راهنمای سفر تجاری به چین

به گزارش کتاب ارزان، نکاتی برای سفر تجاری به چین

کشور چین از آن دسته مقاصدی است که هم برای گردشگری مناسب است و هم گزینه خوبی برای تجارت به شمار می رود. با توجه به رشد مالی که چین در سال های اخیر بدست آورده همیشه افرادی بسیاری هستند که برای کسب کار و تجارت به چین سفر می نمایند. تفاوت فرهنگی میان شرق و غرب احتمال این را به وجود می آورد که افراد در سفر تجاری به چین سوالاتی در ذهنشان مبنی نحوه برخورد و آداب و معاشرت با آن ها به وجود بیاید، اما مهمتر از این ها چگونگی دریافت ویزای چین، ارازان ترین راه و همینطور دانستن این که برای تجارت و خرید به کدام یک از شهرهای این کشور باید سفر کنید نیز می باشد. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره راهنمای سفر تجاری به چین خدمتتان اطلاعاتی را بدهیم.

راهنمای سفر تجاری به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

نحوه دریافت ویزای چین

برای این که بخواهید به یک سفر تجاری در چین بروید ضروری است بدانید که باید ویزای تجاری دریافت کنید که بهترین نوع آن ویزای L است و این ویزای به منظور اقامت کوتاه مدت برای گردشگری، ملاقات با خانواده و یا دیگر امور شخصی نیز صادر می گردد. این نوع ویزا محدودیت 30 روزه دارد و فقط برای یک بار امکان ورود به مرز های چین را خواهید داشت.

توجه داشته باشید! برای دریافت این ویزا حداقل باید 5 نفر باشید که این قانون در سال 95 توسط سفارت چین ابلاغ گشت.

به منظور درخواست ویزای سفر شخصی یا همان تجاری می بایست اصل دعوت نامه رسمی از سفر شخصی صادر شده توسط یک واحد مجاز را به کنسولگری چین ارائه دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین بطور کلی عبارت است از:

  • اصل پاسپورت با دارا بودن حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ 12.000.000 تومان

توجه داشته باشید! گواهی تمکن را می توانید از بانک دریافت کنید، روش دریافت گواهی تمکن مالی یا Draft از بانک بدین صورت است که مبلغ 12 میلیون تومان به حساب خودتان واریز نموده و سپس گواهی تمکن مالی را می گیرید، پس از اینکه گواهی را گرفتید می توانید مبلغ 12.000.000 تومان را مجدد دریافت کنید.

هزینه صدور ویزای چین حدودا 110 دلار برای هر نفر است، البته این مبلغ بسته به زمان اقدام شما می تواند متغییر باشد.

شما برای دریافت ویزای چین نیازمند دریافت یک دعوت نامه از شرکت چینی هستید. در صورتی که شرکتی در چین را می شناسید و امکان ارسال دعوتنامه ویزا تجاری چین را برای شما دارند می توانید از مزایا این ویزا بهره مند گشت.

از مزایا ویزا تجاری چین این است که می توانید در خیلی از بانک های چین خصوصا ICBC و Bank of China حساب بانکی گشایش کنید .

چگونه به چین برویم؟

برای این یک سفر تجاری به چین بروید اگر چه می توانید با تورهایی که برای این کشور در نظر گرفته می گردد به آن سفر کنید اما از لحاظ مالی منطقی نیست و ما پیشنهاد می کنیم که با خرید بلیط هواپیما چین و همینطور رزرو هتل در این کشور اقدام به سفر بنمایید. برای رزرو بلیط و هتل در چین می توانید به صورت اینترنتی یا تلفنی با شماره 8540 از آژانس مسافرتی خبرنگاران اقدام نمایید؛ مشاوران سفری خبرنگاران در 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما مسافران هستند.

برای رزرو هتل حتما سعی کنید که قبل از سفرتان به این شهر اقدام نمایید چرا در زمان برگزاری نمایشگاه ها و در بعضی از ایام سال ممکن هتل خوبی را نتوانید پیدا کنید که در آن بمانید، همچنین در هنگام برگزارس نمایشگاه ها، قیمت هتل ها 2 تا 3 برابر افزایش خواهد داشت و احتمال هم دارد که جایی برای سکونت در هتل ها پیدا نکنید.

برای سفر تجاری به چین یوان ببریم یا دلار؟

برای سفر به چین این سوال برایتان پیش خواهد آمد که همراه خودتان دلار ببرید یا یوان چین؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهتر است با خودتان یوان چین را ببرید. چرا ممکن است در بعضی معاملاتتان در این کشور از شما دلار قبول ننمایند، دلیلش هم این است که خود آن ها برای تبدیل دلار به یوان باید هزینه نمایند، از همین رو بهتر است از ابتدا با خودتان یوان ببرید تا خیالتان راحت باشد.

حتما توجه داشته باشید که پس از این که به چین سفر کردید، به بانک ABC در آن شهر مقصدتان بروید و یک حساب RMB باز کنید؛ با این کار شما می توانید کارت عابر بانک UNIPAY و توکن اینترنت بانک را دریافت کنید تا در سفرهای آینده ای که به چین دارید نیازی به حمل پول نقد یوان نداشته باشید. با این کار شما حتی می توانید از شرکت های ایرانی در چین هم بخواهید که به حساب شما یوان حواله نمایند. کافی است معادل ریالی حواله یوان را به آن ها پرداخت کنید تا نسبت به واریز یوان به حسابتان اقدام گردد.

به کدام شهر چین برای خرید سفر کنیم؟

به طور کلی کشور چین جزء مقاصد تجاری و صنعتی به شمار می رود و همانطور که می دانید اکثر کارخانه ها و شرکت های بزرگ جهان در چین شعبه و نمایندگی هایی را دارند، از همین شما در هر کدام از شهرهای این چین که بروید می توانید اقدام به تهیه کالاهای مورد نیازتان چه به طور تکی و چه به طور عمده ای بنمایید. اما در بعضی از شهرها بورس یک سری از کالاها است و شما می توانید تنوع بالایی را در اجناس مختلف مشاهده نمایید.

به طور مثال در شهر شنزن اغلب کالاهای الکترونیکی نظیر لوازم جانبی، کامپیوتر، موبایل و … را پیدا کنید و در شهر دیگری از این کشور به نام ایو می توانید کالاهای مصرفی مانند لوازم تزئینی، لوازم لوکس و این مدل اجناس را با قیمت های بسیار مناسب و ارزان و همینطور کیفیت بالا تهیه کنید.

چگونه با فروشندگان ارتباط برقرار کنیم؟

متاسفانه فروشنده های چینی آن چنان به زبان انگلیسی مسلط نیستند و همین موضوع کمی کار تاجران را سخت می نماید، اما نگران نباشید تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید کار خود را انجام دهید. در صورتی که شما به زبان انگلیسی مسلط نیستید، حتما باید با شخصی که به زبان فارسی و چینی مسلط است، همراه شویید، اما اگر لازم باشد، باید از یک مترجم چینی بهره مند گشت.

چگونه کالاهای خریداری شده را به ایران ترخیص کنیم؟

خوب به قسمت پایانی سفر تجاری به چین رسیدیم که ترخیص کالاهای خریداری شده از این کشور به ایران است. برای این کار شرکت هایی در ایران وجود دارند به نام شرکت های کارگوی door to door که می توانید با استفاده از کالاهایی را که در چین به این قبیل شرکت ها تحویل دهید و سپس کالاهایتان را در ایران تحویل بگیرید.

بایدها و نبایدها در سفر تجاری به چین

  • توجه داشته باشید که چینی ها آداب و رسوم خاص خودشان را دارند، از همین رو در سفر تجاری به چین باید سر وقت در محل قرارتان حضور داشته باشید و دیر سر قرار تجاری حاضر شدن در فرهنگ چینی ها بسیار توهین آمیز است.
  • برای اینکه برگه ای را به طرف مقابلتان بدهید حتما توجه داشته باشید که برگه را با دو دست به وی بدهید.
  • صبرداشتن و مودب بودن بسیار مهم است و برای مدیران چینی عادی است که تصمیمات تجاری را با صبر و به آرامی اتخاذ نمایند. بنابراین در مذاکرات کسب و کار، خود را برای قرارگرفتن در یک جلسه طولانی، آماده کنید. ممکن است از شما خواسته گردد که یک سخنرانی کوتاه نیز داشته باشید، بنابراین برای آن از قبل آماده باشید. در طی مکالمه حرف شریک تجاری خود را قطع نکنید، زیرا می توانند آن را به عنوان بی صبری و بی قراری برداشت نمایند.
  • استفاده از جوهر قرمز به معنای اعتراض است، پس توجه داشته باشید که هرگز از رنگ قرمز در زمان های شرایط بر وقف مرادتان است استفاده نکنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 339

به "راهنمای سفر تجاری به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر تجاری به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید