تزریق ژل لب نچرال و طبیعی کار هر کسی نیست!

به گزارش کتاب ارزان، آیا کسی هست که لب های درشت و غنچه شده دوست نداشته باشد؟ با این وجود هنوز هم وقتی فردی را می بینیم که لب های درشت و غنچه شده دارد، با خودمان فکر می کنیم: آیا به صورت ژنتیکی لب هایی به این شکل دارد، از مهارت های هوشمندانه آرایشی استفاده کرده و یا با تزریق ژل لب طبیعی و نچرال به چنین حالتی رسیده است؟

تزریق ژل لب نچرال و طبیعی کار هر کسی نیست!

معمولا اگر ژل در لبانمان تزریق کرده باشیم، سعی می کنیم انجام آن را انکار کنیم. یکی از دلایل این موضوع این است که به مد آرایشی نه به آرایش عمل کنیم و دلیل دیگر این است که حداقل در فرهنگ ما هیچ کس دوست ندارد به کاری که انجام داده است، اعتراف کند. به هر حال باید بدانید که افراد زیادی از روش تزریق لب برای حجیم کردن لب های خود استفاده می کنند.

اگر تا به حال حتی برای یک ثانیه راجع به این روش کنجکاو بوده اید و دوست داشته اید راجع به چگونگی انجام این کار بدانید و یا اینکه دوست داشته اید بدانید چگونه خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید؛ بی خیال اسکرین شات گرفتن از عکس های غریبه ها شوید و این مطلب را بخوانید.

برای دریافت اطلاعات با دو متخصص صحبت کردیم: اول متخصص پوستی که دارای مدرک بورد تخصصی است و دوم، جراح پلاستیک و زیبایی.

روند تزریق ژل در لب چیست؟

جراح پلاستیک می گوید: تزریق ژل در لب نوعی روش است که طی آن، لب های فرد با مواد خاصی پر می شود. اگرچه معمولا فکر می کنیم که فقط آن دسته از بیمارانی به انجام این کار تمایل دارند که می خواهند لب هایشان را حجیم تر کنند اما باید بدانید که از این روش برای اصلاح لب های نامتقارن، بالا بردن گوشه های دهان و از بین بردن چروک های لب (که با بالا رفتن سن پیش می آید) نیز استفاده می شود.

علی رغم این که امروزه در اینستاگرام می بینیم که تزریق ژل در لب بسیار زیاد شده، اما باز هم بیشتر از آن که فکر کنید، افراد این کار را انجام می دهند. اولین سوالمان این بود که بیمار واقعا تا چه حد می تواند نتیجه حاصل را کنترل کند؟ (همه ما نتایج وحشتناکی از تزریق ژل در لب دیده ایم!) متخصص پوست می گوید: وقتی بیماری به من مراجعه می کند و می خواهد لب های درشت تری داشته باشد؛ دوست دارم بحث را با این سوال شروع کنم: دوست داری لبانت چه طور به نظر بیایند؟

از آن جایی که می خواهم مطمئن شوم ظاهری که بیمار دوست دارد، قابل اجراست و آیا با ساختار و شکل کلی صورت او متناسب است یا نه؛ اجرای این مرحله برایم خیلی مهم است. مثلا اگر اجزای صورت فردی کوچک باشد، ممکن است حجم دهی خیلی زیاد به لب ها، باعث شود ظاهر عجیبی پیدا کند. او معتقد است شکل صورت بسیار مهم تر از حجم لب است: ساختارهای مختلف صورت، نشان دهنده این هستند که شکل و حجم لب متناسب با ظاهر چگونه است.

پس از صحبت راجع به این که از چه میزان ژل برای پر کردن لب ها باید استفاده کرد؛ جراح پلاستیک کل روند تزریق ژل را برایمان توضیح داد: پس از مشورت با بیمار و فهمیدن هدف او، لب های شخص با الکل تمیز و بی حس می شوند. سپس با استفاده از سوزن های بسیار ریزی، ژل را به مناطقی که نیاز به حجم دهی دارند؛ تزریق می کنیم و مواد وارد شده را به آرامی ماساژ می دهیم تا تبدیل به توده نشوند.

میزان ژل پر کننده استفاده شده، به آناتومی بیمار و هدفش بستگی دارد. هیچ وقت در یک جلسه، بیشتر از یک میلی لیتر ژل برای کسی تزریق نمی کنیم. کل روند تزریق ژل حدود نیم ساعت طول می کشد.

آیا تزریق ژل در لب دردناک است؟

میزان احساس درد در افراد مختلف فرق دارد اما اگر بخواهیم رک بگوییم؛ لب ها عضوهای حساسی هستند و اگر بی حس نشوند، تزریق ژل در آن ها می تواند احساسی مانند یک نیشگون بسیار تیز به شخص بدهد. با توجه به گفته های لین، می توان از ژل هایی استفاده کرد که حاوی لیدوکائین باشند. لیدوکائین نوعی ماده بی حس کننده رایج است که می تواند باعث شود تا حد امکان بیمار درد کمتری حس کند.

راه دیگر هم این است که 15 دقیقه قبل از شروع درمان، بخواهید که روی ناحیه مورد نظر کرم بی حس کننده مالیده شود. او می گوید: بعضی وقت ها انسداد عصبی ایجاد می کنیم تا کل ناحیه لب بی حس شود. باید این نکته را نیز اضافه کرد که ممکن است بعضی بیماران به منظور مشاوره به پزشک مراجعه کنند اما همان روز با لبانی حجیم تر و غنچه شده از مطب خارج شوند! اگر نگران درد تزریق ژل در لبان خود هستید، می توانید درخواست کنید بین تزریق ها، به صورت موضعی یخ روی لبانتان قرار گیرد.

برای ریکاوری پس از تزریق ژل در لب باید چه کار کرد؟

جراح پلاستیک می گوید بلافاصله پس از تزریق ژل، لب ها متورم و شاید تا حدی کبود شوند. او می گوید: همیشه از قبل راجع به این موارد به بیماران هشدار می دهم. هم چنین توصیه دیگری که به آن ها می کنم این است که تا مدتی لبانشان را آرایش نکنند، مگر این که موقعیت بسیار مهمی برایشان پیش بیاید. تا دو روز پس از تزریق، میزان تورم کاهش می یابد و تا دو هفته بعد، تورم به طور کل از بین می رود.

پیشنهاد نهایی: اگر قصد دارید قبل از مراسم مهمی، در لبان خود ژل تزریق کنید؛ به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداقل از دو هفته قبل، این کار را انجام داده باشید.

تزریق ژل تا چه مدت دوام دارد؟

نایدو می گوید: به طور میانگین اثر تزریق ژل تا 6 ماه دوام دارد اما ممکن است نتایج با توجه به سبک زندگی اشخاص با یکدیگر متفاوت باشد. (مثلا بیماران بسیار فعالی که خیلی ورزش می کنند، احتمالا ژل تزریق شده را خیلی سریع تر می سوزانند). اگر می خواهید بدانید سن مناسب برای تزریق ژل در لب چه سنی است، باید بگوییم بیشتر ژل های تزریقی که با هدف زیبایی استفاده می شوند؛ برای بیماران 21 سال به بالا از سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته اند.

ماده ای که در لب ها تزریق می شود، چیست؟

جراح پلاستیک می گوید: مواد مختلفی هستند که می توان آن ها را به لب ها تزریق کرد اما رایج ترین ماده تزریقی اسید هیالورونیک است. به طور کلی این ماده، بهترین گزینه برای تزریق در لب ها است چون مواد تشکیل دهنده آن آبکی و شل است و اگر پس از انجام تزریق، بیمار از نتیجه کار راضی نباشد یا احساس کند حجم لبانش بیش از حد شده است؛ می توان دوباره آن را حل کرد.

قبلا از ژل سیلیکونی هم استفاده می شد اما احتمال زیادی وجود داشت که این ماده باعث ایجاد گرانولوم (تومور تشکیل شده از جوانه های گوشتی) یا زخم های بافتی پایدار شود. واکنش های آلرژیک به تزریق ژل بسیار کم پیش می آید.

اگر قصد ندارید لب هایی بسیار حجیم داشته باشید اما باز هم دوست دارید لب هایتان بیشتر مشخص باشند، راه های دیگری هستند که می توانید به آن ها تکیه کنید. برای مثال محصول جدیدی با نام رستیلین سیلک به بازار عرضه شده است که چند سالی است در کشور ایالات متحده آمریکا از سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته است.

متخصص پوست راجع به ژل رستیلین سیلک می گوید: ترکیب شیمیایی مشخص ژل اسید هیالورونیک به گونه ای طراحی شده است که با عناصر کوچک تر و نرم تر به تقویت ظریف لب ها و صاف کردن خط و خطوط و چین و چروک های دور آن ها کمک کند.

بهترین نوع ژل تزریقی کدام است؟

رایج ترین روش درمانی که معمولا بیماران درخواست می کنند این است که این ژل زیر لایه بیرونی پوست تزریق شود. ممکن است فکر کنید اسید هیالورونیک یکی از محصولات اولیه ای است که در مراقبت از پوست از آن استفاده می شود اما این محصول کارایی های بیشتری نیز دارد. او راجع به این موضوع توضیح می دهد: اسید هیالورونیک یکی از مواد طبیعی موجود در بدن است.

این ماده از اصلی ترین ژل های تزریقی است که از سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته است. شاید نام ژل های ژوویدرم و رستیلین را شنیده باشید. با توجه به جایی که تزریق در آن انجام می شود؛ می توان لب های فرد را حجیم تر کرد یا دوباره به آن ها شکل داد یا مرزهای لب را مشخص تر نمود.

عوارض جانبی و خطرات تزریق ژل چیست؟

سوال دیگری که پیش می آید راجع به عوارض جانبی این روش است. مثل هر روش جراحی دیگری که با تزریق سر و کار داشته باشد، همیشه در این نوع جراحی ها خطر عفونت نیز وجود دارد. جراح پلاستیک خاطرنشان می کند: معمولا افزایش میزان تورم، قرمزی و درد می تواند نشان دهنده عفونی شدن زخم باشد.

آن دسته از بیمارانی که قبلا مبتلا به عفونت هرپس بوده اند، باید این مطلب را به پزشکشان اطلاع دهند چون تزریق ژل در لب، می تواند ابتلا به این عفونت را بدتر کند. او می گوید: معمولا از دو روز قبل از انجام تزریق برای این بیماران، مصرف داروهای ضد ویروسی تجویز می کنیم.

منبع: فوت و فن
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2199

به "تزریق ژل لب نچرال و طبیعی کار هر کسی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق ژل لب نچرال و طبیعی کار هر کسی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید