خبرنگاران 23 طرح عمرانی در مناطق روستایی استان مرکزی آماده بهره برداری است

به گزارش کتاب ارزان، اراک - خبرنگاران - مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی گفت: 23 طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای این استان اجرا شده که همزمان با هفته دهیاری ها و شهرداری ها(14 تا 20 تیرماه) با حضور مسئولان استانی و کشوری بهره برداری می گردد.

خبرنگاران 23 طرح عمرانی در مناطق روستایی استان مرکزی آماده بهره برداری است

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

حجت الله کاظمی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اضافه نمود: مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت و تجهیز این طرح ها 125 میلیارد ریال است که از محل منابع دهیاری ها تامین شده است.

وی گفت: بهسازی و نوسازی معابر و راه های روستایی، ساخت دیوار ساحلی، بوستان روستایی، ساختمان دهیاری، برق رسانی و آبرسانی مهمترین طرح های عمرانی روستایی این استان است که در هفته دهیاری ها و شهرداری ها به بهره برداری می رسد.

کاظمی بیان نمود: 140 خانه ورزش روستایی سال گذشته با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال برای خانه با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و دفتر امور روستایی استان مرکزی تجهیز شد و سال جاری نیز ساخت و تجهیز 60 خانه ورزش روستایی کلید خورده که تا آخر سال بهره برداری می گردد.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مرکزی گفت: 25 عنوان دوره آموزشی در موضوعات مختلف مالی، اعتباری، مدیریت بحران، پیشگیری از حوادث غیر مترقبه، مدیریت پسماند، عوارض و امور فنی سال گذشته برای دهیاران این استان برگزار گردید که در مجموع سه هزار و 500 دهیار در این دوره ها شرکت کردند.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته 12 طرح مالی روستایی به بانک سینا معرفی که با دریافت 95 میلیارد ریال تسهیلات بیش از61 فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی این استان ایجاد شد.

وی اضافه نمود: برگزاری جشنواره های انگور، هلو، شیره پزی و رب خنداب، سمنو آشتیان، گندم فراهان، ریواس راونج و سبزه لریجان، برگزاری همایش دهیاران و آتش نشانان روستایی، برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستایی و شرکت در نمایشگاه روستایی کشور و کسب رتبه نخست در حوزه های معرفی کارآفرینی، تخصص و اشتغال از دیگر اقدامات دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استان مرکزی در سال گذشته است.

وی اضافه نمود: چهار هزار و 250 خانه روستایی استان مرکزی که در نتیجه سیلاب بهار پارسال تخریب شدند که برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند که تا کنون سه هزار و 100 خانه روستایی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استان مرکزی بیان نمود: شهرداری ها و دهیاری ها؛ جهش فراوری و اقتصاد مقاومتی، صیانت از حقوق شهروندی، اعتلای سرمایه اجتماعی و قانون مداری، سکونتگاه زیست پذیر و ارتقای کیفیت زندگی، آموزش، توانمندسازی و فناوری نوین، ایثار، همگرایی و عملکرد جهادی، صیانت از هویت، کالبد، دانش بومی و میراث شهر و روستا و پویشی به سوی گام دوم انقلاب عنوان روزهای هفته دهیاری های و شهرداری هاست.

791 روستای استان مرکزی از خدمات دهیاری ها استفاده می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1054

به "خبرنگاران 23 طرح عمرانی در مناطق روستایی استان مرکزی آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 23 طرح عمرانی در مناطق روستایی استان مرکزی آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید