تاکید استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح کاداستر

به گزارش کتاب ارزان، استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح کاداستر توسط دستگاه های سطح استان تاکید نمود.

تاکید استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح کاداستر

به گزارش خبرنگاران، محمدحسین مقیمی در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با تاکید بر ضرورت اهمیت تغییر کاربری زمین های کشاورزی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اضافه نمود: اداره راه و شهرسازی عنوان می نماید که طرحی باید ارائه گردد که زمین های کشاورزی و باغات تبدیل به ویلا نشوند و به جای آن زمین هایی که امکان کشاورزی در آن ها وجود ندارد، برای ساخت ویلا اختصاص پیدا کند.

وی اضافه نمود: به طور مثال از تهران که به سمت فیروزکوه می رویم به جای آنکه دو طرف جاده ویلاسازی گردد، باید از حاشیه جاده دور شویم و مکانی را برای ساخت و ساز ویلا اختصاص دهیم. باید شهر ویلایی طراحی گردد که هر کسی تمایل به ساخت ویلا دارد، در آن مکان این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: باید زمین های مختص ویلاسازی مشخص باشد هرچند برای انجام این کار خیلی دیر گردیده است اما از همین حالا اگر این موارد رعایت گردد، می توانیم از بین رفتن زمین های کشاورزی را متوقف کنیم. باید یک تا 4 منطقه ویلایی مشخص گردد و در مکانی که کشاورزی در آن امکان پذیر نیست مردم بتوانند در این محدوده ها به ساخت و ساز ویلا بپردازند.

استاندار تهران درخصوص تغییر کاربری های غیر قانونی زمین ها گفت: باید به این موارد با جدیت بیشتری رسیدگی کنیم تا اگر 20 سال آینده به سوابق مدیران سابق اشاره شد، مردم بدانند افرادی وجود داشتند که به فکر آیندگان بودند. در گذشته زمین های بلااستفاده ای وجود داشت که برخی مسئولان اولویت ساخت ویلا را به آن مکان ها اختصاص داده اند. به طور مثال در مناطقی که توسعه وجود ندارد، باید در آن مکان ها اجازه ساخت و ساز دهیم.

وی ادامه داد: قطعا طرح کاداستر می تواند مزیت های بسیاری برای استان تهران داشته باشد. با اجرای این طرح ما بر اساس زمان، دو سال عقب هستیم و مهم ترین اشکال در استان تهران این است که به زمان بی توجهی می گردد. به عبارتی مسئولان به دلیل بزرگی تهران، مسائل قابل پیگیری خود را گم می نمایند.

مقیمی تاکید نمود: با توجه به عقب ماندگی دو ساله از این قانون اگر حقی از مردم ضایع گردد به لحاظ شرعی اشکال دارد و این موضوع بر عهده ما مسئولان است که حتما نسبت به حقوق مردم با توجه بیشتری برخورد کنیم. وقتی اسناد و املاک دیرتر ارائه شوند مالکان نمی توانند از تسهیلات و سند خود استفاده نمایند لذا حقوق بسیاری از بین خواهد رفت. بهتر است اسناد اراضی هر آنچه مربوط به استان تهران است را توسط رابطی در اختیار قرار دهیم. همه دستگاه های اجرایی دارای زمین هستند لذا باید یاری نمایند تا این طرح به درستی اجرا گردد.

وی ادامه داد: نامه ای به شهرداری تهران و شهرداری های استان باید ارسال گردد و در آن تاکید گردد تا سند کاداستر دریافت نمایند. همچنین در مورد طرح مقرر شد هیاتی بازنگری آن را انجام دهد و یک نفر قاضی مسائل حقوقی طرح را سروسامان دهد.

به گزارش خبرنگاران، طرح کاداستر یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در آن اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی در کشور مشخص می گردد تا بتواند پایه و اساس اصلی و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و میزان اراضی دایر، بایر و شهری و موقوفات را در آن مشخص می نمایند. ایجاد نظامی دقیق، ساده، روان و قابل تغییر با زمان حاکم بر امور املاک و مستحدثات کشور در مشخص محدوده های قانونی مالکیت از اهداف این طرح به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 57

به "تاکید استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح کاداستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح کاداستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید