روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی

به گزارش کتاب ارزان، ساروی با تقدیم مدال طلای خود به مردم ایران گفت: من در المپیک توکیو انتظار مدال طلا را داشتم اما پیروز به کسب آن نشدم و در این رقابت ها به مدال طلا رسیدم.

روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی پس از عملکرد درخشان محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در کسب 2 مدال طلای اوزان 97 و 130 کیلوگرم جهان، از عملکرد تیم ایران در رقابت های جهانی نروژ تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اینکه حمید سوریان آخرین بار در مسابقات جهانی 2014 ازبکستان برای کشتی فرنگی ایران به مدال طلای جهان رسید، کسب دو مدال طلای جهان از طریق ساروی و یوسفی را روز خوب برای کشتی ایران توصیف کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در ادامه نوشت: علی اکبر یوسفی برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران پیروز به کسب مدال طلای جهان در سنگین وزن شد.

یوسفی پس از کسب این افتخار گفت: باور نمی کنم که من اولین نفر هستم که توانستم به این افتخار برسم. آن را به مردم ایران و مادرم که خرسند ترین فرد جهان است تقدیم می کنم.

پیروزی 5 بر یک یوسفی مقابل حریف روس در فینال قهرمانی جهان حدود یک ماه پیش در تورنمنت صربستان هم رخ داد؛ جایی که یوسفی در مرحله نیمه نهایی مقابل این کشتی گیر روس با نتیجه 10 بر 2 به فزونی رسید و در نهایت قهرمان شد.

یوسفی در سال 2019 پیروز به کسب مدال های طلای جهان و آسیا در رده جوانان و قهرمانی زیر 23 سال جهان شد و امسال هم برای نخستین بار به عنوان قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان رسید.

کمی قبل از طلای دیشب یوسفی در سنگین وزن، ساروی در فینال وزن 97 کیلوگرم با شکست کشتی گیر مجارستان پس از حمید سوریان که در سال 2014 به طلای جهان رسید، پیروز شد اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را بدست بیاورد.

ساروی با تقدیم مدال طلای خود به مردم ایران گفت: من در المپیک توکیو انتظار مدال طلا را داشتم اما پیروز به کسب آن نشدم و در این رقابت ها به مدال طلا رسیدم.

ساروی در رقابت های جوانان جهان در سال 2018 هم در مرحله یک چهارم نهایی پیروز به شکست 6 بر یک کشتی گیر مجارستانی شده بود و این بار هم در فینال بزرگسالان جهان او را از پیش رو برداشت.

ساروی با قدردانی از حمایت مردم ایران گفت: با تداوم این حمایت ها می توانم این بار در المپیک به مدال طلا برسم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1877

به "روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید