صدور حدود 24 هزار ویزا تنها طی دو سال، به وسیله راستا مهاجرتی استعداد جهانی

به گزارش کتاب ارزان، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، دو سال از رونمایی از جهت مهاجرتی استعداد جهانی - Global Talent Stream - گذشت. کانادا تا کنون به وسیله این جهت مهاجرتی از 24 هزار کارگر ماهر خارجی استقبال نموده است. جهت مهاجرتی Global Talent به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد تا دسترسی راحت تری به کارگران خارجی دارای مهارت در 13 شغل مختلف در رشته های فناوری اطلاعات، علوم تجربی، فناوری، مهندسی و ریاضیات - یعنی رشته های موسوم به STEM - داشته باشند.

صدور حدود 24 هزار ویزا تنها طی دو سال، به وسیله راستا مهاجرتی استعداد جهانی

مشاغلی که به وسیله این جهت مهاجرتی پوشش داده شده اند عبارت اند از مهندسان نرم افزار، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسان کامپیوتر و طراحان و توسعه دهندگان وب. احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در بیانیه ای مشترک اعلام نموده است از آنجا که بخش فناوری کانادا سال ها در جذب استعدادهای مورد احتیاج خود با چالش روبرو بوده است، جهت مهاجرتی استعداد دنیای را با این ذهنیت ایجاد کردیم تا کارگران خارجی دارای مهارت را جذب کنیم.

شورای فناوری ارتباطات و اطلاعات کاتادا پیش بینی نموده است که تا سال 2021 تعداد آگهی های شغلی در بخش فناوری اطلاعات به 216 هزار خواهد رسید. دولت کانادا در ماه مارس گفت که میخواهد جهت مهاجرتی استعداد دنیای را دائمی نماید. این اقدام با استقبال شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کانادا و سایر نهادها روبرو شد.

به وسیله این جهت مهاجرتی، کارفرمایان دیگر ملزم نیستند که اثبات نمایند برای استخدام نیروی ماهر خود ابتدا به سراغ کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم کانادا رفته اند و مستقیما می توانند کارگران ماهر خارجی را استخدام نمایند. در این بیانه آمده است که با اینکه کارگران کانادایی جزو تحصیل نموده ترین و ماهرترین نیروهای کار هستند، اگر قرار است شرکت های کانادایی مزیت رقابتی خود را در دنیا حفظ نمایند باید بتوانند مغزهای برتر را هم از سراسر دنیا جذب نمایند. از سال 2017 تا کنون بیش از هزار و 100 کارفرمای کانادایی از جهت مهارتی استعداد دنیای استفاده نموده اند.

25 درصد کارگرانی که از این طریق به کانادا آمده اند آمریکایی هستند و اکثریت آنها را شهروندان هند تشکیل می دهد. حدود 16 هزار عضو خانواده این کارگران را همراهی نموده اند و از مزایای ویزای کاری و تحصیلی بهره مند شده اند.

افزایش تقاضا برای کارگران بخش فناوری

کارفرمایانی که از جهت مهاجرتی استعداد دنیای استفاده می نمایند باید طرحی موسوم به Labour Market Benefits Plan ایجاد نمایند که در آن بیان شده باشد که استخدام کارگران خارجی ماهر چه مزایایی، نظیر اشتغال زایی و سرمایه گذاری در مهارت ها، برای آنها به همراه دارد.

در این بیانه بعلاوه اسم شده است که کارفرمایانی که به وسیله این جهت مهاجرتی کارگر جذب می نمایند تعهد نموده اند که 38 هزار شغل ایجاد نمایند و بیش از 113 میلیون دلار در توسعه مهارت ها و آموزش سرمایه گذاری نمایند. بعلاوه در این بیانه گفته شده است که کاناد به وسیله این جهت مهاجرتی، در رقابت دنیای برای جذب استعدادهای برتر پیروز می گردد و به رشد شرکت های کانادایی یاری می نماید و شغل های بیشتری برای طبقه مبه وسیله کانادا ایجاد می نماید و اقتصاد قوی تری برای کانادا رقم خواهد زد.

لازم به ذکر است در کانادا احتیاج بالایی به کارگران دارای مهارت در بخش های فناوری وجود دارد و دارندگان این مهارت ها شانس بالایی برای اخذ اقامت دائم این کشور را دارند. مثلا می توان به Tech Pilot بریتیش کلمبیا اشاره نمود که جهت اقامت دائم را برای کارگران بخش فناوری که در یکی از 29 شغل دارای پیشنهاد کار هستند هموار می نماید.

انتاریو هم اعلام نموده است که میخواهد جهت مشابهی ایجاد کند، اما هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر ننموده است. کارگرذان شاغل در بخش فناوری بعلاوه در سیستم اکسپرس انتری پیروز عمل نموده اند؛ سیستم اکسپرس انتری جهت اصلی مهاجرت و اقامت دائم کارگران خارجی دارای مهارت است.

بد نیست بدانید در سال 2017، متقاضیان دارای سابقه کار به اسم تحلیلگر سیستم های اطلاعات، مهندسان نرم افزار و برنامه نویسان کامپیوتر ک، توسعه دهندگان رسانه های اینترکتیو بیشترین دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم را به وسیله اکسپرس انتری دریافت نموده بودند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1810

به "صدور حدود 24 هزار ویزا تنها طی دو سال، به وسیله راستا مهاجرتی استعداد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حدود 24 هزار ویزا تنها طی دو سال، به وسیله راستا مهاجرتی استعداد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید