روسیه مجددا به ترکیه نه گفت

به گزارش کتاب ارزان، فارس نوشت: منابع آگاه اعلام کردند که روسیه پیشنهاد ترکیه برای خارج نگاه داشتن شهر ادلب از دایره عملیات مبارزه با تروریسم ارتش سوریه را قاطعانه رد نموده است.

روسیه مجددا به ترکیه نه گفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع بسیار آگاه از پیشنهادهایی از جانب ترکیه برای ادلب سوریه اطلاع داد و نوشت که روسیه این پیشنهادها را رد نموده است.

در حالی که ترکیه امروز سه شنبه اعلام نموده که هیأتی از روسیه فردا چهارشنبه وارد آنکارا می گردد، تا موضوع ادلب سوریه آنالیز گردد، القدس العربی به نقل از منابع آگاه نوشت که مذاکرات ماراتنی مسئولان بلندپایه روس با همتایان ترک، در مورد ادلب، که شاهد اختلافاتی شدید بود، بی نتیجه به انتها رسید و طرف روسی، پیشنهادهای ترکیه را رد کرد.

ترکیه که از جانب روسیه متهم است که توافق های قبلی درباره ادلب (مثل توافق آستانه یا توافق سوچی) را اجرایی ننموده و به تعهداتش عمل ننموده، در مذاکرات با روسیه پیشنهاد نموده که شهر ادلب (مرکز استان ادلب) که ارتش سوریه به نزدیکی آن رسیده است، خارج از میدان عملیات نظامی سوریه و روسیه باشد که الان در شمال غرب استان در جریان است.

طبق این گزارش، درخواست اصلی ترکیه، باقی ماندن شهر ادلب خارج از دایره نبرد نظامی بوده به طوری که درگیری ها تا شهر سراقب متوقف گردد و به بالاتر از آن نرسد. اما نظامیان روس بخصوص سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه قاطعانه با این پیشنهاد مخالفت نموده اند.

القدس العربی نوشت: منابع گفتند که پس از رد این پیشنهاد، ترکیه پیشنهادی جایگزین داده مبنی بر اینکه شهر ادلب د کمربند امنیتی تحت نظارت گشتی های مشترک روسیه و ترکیه قرار بگیرد بدون اینکه نیروهای سوری دخالت نمایند.

ترکیه گفته، در مقابل، آنکارا هم توجهی به عملیات نظامی روسیه و سوریه در جنوب استان ادلب نمی کند جایی که شامل شهرهای اریحا، جسر الشغور، جبل الزاویه و به طور اتوماتیک شامل بزرگراه حلب - لاذقیه معروف به ام-4 می گردد اما باز هم تیم مذاکره نماینده روس این را هم رد و اصرار نموده که موضوع شهر ادلب و جنوب استان دو موضوع جداگانه است و نباید آن را یک موضوع واقع شده است.

بنا بر این گزارش، روس ها درباره اینکه خط مرزی (ادلب با ترکیه) به شکل موقت، به عمق چند کیلومتر خارج از عملیات نظامی ارتش سوریه بماند، موافقت محتاطانه ای نشان داده اند تا منطقه مرزی محلی باشد برای خروج افراد مسلح و خانواده هایشان تا آنکه در مورد ادلب راه حلی نهایی به دست آید. با این حال روس ها قبول ننموده اند که شهر ادلب نیز در این کمربند امنیتی قرار بگیرد.

این در حالی است که روسیه شرکت در نشست چهارجانبه را هم نپذیرفته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 839

به "روسیه مجددا به ترکیه نه گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه مجددا به ترکیه نه گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید