رئیس جامعه جراحان ایران مطرح نمود؛ اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه عامل واقعی شدن تعرفه های پزشکی، اعتماد جامعه پزشکی و بیماران به بیمه از بین رفته است

به گزارش کتاب ارزان، فاضل گفت: یکی از راه های معین منطقی تعرفه های پزشکی، اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه است.

رئیس جامعه جراحان ایران مطرح نمود؛ اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه عامل واقعی شدن تعرفه های پزشکی، اعتماد جامعه پزشکی و بیماران به بیمه از بین رفته است

به گزارش ، ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس چهل و سومین کنگره جامعه جراحان صبح امروز در نشست خبری که در دفتر مرکزی جامعه جراحان برگزار گشت، اظهار کرد: آموزش پزشکی در دوران جنگ سبب نجات جان مجروحان جنگی زیادی شده است و راه اندازی انجمن کمک بزرگی در وحدت بین انجمن های مختلف پزشکی شده است.

وی ادامه داد: مسائل پزشکان لیست بلندی دارد و کتاب کالیفرنیا بین رشته های مختلف عدالتی را ایجاد کرده است؛ ترجمه این کتاب کار نظام پزشکی بوده است، اما مسائلی دارد.

فاضل اضافه کرد: نسبت بین خدمات و تعرفه ها باید رعایت شود و وزیر بهداشت عنایت خاصی به ابن کتاب دارد؛ تعرفه ها موضوعی قدیمی ولی مهم محسوب می شود و بر اساس قانون تعرفه ها بابد عادلانه باشد که متاسفانه تا به امروز این مهم محقق نشده است.

رئیس جامعه جراحان ایران گفت: شورای عالی بیمه ها تعرفه را تعیین می کند که خودش دریافت کننده تعرفه است و به همبن دلیل تعرفه ها به درستی تعیین نمی شود و یکی از راه های تصحیح این مشکل، اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی، نرخ گذاری تعرفه ها بوسیله دولت است و یک مسئله غیر عادی است، حتی زمانی که تعرفه جراحی افزایش پیدا کرده بود، به این موضوع اعتراض کرده بودم.

فاضل اضافه کرد: ما از زمان جنگ به مسائل و نوسانات عادت کرده ایم، اما مسئله مهم این است که بروز رسانی دستگاه ها با مشکل روبه رو شده است و چاره کار آموزش پزشکی است.

قانون در مورد اجرای تعرفه ها باید رعایت شود

رئیس جامعه جراحان ایران اظهار کرد: باید قانون در مورد اجرای تعرفه ها رعایت شود، در دنیا رابطه مالی یک ریالی هم بین بیمار و پزشک وجود ندارد و همه کار ها بر عهده بیمه است، اما در ایران پرداخت بیمه ها با یکسال تاخیر انجام می شود و متاسفانه امروزه اعتماد جامعه پزشکی و بیماران نسبت به بیمه از بین رفته است.

فاضل گفت: دولت دخالت زیادی در نرخ گذاری بخش خصوصی می کند و بیمارستان های دولتی نیز در پرداخت هزینه های خود دچار مسائلی متعددی هستند.

خودگردانی لطمه جدی به بیمارستان ها وارد کرده است

رئیس جامعه جراحان ایران شرح داد: خودگردانی بیمارستان ها باعث لطمه جدی به بیمارستان ها شده است و اگر بیمارستان های آموزشی رایگان باشد هزینه های مردم کاهش پیدا می کند.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 213

به "رئیس جامعه جراحان ایران مطرح نمود؛ اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه عامل واقعی شدن تعرفه های پزشکی، اعتماد جامعه پزشکی و بیماران به بیمه از بین رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جامعه جراحان ایران مطرح نمود؛ اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه عامل واقعی شدن تعرفه های پزشکی، اعتماد جامعه پزشکی و بیماران به بیمه از بین رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید