شاهکار تازه رنو هزار کیلومتر مسافت را به راحتی طی می نماید! ، عکس

به گزارش کتاب ارزان، کمپانی رنو قبل از برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس 2024، با معرفی کانسپت Embleme، بسیاری را غافلگیر کرد.

شاهکار تازه رنو هزار کیلومتر مسافت را به راحتی طی می نماید! ، عکس

امیرمسعود عابدین- جدیدترین کانسپت خودروساز فرانسوی رنو به نام Embleme با طراحی متمایز و خاص رونمایی شد. این کراس اوور آینده نگر دارای یک پیشرانه FCEV است که از هیدروژن به عنوان یک افزایش دهنده برد استفاده می نماید. مهم تر از آن، گفته می شود که این خودرو انتشار CO2 را نسبت به یک خودروی فراوریی مدرن، تا 90 درصد کاهش می دهد.

این کانسپت 4.8 متری دارای شکل آیرودینامیک و نشانه های تهاجمی است که به زبان طراحی رنو در اواخر دهه 90 برمی شود. جالب است که طراحی این خودرو به گونه ای اجرا شده که لوگو و نمادهای این خودروساز در سراسر آن دیده می شوند.

قسمت پشتی خودرو از خطوط متقاطع و ویژه همراه با چراغ هایی الهام گرفته از لوگوی رنو طراحی شده است. سبک بدنه خودرو ترکیبی از کراس اوور، هاچ بک و شوتینگ بریک است.

این خودروساز فرانسوی تصاویر و اطلاعاتی از فضای داخلی منتشر نکرد، اما گفت که به لطف فاصله بین محور 2.9 متری (114.2 اینچی)، برای خانواده ها به میزان کافی جادار است. راه چاره های هوشمندی مانند دوربین های جایگزین آینه، چرخ های بهینه سازی شده از لحاظ آیرودینامیک و حفره های روی کاپوت، منجر به ایجاد ضریب آیرودینامیکی 0.25 cd می شود که به افزایش کارایی یاری می نماید.

این کانسپت بر روی معماری AmpR Medium سوار می شود که نسخه تکامل یافته پلتفرم CMF-EV بوده و مگان E-Tech و سنیک E-Tech را پشتیبانی می نماید. پیشرانه برقی دوگانه با منبع باتری نیکل منگنز کبالت 40 کیلووات ساعتی، برای رانندگی روزانه همراه با یک سلول سوخت هیدروژنی، طی کردن مسافت های طولانی تر را ارائه می نماید. هر دو موتور برقی 215 اسب بخار قدرت را تأمین می نمایند.

رنو ادعا می نماید که باتری این خودرو تنها چند صد کیلومتر برد ارائه می دهد، در کنار مخزن هیدروژن 2.8 کیلوگرمی که برد 350 کیلومتری دارد. این خودرو در مجموع می تواند با دو توقف سوخت گیری 5 دقیقه ای، 1000 کیلومتر سفر کند.

هدف اصلی رنو با این کانسپت، آنالیز راه چاره هایی برای حداکثر کاهش فراوری کربن در طول چرخه عمر یک خودرو بود. رنو Embleme در نمایشگاه خودروی پاریس، از 14 اکتبر به نمایش گذاشته خواهد شد.

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1403 بروزرسانی: 15 مهر 1403 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2359

به "شاهکار تازه رنو هزار کیلومتر مسافت را به راحتی طی می نماید! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار تازه رنو هزار کیلومتر مسافت را به راحتی طی می نماید! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید