بودند و باید اعتراف کرد که هر دو مشخصه به خوبی اجرا شده است. انجام این بازی بزرگ و جهان باز بیش از 200 ساعت زمان می برد که خود نشان دهنده عظمت این بازی است.

عنوان بازی: جی تی ای 5

جی تی ای شاید بزرگ ترین فرانچایز تاریخ باشد، این بازی دیگر احتیاجی به تعریف ندارد، آخرین نسخه جی تی ای شاهکار دیگری از استودیو راک استار است که با یک نقشه بزرگ و آزادی عمل فراوان با سه شخصیت اجازه می هد تا در شهر بزرگ بازی سه سبک زندگی متفاوت را بچشید. نکته مهم در خصوص جی تی ای 5 بخش بزرگ نقشه دریایی است، اگر این بخش از نقشه حذف گردد، مساحت خشکی بازی حدود 70 کیلومتر می گردد که از این نظر کوچک تر از رد دد ردمپشن 2، دیگر ساخته راک استار خواهد بود.

عنوان بازی: ویچر 3

بازی ویچر مانند دیگر عنوان ها یک نقشه یک پارچه ندارد، بلکه از چندین نقشه بزرگ تشکیل شده که می توان بین آن ها جلو و عقب روید، بزرگ ترین نقشه یک محیط عظیم را در اختیار بازیکنان قرار می دهد، اما کوچک ترین نقشه نیز به اندازه کافی وسعت دارد و ماجراجویی در آن چندین ساعت زمان احتیاج دارد. ویچر در کنار محیط وسیع، از داستان بسیار جذاب و گیم پلی پویایی بهره می برد که این بازی را در زمره بهترین عناوین چند سال اخیر قرار داده است.

عنوان بازی: اساسینز کرید 4: بلک فلگ (پرچم مشکی)

شرکت یوبی سافت از اساسینز کرید 3 بخش دریایی را به این عنوان محبوب اضافه نمود و در اساسینز کرید 4 آن را به تکامل رساند، عنوان بلک فلگ با سفر های دریایی، محیط های استوایی و جزایز زیبایش یکی از به یادماندنی ترین نسخه های اساسینز کرید در تاریخ است، البته گستردگی نقشه این بازی به دلیل مناطق آبی گسترده آن است که مانند مناطق خشکی، عناصر زیادی ندارد، ولی در هر صورت این بازی را به یکی از پهناورترین عناوین تاریخ تبدیل می نماید.

عنوان بازی: اساسینز کرید: اودیسه

بزرگ ترین نقشه در میان عناوین اساسینز کرید به اودیسه تعلق دارد، در این عنوان با وام دریافت از ساختار های نسخه اوریجینز و اضافه شدن تجربه دریانوردی بلک فلگ، جهانی هر دو بازی به خوبی تداعی شده و انتخاب دلخواه راستا داستان، اودیسه را به یک بازی کامل تبدیل نموده است. در این نسخه نیز بخش اعظمی از محیط به دریا ها تعلق دارد.

عنوان بازی: آرما 3

زمانی که در جزیره آلتیس باید مقابل دشمن قدرتمندتان ایستادگی کنید، تازه معنی بازی تیراندازی اول شخص را خواهید فهمید، از بازی آرما 3 به عنوان برترین عنوان شوتر در تاریخ یاد می گردد، در طول بازی خبری از قهرمان بازی های ساختگی نیست و حتی یک حرکت اشتباه جانتان را خواهد گرفت. این بازی یکی از عناوین اختصاصی رایانه های شخصی محسوب می گردد.

عنوان بازی: سرگذشت زنوبلید ایکس

پنج عنوان برتر این فهرست به معنای واقعی جهان باز هستند، نقشه این بازی ها آن قدر بزرگ است که شاید در طول بازی بخش های زیادی از آن ناشناخته باقی بماند. سری ژنویلید یکی از محبوبترین فرانچایز های ژاپنی در سال های اخیر محسوب می گردد که نقات قوت آن نقشه عظیم و داستان جذاب آن است، این بازی به طور اختصاصی برای کنسول وی یو ساخته شده است.

عنوان بازی: گوست ریکون: سرزمین های وحشی

حضور گسترده بازی های یوبی سافت در این فهرست جای تعجب ندارد، یوبی سافت متخصص بازی های جهان باز است، تام کلنسی گوست ریکون جهانی بسیار پهناوری دارد که از دره ها، کوه ها و چمن زار ها تشکیل شده است. برای زنده ماندن در این بازی باید بهترین مهارت های تیراندازی خود را باید به نمایش بگذارید، البته این عنوان خالی از اشکال نیز نیست، اما در جهان گسترده آن می توان مراحل اصلی و فرعی را طی کرد و از آن لذت برد.

عنوان بازی: جنایت واقعی: خیابان های لس آنجلس

شبیه سازی جی تی ای به خصوص در عصر پلی استیشن 2 توسط دیگر شرکت ها رواج زیادی پیدا نموده بود، اما هیچ کدام نتوانستند ذره ای به موفقیت این بازی نزدیک شوند. بازی جنایت واقعی نقشه بسیار بزرگی داشت، اما گیم پلی آن اصلا راضی نماینده نبود، این بازی تقریبا فراموش شده است، اما در هر صورت ساخت نقشه 662 کیلومتری توسط اکتیویژن در سال 2003 تحسین برانگیز است.

عنوان بازی: سری جاست کاز

نسخه های مختلف جاست کاز با یکدیگر تفاوت های چندانی ندارند، البته به طور طبیعی داستان، گیم پلی و محیط در طی چندین سال فراوری بازی پیشرفت داشته است، اما از نظر جزئیات، جاست کاز براساس همان ایده اولیه ساخته می گردد، همچنین تمام نسخه های این بازی با نقشه ای حدود هزار کیلومتر مربع طراحی شده اند.

عنوان بازی: فاینال فانتزی 15

فاینال فانتزی به عنوان یک از برجسته ترین فرانچایز های ژاپنی در سراسر جهان هواداران بسیاری دارد، البته تمام نسخه های این بازی در سطح بالایی نیستند، اما فاینال فانتزی 15 به طور کلی طراحی، داستان و سبکی متفاوت با دیگر نسخه های این مجموعه دارد. فاینال فانتزی با نقشه گسترده و داستان عمیقش، ذهن گیمر ها را درگیر خود می نماید و در نهایت خاطراتی فراموش ناشدنی برای آن ها می سازد.

عنوان بازی: الدراسکرولز 2: دگرفال

وقتی از بزرگ ترین بازی تاریخ صحبت می کنید، نوع بازی، شرکت سازنده، داستان و سال ساخت آن اهمیتی ندارد، تنها نکته مهم 161 هزار و 600 کیلومتر مربع نقشه بازی است، این مقدار به اندازه یک کلان شهر واقعی در کره زمین است و ساخت تمام آن در یک بازی، کاری باور نکردنی محسوب می گردد. البته دگرفال در سال 1996 ساخته شده و جزئیات نقشه آن بسیار کم است، اما باید توجه داشت که تجهیزات بازی سازی آن موقع نیز بسیار محدود بود و بتسدا برای فراوری الدراسکورول 2: دگرفال یک معجزه را رقم زد. این یک رکورد است و شاید هیچ عنوان دیگری توانایی شکستن آن را نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 297

به "با پهناورترین بازی های ویدئویی دنیا باز در تاریخ آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پهناورترین بازی های ویدئویی دنیا باز در تاریخ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید