ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز 2020

به گزارش کتاب ارزان، کانادا میخواهد پاییز سال جاری در مقررات ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا به اختصار PGWP تغییرات اساسی بدهد. لازم به ذکر است ویزای PGWP دانشجویان خارجی را قادر می سازد پس از تمام شدن درسشان در یکی از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی، در کانادا کار نمایند و تجربه کار در کانادا داشته باشند. دانشجویان خارجی برای دریافت این ویزا باید در یک دوره تحصیلی تمام وقت که حد اقل هشت ماه به طول می انجامد شرکت نموده باشند. بعلاوه، دوره تحصیلی شان باید به دریافت مدرک ختم گردد. حداکثر طول مدت ویزای PGWP بسته به رشته تحصیلی دانشجو در کانادا دارد.

ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز 2020

تحصیل آنلاین در کانادا و دریافت ویزای PGWP سه ساله

معمولا دوره های تحصیلی آنلاین دانشجو را واجد شرایط دریافت PGWP نمی نماید. اما در گیرودار کرونا و اختلالاتی که در سراسر دنیا ایجاد نموده است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا ارفاق نموده و به دانشجویان خارجی اجازه داده است تا ضمن شرکت در کلاس های آنلاین پس از فارغ التحصیلی از ویزای PGWP هم بهره مند شوند.

دانشجویان خارجی تازه الورود می توانند درس خود را در پاییز سال جاری به صورت آنلاین آغاز نمایند تا سقف 50 درصد دوره تحصیلی خود را در حالی تمام نمایند که در خارج از کانادا به سر می برند و در عین حال خواهند توانست پس از فارغ التحصیلی ویزای PGWP دریافت نمایند. اداره مهاجرت کانادا بعلاوه گفته است که از طول مدت ویزای PGWP دانشجویان خارجی که تا تا 31 دسامبر 2020 خارج از کانادا به صورت آنلاین تحصیل نموده اند کم نخواهد شد.

در یک سناریوی فرضی، دانشجوی خارجی در پاییزی که پیش رو داریم تحصیل خود را به صورت آنلاین در یکی از دانشگاه های معتبر آغاز خواهد نمود و مشروط بر اینکه تا انتهای سال 2020 یعنی 31 دسامبر خود را به کانادا برساند، خواهد توانست ویزای سه ساله PGWP دریافت کند.

لازم به ذکر است ویزای PGWP در بین دانشجویان خارجی از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که امکان اقامت و کار در کانادا تا سقف سه سال را به آنها می دهد. کسب تجربه و سابقه کار در کانادا هم هنگام ارائه درخواست مهاجرت و اقامت دائم مزیت مهمی تلقی می گردد و آنگونه که نظرسنجی سالانه دفتر آموزش بین المللی کانادا به ما می گوید 60 درصد دانشجویان خارجی قصد دارند اقامت دائم کانادا دریافت نمایند. دانشجویان خارجی با تحصیل و کار در کانادا می توانند در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز بیشتری کسب نمایند.

علاوه بر جهتهای مهاجرتی فدرال، چندین جهت مهاجرتی مرتبط با برنامه مهاجرت استانی به دانشجویان خارجی در اخذ اقامت دائم کانادا یاری می نمایند. در ماه های اخیر دانشجویان خارجی بیشتری توانسته اند به وسیله پذیرش های اکسپرس انتری اقامت دائم دریافت نمایند چرا که این پذیرش ها، به خاطر شیوع کرونا، تنها متقاضیان برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی را هدف گرفته اند.

بنابراین این تغییر، به دانشجویان خارجی بیشتری یاری می نماید تا به جای اینکه هدف تحصیلی خود را به آینده ای نامعلوم موکول نمایند در پاییز سال جاری به صورت آنلاین به تحصیل در کانادا بپردازند. یک مزیت دیگر این تغییر، کاهش هزینه های دانشجویان است چرا که دیگر هزینه های روزمره زندگی را به ویژه در ابتدای تحصیل متقبل نخواهند شد.

نکته دیگر اینکه این اقدام باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کانادا هم خواهد شد؛ دانشجویان خارجی با پرداخت شهریه به دانشگاه های کانادا و کالج های سراسر کانادا به اقتصاد و اشتغال کانادا یاری خواهند کرد. گذشته از این، دانشجویان خارجی به انحاء مختلف، مثلا به وسیله خرید کالا و خدمات، کار و پرداخت مالیات، به فعالیت مالی کانادا یاری می نمایند. جالب است بدانید قبل از شیوع کرونا بالغ بر 640000 دانشجوی خارجی سالانه 22 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا یاری می کردند و از 170000 شغل کانادایی حمایت می کردند.

به هر ترتیب، بسیاری از این دانشجویان در نهایت اقامت دائم کانادا می گیرند و همین امر در بلند مدت به سود اقتصاد کاناداست چرا که این افراد ویژگی های اصلی سرمایه انسانی را به مهاجران در بازار کار بسیار یاری می نماید دارا هستند. این ویژگی ها عبارت اند از: جوانی، تسلط بر زبان های انگلیسی یا فرانسه، تحصیلنموده کانادا، سابقه کار در کانادا و ارتباطات حرفه ای و اجتماعی.

چرا تحصیل در کانادا؟

کانادا ثابت نموده است که طی سال های اخیر یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی سراسر دنیا است؛ چرا؟ به این دلایل:

  • کیفیت بالای آموزش و تحصیل
  • امکان کار برای دانشجویان و همسرانشان حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی
  • فرصت تحصیل و زندگی در محیط های انگلیسی زبان/فرانسه زبان
  • امنیت بالا
  • استقبال از مهاجران، دانشجویان خارجی، نیروی کار خارجی و گردشگر های 200 کشور دنیا
  • هزینه نسبتا مقرون به صرفه تر تحصیل نسبت به سایر مقاصد تحصیلی دنیا، آن هم بیشتر به خاطر ضعیف تر بودن دلار کانادا
  • بیش از 80 جهت مهاجرتی فراروری دانشجویان خارجی گگردده است؛ در سال 2018 حدود 54000 دانشجوی خارجی سابق پیروز به دریافت اقامت دائم کانادا شدند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید مطالب زیر را از دست ندهید:

سوالات متداول تحصیل در کانادا

کرونا و تحصیل در کانادا

پنج علت برای تحصیل در کانادا

شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا

کرونا و تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد؟

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1825

به "ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کاری و تحصیلی کانادا؛ تغییرات اساسی در پاییز 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید