دردهای مفصلی را چطور کم کنیم؟

به گزارش کتاب ارزان، دردهای مفصلی معمولا ناشی از چه بیماری هایی است؟

دردهای مفصلی را چطور کم کنیم؟

دو نوع بیماری شایع باعث این درد ها می گردد؛ یکی بیماری مکانیکی که آرتروز سردسته آنهاست و دوم بیماری روماتیسمی.

آرتروز در مفاصل زانو، ستون فقرات، مچ دست و شانه اتفاق می افتد. در سنین بالا بیشتر دیده می گردد. سن بالای 30 سال، وزن بالا و رژیم غذایی نامناسب، فشار به غضروف می آورد و فرسایش ایجاد می گردد. این آسیب در خانم ها بعد از یائسگی بیشتر است. آنهایی که خیلی سر پا می ایستند، خیلی پله را بالا و پایین می فرایند یا در زمینه شغلی افراد و نیز بر اثر بیماری نقرس ایجاد می گردد. نقرس می تواند به خاطر تخریبی که ایجاد می نماید زمینه ساز آرتروز باشد.

علائم آرتروز و بیماری های روماتیسمی چست؟

خشکی صبحگاهی، وقتی راه می رود درد وخشکی بهتر می گردد، اما در بیماری روماتیسمی این درد طولانی تر است و خشکی تا ظهر طول می کشد تا خوب گردد. درد آرتروز با استراحت بهتر می گردد.

فرد مبتلا به آرتروز موقع فعالیت شدید درد دارد. وقتی از پله پایین می آید یا از کوه بالا می رود، اما فرد مبتلا به روماتیسم وقتی استراحت می نماید دردش بیشتر می گردد.

اگر آرتروز در مراحل اولیه درمان گردد، خوب است. پزشک با معاینه و تست هایی که می دهد تشخیص می دهد. بعضی مواقع رادیوگرافی انجام می دهدکه در آزمایشات شواهد التهاب وجود ندارد. اما در روماتیسم، شواهد التهاب دیده می گردد.

آیا می توان درد زانو و شانه را با یاری ماساژ روغن زیتون کم کرد؟

بله، درد آرتروز می گردد. با روغن زیتون و گلوکزامین درد کم می گردد، اما درمان های اصلی را هم باید انجام دهیم.

تغییر چه رفتارهایی به کاهش دردهای آرتروزی یاری می نماید؟

وزن بالا به مفصل فشار می آورد و تخریب را بیشتر می نماید. کاهش 5 درصدی وزن تا 50 درصد فشار روی مفصل را کم می نماید. اگر رژیم غذایی مناسب مثل نان، برنج و چربی کمتر و فیبر و سبزیجات پخته بیشتر مصرف گردد، یاری کننده است. فعالیت هایی که فشار به مفصل زانو می آورد نیز باید کمتر گردد. یعنی کوهنوردی کمتر و شنا و راه رفتن در استخر بیشتر گردد. البته پیاده روی در مبتلا به آرتروز باید طوری باشد که به درد نیفتد و روی سطح شیب دار نباشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 811

به "دردهای مفصلی را چطور کم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردهای مفصلی را چطور کم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید