بعضی از بیماران که طی جراحی از فناوری واقعیت مجازی VR استفاده می نمایند، به دارو های آرام بخش کمتری احتیاج خواهند داشت

به گزارش کتاب ارزان، بر اساس یک کارآزمایی بالینی مجذوب نماینده، استفاده از واقعیت مجازی و غرق شدن در صحنه های آن می تواند مقدار بی حسی مورد احتیاج در طی انواع خاصی از جراحی دست را کاهش دهد. این کارآزمایی نشان داد که بیمارانی که از VR استفاده می نمایند می توانند یک عمل جراحی کامل را تنها با بی حسی موضعی انجام دهند.

بعضی از بیماران که طی جراحی از فناوری واقعیت مجازی VR استفاده می نمایند، به دارو های آرام بخش کمتری احتیاج خواهند داشت

محققان در حال آنالیز تعدادی از کاربرد های پزشکی نو برای فناوری VR هستند، از استفاده از VR به عنوان ابزاری برای مدیریت کمردرد مزمن گرفته تا ترکیب آن در درمان های روان گردان پیشرفته. اما آیا می توان از VR برای جایگزینی بیهوشی در روش های جراحی استفاده کرد؟

به عنوان جایگزینی برای آرام بخشی در طی اقدامات جزئی مانند آندوسکوپی یا تغییر پانسمان زخم پیچیده، VR تا حدودی مؤثر بوده است. با این حال، در طول عمل های جدی تر، مانند جراحی ارتوپدی، این فناوری به آن موفقیت آمیز نبوده است.

در این مطالعه، محققان بر روی جراحی های دست تمرکز کردند،که اغلب به آرام سازی از دارویی به نام پروپوفول احتیاج دارند. برایان پی اوگارا (Brian P. OGara)، نویسنده ارشد این مطالعه نو، گفت که تغییر اندازه آرامبخشی که در این روش ها استفاده می گردد، آن ها را برای بیماران ایمن تر و سریع تر تکمیل می نماید.

در این تحقیق 34 بیمار را که برای جراحی دست برنامه ریزی شده بودند انتخاب شدند و آن ها را به صورت تصادفی در دو گروه VR و بدون آن قرار دادند. گروه واقعیت مجازی برای این عمل از هدست استفاده کردند و در یک تجربه آرامش بخش به انتخاب خود، مانند محیط 360 درجه بر فراز کوه، شرکت کردند.

این روش فقط با استفاده از بی حسی موضعی مسدود نماینده عصبی آغاز شد. در تمام مراحل جراحی، بیماران حق داشتند که از بی حسی موضعی بیشتر یا پروپوفول برای تسکین درد درخواست نمایند.

تنها چهار نفر از 17 بیمار در گروه VR در نهایت پروپوفول را در طول عمل درخواست کرد، در حالی که هر بیمار در گروه کنترل به بیهوشی کامل تری احتیاج داشت.

جالب اینجاست که بیماران VR در نهایت از بی حسی موضعی بیشتری در روش های خود استفاده کردند اما به طور میانه 22 دقیقه زودتر از بیماران گروه کنترل از مراقبت های پس از جراحی مرخص شدند.

این نشان می دهد که VR می تواند در زمینه های خاص، مزایای زیادی هم برای بیماران و هم برای بیمارستان ها داشته دهد. آرام بخشی پروپوفول بدون خطرات جزئی نیست و در بعضی از بیماران کم توان می تواند منجر به عوارض طولانی مدت گردد.

با استفاده از غوطه وری در واقعیت مجازی، می توان از مضرات بالقوه آرام بخشی غیر ضروری بدون به خطر انداختن راحتی بیمار در حین جراحی دست جلوگیری کرد.

تحقیقات نو در PLOS One منتشر شده.

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2174

به "بعضی از بیماران که طی جراحی از فناوری واقعیت مجازی VR استفاده می نمایند، به دارو های آرام بخش کمتری احتیاج خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از بیماران که طی جراحی از فناوری واقعیت مجازی VR استفاده می نمایند، به دارو های آرام بخش کمتری احتیاج خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید