تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بولونیا

به گزارش کتاب ارزان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا در شمال ایتالیا در حضور دکتر محمد فرهادی،وزیر علوم، تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو امضا کردند.

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بولونیا

به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه در مراسمی در دانشگاه بولونیا، که یکی از پنج دانشگاه مهم ایتالیا و قدیمی ترین دانشگاه در اروپا محسوب می گردد، توسط دکترسید جواد میر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرانچسکو اوبرتینی رئیس دانشگاه بولونیا برای همکاری های آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه به امضا رسید.

رئیس دانشگاه بولونیا در این مراسم ضمن تقدیر از پیشرفت های علمی ایران گفت: با توجه به توانمندی های دانشگاه های ایران و علاقه طرفین بر ادامه همکاری ها، اراده ما بر گسترش همکاری های موجود دانشگاهی با ایران به ویژه در بخش های پزشکی، مهندسی و دامپزشکی است.

دکتر فرهادی نیز در این مراسم که در آموزشگاه علوم دانشگاه بولونیا برگزار گردید با اشاره به شرایط و سیاستگذاری علم و فناوری در ایران گفت: ایران با تمدن عظیم و باستانی خود همیشه در طول تاریخ مهد علم بوده و دانشمندان و فرهیختگان تاریخ کهن آن همچون ابن سینا، حکیم رازی و فارابی یاری های موثری را در بسیاری از زمینه های علمی از جمله ریاضی، فلسفه، نجوم ، شیمی و غیره به عمل آوردند.

دکترفرهادی به چارچوب همکاری های دوجانبه ایران و ایتالیا اشاره نمود و اضافه کرد: علاوه بر تشکیل اولین کمیته مشترک علمی و فناوری دو کشور در تهران، درحال حاضر برنامه مشترکی موسوم به پیترو دلا واله با 6 پروژه مشترک تعریف شده است. ایران در حال حاضر در بسیاری از پروژه های علمی کوچک با ایتالیا همکاری می نماید که امیدواریم این همکاری های علمی و تحقیقاتی وارد مرحله عملی جدیدتری بگردد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، آموزشگاه علوم دانشگاه بولونیا که دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی است، در انتها این مراسم دیپلم افتخاری این آموزشگاه را به دکتر فرهادی اعطا کرد. لازم به ذکر است دکترفرهادی نخستین ایرانی است که دیپلم افتخاری این آموزشگاه را کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 768

به "تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بولونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بولونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید