خبرنگاران باغهای زندگی و خاطره در مشهد افتتاح شدند

به گزارش کتاب ارزان، مشهد- خبرنگاران- باغهای زندگی و خاطره به مناسب روز درختکاری طی مراسمی در کمربند سبز جنوبی مشهد افتتاح شدند.

خبرنگاران باغهای زندگی و خاطره در مشهد افتتاح شدند

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شهردار مشهد روز آدینه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردید گفت: باغ زندگی یک پروژه اجتماعی و بهانه ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است.

محمد رضا کلایی اضافه نمود: باغ خاطره نیز برای قدردانی و یادبود کسانی است که اهدای عضو نموده اند و اکنون در جمع ما نیستند.

وی ادامه داد: تا سه ماه آینده که هوا مناسب درختکاری است باید دیگران را به کاشت درخت تشویق کرد.

شهردار مشهد گفت: محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود و تا روز آخر برای توسعه فضای سبز کوشش خواهیم کرد و در دوره اخیر مدیریت شهری نیز اقدامات خوبی در این حوزه اجرا شده و در بخش توسعه فضای سبز، حدود 900 هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است.

کلایی اضافه نمود: در ماه جاری نیز تصفیه خانه چهل بازه با رویکرد استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز افتتاح شد و توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز با جدیت در دست اجراست و سبب پایداری فضای سبز می گردد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: پنج هزار و 680 هکتار فضای سبز در شهر مشهد وجود دارد که هزار و 200 هکتار از این میزان در این دوره مدیریت شهری ایجاد شده است .

احمد رضا سلامی اضافه نمود: بیش از 90 پارک از مجموع 666 پارک موجود در شهر مشهد نیز در چند سال اخیر احداث شده است.

وی اضافه نمود: همچنین 900هکتار کمربند سبز در طول 2.5 گذشته اجرا شده و سرانه فضای سبز مشهد در طول این دوره از 14.2 به 17.3 متر مربع افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: امروز نیز به مناسبت روز درختکاری توسعه هزار و 200 هکتار فضای سبز در کمربند سبز مشهد آغاز شده و پیش بینی شده است که بیش از 400 هزار درخت در این عرصه کاشته گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: طرح باغ زندگی و باغ خاطره همچنان تداوم دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این 2 طرح، در آدینه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

مهدی یعقوبی اضافه نمود: امروز همزمان با روز درختکاری و با دعوت از شهروندان تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آمده اند تا علاوه بر کاشت درخت در روز درختکاری، در قالب طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای تازه متولدین، مزدوجین، یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

وی با اشاره به افتتاح از باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به هر فرد اعلام می گردد. همچنین شناسنامه صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می گردد و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ثبت پلاک می تواند روی درختان موجود و نهال های جدید انجام گردد و شرایط لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

یعقوبی اضافه نمود:در حال حاضر برای مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود 15 هزار اصله درخت در عرصه کمربند فضای سبز و در محدوده ای به وسعت 30 هکتار پیش بینی شده است همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده ای به وسعت پنج هکتار اجرا می گردد.

وی با اشاره به این که کاشت این درختان ارتباط مستمر بین شهروندان و محیط زیست را فراهم خواهد نمود ادامه داد: این اقدام به نوعی در راستای توسعه محیط زیست و افزایش مشارکت شهروندان در صیانت از زیست بوم شهری خواهد بود و علاوه بر آن برنامه هایی برای تنوع و گسترش این طرح ها در دستور کار داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با تاکید بر این که این اقدامات به همین عرصه های موجود محدود نمی گردد گفت: در صورت استقبال شهروندان،بدون محدودیت عرصه های بیشتری را به کاشت درخت در قالب این طرح اختصاص خواهیم داد.

یعقوبی اضافه نمود: امروز توسعه هزار و 200 هکتار درختکاری در کمربند سبز جنوبی شهر مشهد نیز با حضور شهروندان آغاز شد و پیش بینی می گردد این توسعه تا سال آینده تحقق یابد.

در طرح باغ زندگی و باغ خاطره تولد فرزند یا آغاز زندگی زوجین با کاشت درخت همراه می گردد یا برای یادبود درگذشتگان و افراد اهداکننده عضو درختی کاشته می گردد.

سامانه ثبت نام در این طرح، به وسیله سایت Gsms.mashhad.ir برای متقاضیان از اول اسفند ماه 1399 راه اندازی شد و تا کنون تعداد زیادی از شهروندان مشهدی برای کاشت درخت ثبت نام نموده اند.

روز 15 اسفند در ایران نخستین روز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است و 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است. در این هفته، نهال انواع درختان، متناسب با شرایط جوی ایران توسط شهرداری بین مردم توزیع می گردد و شیوه های کاشت درخت به علاقه مندان آموزش داده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1560

به "خبرنگاران باغهای زندگی و خاطره در مشهد افتتاح شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باغهای زندگی و خاطره در مشهد افتتاح شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید